Andere vraag:
Wij vliegen naar Bangkok, waar we een paar uur later doorvliegen naar Vietnam om vervolgens over land naar Cambodja gaan en doorvliegen naar Laos om tot slot wer per vlucht naar Bangkok terug te keren voor een bezoek aan Bangkok en Koh Chang, totaal 10 dagen Thailand.
Die eerste keer Bangkok beteken toch dat we het land eigenlijk niet ingaan omdat we op de airport blijven en voor de tweede keer kunnen we dan toch gebruik maken van de visum vrije entree? Klopt dit?
Info vooraf, de totale reisduur betreft meer dan 30 dagen verblijf in Thailand.
Ik ga binnenkort naar o.a. Thailand. Bij binnenkomst krijg ik een visum voor 30 dagen. De volgende dag vlieg ik door naar Vietnam. Vervolgens keer ik na ongeveer 7 dagen terug naar Thailand. De volgende dag vlieg ik door naar Honkong. Daarna keer ik terug - voor vakantie - naar Thailand. M.i. krijg ik iedere keer bij terugkeer een stempel voor 30 dagen verblijf. Juist?
Binnen deze 30 dagen breng ik één of twee dagen een bezoek aan Vientienne (Laos). Ben ik dan mij visum voor dertig dagen kwijt, maar krijg ik aansluitend een visum voor 15 dagen?
Je krijgt iedere keer een visum vrije entree. Als je door de lucht aankomt voor 30 dagen, over land 15 dagen. Je hebt iedere keer bewijs dat je binnen 30 dagen vertrekt, dus aan die eis voor visumvrije entree is ook voldaan.
MISCCHIEN-zoals zovelen meldt je niet de essentiel Info- WIE die airline BKK-VN is; ALS dat AirAsia is dan MOET je door de pascontrole-bagage opnemen-douane-en landside inchecken-en de hele gang weer terug. Daarvoor MOET je zeker 3 uur uittrekken.
Maar zoals al door anderen gemeld-zelfs als dit het geval zou zijn, dan kost het niks-enkel een hoop extra moeite.
Ik vlieg met KLM naar Bangkok en heb geheel separaat een ticket BKK-SGN via Lufhansa gekocht. Dus dan kan mijn bagage waarschijnlijk niet doorgelabeld worden, of wel??
Maar het is geen AirAsia, betekent dat toch die 3 uur bagage ophalen-paspoortcontrole-incheken etc?
Op zich hebben we wel de tijd, mits geen vertragingen, nl we komen aan om 13.10 PM en vertrekken 16.05 PM. Of denk je dat dit toch te krap is??
Moet je even navragen bij de incheckbalie, maar ik denk dat doorlabelen wel kan. Als doorlabelen niet kan, reken dan voor alle maatschappijen op de genoemde 3 uur. Je hebt 3 uur de tijd, dat kan goed gaan en kan fout gaan.
Beste lezers, een korte vraag:
Kan ik met een one way-ticket naar Bangkok een visum aanvraag indienen bij ambassade of consulaat daar ik niet weet wanneer ik precies terug (wil) vliegen. Of moet de visa-afgever altijd beschikken over gegevens terugvlucht. Gegevens heenvlucht zijn voorhanden.
Bij voorbaat dank voor reactie.
voorgaande antwoorden zijn correct, maar nu de visa gratis zijn eisen ze vaak wel een retourticket. Enig advies is gewoon proberen en je situatie uitleggen.
Beste Steven,
Bedankt voor je reactie echter de visa zijn niet gratis, alleen als je binnen 30 dagen het land weer verlaat en dan kunnen sommige luchtvaartmaatschappijen moeilijk doen als je geen retourticket danwel doorreisticket hebt.
Waar ik op doel voor wat betreft mijn vraag is een visa voor 60 dagen, danwel double of triple visa.
Met vriendelijke groet.
Die visa bedoel ik ook, anders is het namelijk geen visum maar visum vrije entree.
De toeristenvisa waren gratis t/m 3? Maart, en zijn weer gratis vanaf 1 April.
als je naar thailand gaat kun je daar 30 dagen blijven plus een dag overstay blijf je langer heb je een visa nodig maar als je het land uit gaat al is het maar voor een uur een zogenoemde visa run heb je geen visa nodig .ga je via land kun je nog 15 dagen blijven met het vliegtuig weer 30 dagen
Indien ik visum heb voor Thailand, dus voor langer dan 30 dagen verblijf, kan een vliegmaatschappij me dan weigeren voor vlucht indien ik een one-way flight heb.
Van reisburo krijg ik hier geen helderheid over.
Staat er een termijn voor afgifte visum en voorgenomen vertrekdatum. Daarmee bedoel ik, wanneer ik morgen visum aanvraag bij consulaat te Amsterdam kan ik dan gelijk weg of moet ik bepaalde termijn wachten.
met een one way ticket kan geen enkele vliegmaatschappij je weigeren en een visum is direkt geldig als ik het goed heb kun je al een visum op the luchthaven van bangkok krijgen voor dat je door de douane gaat
met een visum mag een vliegmaatschappij je niet weigeren
2)als je een visum krijgt gaat dit in op het moment dat je thailand betreed dit moet echter wel binnen 6 maanden na afgifte zijn
Met een one way ticket heb je een visum nodig, anders kun je geweigerd worden door de luchtvaartmaatschappij.
Op de luchthaven kun je als nederlander of belg geen visum krijgen, alleen visum vrije entree.