Visum-informatie Thailand

Nee, voor Nederlanders/Belgen bestaat GEEN visum voor 30 dagen. Alleen visum vrije entree, of een visum van 60 dagen of double/multiple entry.

Hallo,

Voor 30 dagen kan niet je die niet krijgen via Thaise Ambassade of consul, je kunt daar alleen 60 dagen krijgen. Ja is in Vientiane te regelen. Vanaf 1 april 2010 is die gratis te krijgen.

oke na 60 dagen is ook prima als t maar langer is dan de 15 dagen die je bij de grens krijgt want dat is net te kort. ik neem aan dat je dan ook die download papieren moet invullen en een pasfoto en je paspoort moet afgeven en dan 1 of 2 dagen moet wachten voor je t terug krijgt? en 1 april is een goed tip dan zal ik t ff goed plannen!!

Hallo,

Ja het werkt bij elke Thaise autoriteit hetzelfde dus inderdaad foto, formulier en je paspoort dan gaat het vast helemaal goed komen.

1 like

In februari hebben we een visa aangevraagd aangezien we 6 weken in Thailand zouden zijn. Via internet het formulier gedownload, ingevuld en met de pasporten en 60 euro aangetekend naar Amsterdam gestuurd. Na 5 dagen kregen we keurig alles terug. Zelfs de 60 euro kregen we teruggestuurd met een briefje erbij dat op het ogenblik de visa gratis zijn. Dit was dus een goed begin van een geweldige reis.

Ik begreep dat het visum voor 60 dagen vanaf deze maand ook weer gratis te krijgen ws via het visumburo. Maar op hun site is daar niets over te vinden :frowning:

Voor gratis visa moet je bij ambassade of consulaat zijn.

Er is trouwens een nieuw sticky geopend over visa.

Ook bij de ambassade en het consulaat zijn deze nu niet gratis.

als het goed is dan zouden ze vanaf 1 mei weer gratis zijn maar dit kan gemakkelijk nog veranderen (zal niet de eerste keer zijn)

Ik kan het niet zo snel ergens vinden, daarom maar hier:

Ik vertrek 29 juni met 3 vrienden voor 35 dagen naar thailand.

Nu werkt mijn vader in amsterdam en zit zowat om de hoek bij het thaise consulaat. Is het mogelijk dat hij het hele bultje mee neemt en inlevert voor ons? Of moeten wij fysiek naar het consulaat toe?

lijkt mij wel want je kunt het ook per post doen bel ze anders eerst even

http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/

Als het per post kan dan moet het ook mogelijk zijn dat iemand anders het voor je afgeeft lijkt me.:chin:

Geen probleem.

Ik zou er dan wel direct de antwoordenvelop bijstoppen, want hij kan het waarschijnlijk niet afhalen.

Antwoordenveloppe wordt dan aangetekend teruggestuurd ? Bijgevoegd moet dan zeker ook nog een aangetekende zegel alla €7,00 ?

Van de website van het consulaat:
“Vergeet u tevens svp niet een envelop aan uw zelf geretourneerd met de juiste N.A.W. gegevens.”
" Paspoorten worden op verzoek per aangetekende post geretourneerd op kosten van de verzoeker."

En let wel: Afgeven en niet in de bus gooien! Als je het afgeeft of af laat geven, dan krijg je meteen te horen wanneer het weer klaar ligt, in de regel na 3 werkdagen.

1 like

Mijn pa heeft het afgegeven, was verder geen probleem en over 3 dagen werd het opgestuurd.

Voor de zekerheid maar even 4 x aangetekende brief stickers erbij en enveloppen, maar dit kon ook in 1 enveloppe volgens de persoon van het consulaat.

Nu maar eens even bedenken wat ik 5,5 week in thailand ga doen, vorig jaar was ook al een grande succes :chin:

Ik vertrek voor 32 dagen naar Thailand.
Nu krijg je een visum vrije entree voor 30 dagen.
Als ik na 20 dagen even naar Laos ga voor een paar dagen en vervolgens weer terug, moet ik dan een visum 60 dagen aanvragen of gokken op overstay?

Hallo,

Als je een bewijs hebt waaruit blijkt dat je binnen 30 dagen het land verlaat. Dan is het geen probleem heb je dat niet dan heb je een toeristenvisum 60 dagen nodig.

Je krijgt bij terugkomst in Thailand als je overland het land binnen komt 15 dagen ipv. 30 dagen. Het bewijs dat je binnen 30 dagen het land verlaat is je ticket BKK-AMS
Ook zonder dit volgens de Thaise regels benodigd uitreisdocument is het NOOIT een probleem. Ik doe dit ongeveer 4 maal per jaar en heb geen ticket BKK-AMS