Visum-informatie Thailand

je kan een double entry tourist visa aanvragen, weet niet of ze nog gratis zijn. wat je ook kunt doen is gewoon over land uit combodja binnen komen, dan krijg je 15dgn. je kunt die 15 dgn met 7 dgn verlengen door bij immigration voor 2000 baht een verlenging aan te vragen van 7 dgn, heb je wel pasfoto en copien paspoort voor nodig

Als de OP dat doet krijgt deze mogelijk problemen met inchecken bij vertrek naar Thailand. Voor een visum vrije entree is namelijk een vliegticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen vereist.

Dus: double entry visum aanvragen, t/m 4 Maart nog gratis.

double entry visum aanvragen dit is inderdaad nog gratis tot begin maart (aanvraag datum) en is vanaf nog 6 maanden gratis dus dat komt goed uit voor jou
dit kan je aanvragen bij de thaise ambassade of het thaise consulaat net wat voor jou handiger is, kan natuurlijk ook altijd via visum dienst maar dan zitten hier weer kosten aan

groet dirk :chin:

Super bedankt allemaal!
De Thaise ambasade zit hier in Den Haag, dat is makkelijker. Krijg ik hem dan ook gelijk mee of moet ik een paar dagen wachten.
Bij het Thaise consulaat in Amsterdam hebben veel mensen hem direct meegekregen.

Krijg je normaal gesproken direct mee. Alleen als het druk is heb je kans dat je het de volgende dag af moet halen of op moet laten sturen.

Op de aanvraag kan ik niet invullen dat ik een double entry visum wil. Moet ik dit er mondeling bij vermelden?

waar heb je dat aanvraag formulier gedownload?

ik zie net het formulier ik denk inderdaad dat je het erbij moet vermelden aangezien ze op de pagina met de link naar het formulier wel spreken over een 2 entry visum en een 3 entry visum en er op het formulier niet meer op terug komen het kan ook zijn dat je het twee keer moet invullen voor elke keer eenmaal ik zou zeggen vul het 2x in en neem het mee dan helpen ze je daar wel verder

Ik wil 3 maanden gaan rondreizen in Azie, aankomst en vertrek vanuit BKK. Vanuit Thailand wil ik naar Laos, Vietnam, Cambodja en hier vanuit terug naar BKK. Nu moet je het bewijs hebben dat je niet 3 maanden in Thailand blijft. Ik zit er aan te denken om alvast een visum voor Laos aan te schaffen in NL, is dit voldoende bewijs of moet je een vliegticket het land uit hebben?
Anders is het verstandigst om een visum voor 3 maanden aan te schaffen waarschijnlijk? Wat voor visa zouden jullie mij aanraden lees ook over double entry?

@fleppenstein dit is moeilijk te zeggen als jij niet precies verteld hoe lang je in thailand verblijft en hoe lang in de andere landen maar een double entry visum volstaat voor 2x 60 dagen dus dat zal wel voldoende zijn lijkt mij als je een tourist visa voor 60 dagen aanvraagt kan je zo lang in thailand verblijven maar bij terug komst in thailnad overland krijg je maar een visum vrij verblijf van 15 dagen mischien is dit ook genoeg???

Nee, een vliegticket naar buiten Thailand is vereist.

Dus een multiple entry visum is in jouw geval altijd goed.

Nee-dat was toen het betalen was-sinds het gratis is moet je 3-4 dagen wachten. Er schijnt een nieuwe consul te zijn die een ander systeem heeft bedacht. EN je moet een print van je vliegboeking bij je hebben+afgeven-ze zijn bang dat ze anders iedereen voorde lol gratis visa moeten geven.
Je Hoeft niet terug te komen voor ophalen-aan 10 eur sturen ze het aangeteeknd naar je toe=goedkoper voor vlen als opnw. treinkaartje. Heb het elk jaar meegemaakt-dit is van okt.2009-dus recent. OP het formulier moet je ergens aankruisen voor hoeveel entries het is.
dit-nog ffies gratis-TOURIST visum is echt enkel maar voor max. 60 dagen per stay. de andere visasoorten kosten nog gewoon. dit visum ontslaat je van de verplichting om een ticket out te laten zien aan de airline-dus het is genoeg voor je.

Weet iemand waar in zuid Thailand ik mijn visum van 15 dagen kan verlengen die ik hoop te krijgen bij de grens met Maleisie? En voor hoeveel dagen kan je het dan verlengen?
Ik kan het niet terug vinden op de links 1 pagina terug die gegeven wordt, maar ben dan ook niet de handigste met zoeken…

ik weet niet wanneer je op reis gaat maar vanaf 1 april zijn toeristen visa voor thailand weer gratis te verkrijgen dus als je weet wanneer je thailand in gaat vanuit maleisie is het waarschijnlijk makkelijker een visum aan te vragen hier in nederland zo niet kan je ook in maleisie een visum verkrijgen dit is waarschijnlijk ook gemakkelijker dan dit in thailand te gaan verlengen

Ik ben nu in Maleisie en denk met een week of 2 a 3 weer naar Thailand te gaan…

dan zou je bij het thaise consulaat of ambassade in maleisie een visum aan kunnen vragen echter is dit vanaf morgen tot aan 1 april niet meer gratis voor zover nu bekend maar dit kan morgen alweer veranderd zijn

Oke dank je wel, weet je toevallig of het ook zo is dat je Thailand maar 3x in 6 maanden tijd mag inkomen? Ik weet dat ik dit vaag ergens gelezen heb maar kan dat nu niet meer terug vinden…

tot voor kort was het zo dat je zonder visum max 90 dgn in thailand mag verblijven per 180 dgn.

dit geld nietal je een visum hebt, maar de visumregels in thailand zijn zo verandelijk als het weer

Ik ben van 14 nov '09 tot 3 jan '10 met een 60 dagen visum die ik in NL al had aangevraagd al in Thailand geweest. Mijn vage plannen zijn om nu via Maleisie na Laos te gaan en dan vanuit Loas/Vietnam weer terug te gaan naar Thailand om via Bankok weer naar huis te vliegen.

Als ik het dan een beetje algemeen uitreken heb ik al 45 dagen opgemaakt van die 90 en heb er dan nog 45 over binnen die 180 dagen. Dag 1 van die 180 dagen is ingegaan op 14-11 en zal rond 20-5 ā€œophoudenā€ Ga je dan weer een nieuwe 180 dagen tegemoet? Begrijp ik het zo goed of werkt het zo niet?

je had een visum dan geldt die 180 dgn regel niet.

90 per 180 dgn is alleen al je zonder visum(de zogenaamde visum excemption stamp) thailand inkomt,dan krijg je over land 15 dgn en met vliegtuig 30 dgn.

jij hebt nergens last van want ik dnk dat je een tourist visum had.