Visum-informatie Thailand

zie antwoord van dirk, ik dacht alleen dat je binnen 90 dagen thailand in moet om het visum te activeren.

Iets anders, waarom posten hier zoveel mensen antwoorden terwijl ze niet weten waar ze het over hebben?

Hallo,

Zover ik het uit mijn paspoort haal moet je binnen 3 maanden thailand inreizen. Is dit dan recent veranderd?

Nee, dat is niet veranderd. Zie ook mijn antwoord op Dirk’s 6 maanden.

1. Zoals Dirk al schreef, met een visum zullen ze je niet weigeren op grond van Thaise visumregels, want daar voldoe je aan.
  2. Zoals aangegeven moet je binnen 90 dagen of 3 maanden, welke van de 2 weet ik even niet, Thailand inreizen. Dus je kunt nog dezelfde dag weg!
1 like

Hallo,

In mijn paspoort staat binnen 3 maanden na afgifte moet je inreizen.

de maatschappijen zijn niet altijd helemaal op de hoogte:

meegemaakt bij inchecken op schiphol,vloog china airlines one way ticket, er kwam een hoger geplaatst persoon die zei je hebt een retour ticket nodig, ondanks mijn non imm o met extension of stay.
ik zei ik heb een non o met extension of stay en een werkvergunning en een bedrijf in thailand,liet hem ook alles zien, moest toch een formulier tekenen dat ik alle eventuele kosten zo betalen als ik terug gestuurd zou worden.

Dank je wel Steven, , derhalve wilde ik zeker spelen en ga ik vervolgens voor alle zekerheid visum halen. Heb bijvoorbeeld gelezen dat Eva-air moeilijk kan doen. Air-Berlin zegt dat one-way geen probleem is maar ik wil elk risico uitsluiten omdat , en ik sluit me bij je aan, een maatschappij je kan weigeren.
Met vriendelijke groet, Wik

sorry mijn fout moet inderdaad 3 maanden zijn

Ik heb me erg proberen in te lezen in dit onderwerp, maar ik kan nog steeds niet herleiden wat voor mij en mijn reispartner de beste optie is qua visum.

Wij reizen op maandag 24 mei naar Bangkok, daar blijven we 1 nacht over om de volgende dag naar Cambodja te vliegen. Daar blijven we ongeveer een week tot 1,5 week. Daarna reizen we over land terug naar Thailand waar we nog 6 weken blijven.

Iemand gaf ons aan dat we een visum met re-entry moesten kopen, omdat we eerst een nachtje in Bangkok overnachten en vervolgens verder reizen. We moeten zowieso een visum voor langer dan 30 dagen hebben, maar moeten we voor die eerste dag overnachten in bangkok al een re-entry visum hebben?

En nu las ik ook in dit forum dat je over land dan maar een 15 dagen visum krijgt.

Ik kom er niet echt uit. :mad:

Hallo,

Ik vind het vrij duidelijk. Je hoeft als je de eerste keer Thailand inkomt geen visum te hebben. Je hebt namelijk een vliegticket dat je doorvliegt naar Cambodja. De 2de keer heb je wel een visum nodig als je terug komt uit Cambodja. Deze kun je trouwens regelen bij de Thaise autoriteiten in Cambodja.
Dus nee je hebt geen multi entry nodig maar gewoon 1 visum die je in Cambodja kunt aanvragen.

als je in thailand aankomt en een vliegticket hebt dat je het land uit vliegt binnen 30 dagen ( dus zeker na 1 nacht) krijg je een visum vrije entree van 30 dagen en als je dan terug komt uit cambodja voor nog eens 6 weken thailand (shit ik begin jaloers te worden) dan kan je je visum voor thailand gebruiken en je hebt dan dus geen re-entry visum nodig maar wel een visum voor 60 dagen en dat is vanaf volgende maand weer geheel gratis

Zowel wat Moira zegt als wat Dirk zegt kan. Als je de ‘Dirk route’ doet, vul dan de visum gegevens NIET in op het aankomstkaartje, en vraag aan de immigratie-officier om je visum niet te gebruiken.

Wat ook nog kan is een double entry visum aanvragen, dat kun je al in Nederland doen. Als je het gratis kunt krijgen is dat de eenvoudigste oplossing.

Sawadee!

Ik vertrek 18 april naar Thailand ( kom de 19de aan) en vlieg 20 juni weer terug naar Nederland.:zon02:
Ik denk dat het beste zou zijn: een double entry kan aanvragen omdat ik iets meer dan 60 dagen in Thailand zal zijn, klopt dit?
Bijvoorbeeld even bij Changmai de grens over? Is dat makkelijk te doen?
En krijg ik dan vervolgens weer 60 dagen?
Ook las ik hier dat per 1 april de visa weer gratis zijn, ben ik op tijd als ik rond die tijd mijn visa aanvraag of zou ik dat nu al moeten regelen?

groetjes fe

als je een week voor vertrek je visum aanvraagt ben je op tijd duurt normaal 1 a 2 dgn. je kan volgens mij een single entry tourist visa aanvragen want je krijgt 60 dgn bij binnenkomst en je kunt dat voor 1900 baht bij elk immigration kantoor verlengen met 30 dgn. overstay is 500 baht per dag dus je kunt een rekensom maken wat voordeliger is, maar let wel overstay is van dag 1 een crime en als ze je op straat pakken kan het in het extreemste geval 5 jaar cel opleveren.

1 like

het verkrijgen van een visum duurt inderdaad maar 1 of 2 dagen en ik zou in dit geval vragen naar een double entree visa en even de grens over gaan dit kan bij alle grens overgangen en is vrij eenvoudig een visum is gratis vanaf 1 april en dus goed koper dan het verlengen van een visum in thailand

1 like

zijn double entries ook gratis dan? en je hebt de reiskosten van naar de grens gaan.

bedankt voor de reacties, volgens mij zijn de double visa ook gratis.:zon02:
Dat was eerst teminste ook zo…
Ja, de kosten voor het reizen naar de grens komen er nog bij maar misschien kan ik daar wel een leuke dag ( of 2) van maken door bij laos (The Golden Triangle) de grens over te gaan, heeft iemand daar ervaring mee?
En hoe daar naar toe te reizen vanaf chiang mai?

groetjes fe

Zelfs de triple-entry is gratis. Gewoon een triple-entry aanvragen dus. Je weet soms nooit hoe je reis verloopt en je hoeft ze niet alle drie te gebruiken.

Hou er rekening mee dat “even de grens overgaan” nog wel wat voeten in de aarde heeft. Geen probleem maar je moet het wel even weten. Immers voor Cambodja, en veronderstel ook Laos heb je weer een visum nodig (waarvoor je ook moet betalen.)

In Bangkok eo zitten tal van burootjes die je all-inn (dus incl. visakosten aan de andere kant) op en neer brengen voor een visa-run. Je bent daarvoor gewoon een dag kwijt en daar is niet veel fun aan, kosten zo’ n 2000 baht. Hoe dat in Chiang Mai zit weet ik niet, maar onderschat de reistijd naar de grens niet vanuit Chiang Mai, dat is namelijk geen autobaan.

daarom dacht ik ook aan een verlenging voor 1900 baht minder hassle en zelfde prijs of soms goedkoper.

en als je maar 3 dgn nodig hebt overstay=1500, maar dat heeft een klein risico .

Kan in Vientiane-Loas een visum voor 30 dagen aanvragen bij de Thaise ambassade?