Dan heb je geluk want officeel heb je deze toch echt nodig. Pas geleden is iemand in Amsterdam nog geweigerd omdat diegene geen bewijs had dat ze binnen 30 dagen het land verlaat. Eva Air is hier ook heel streng in en die vraag word bij hun altijd gevraagd. Die persoon heeft een bericht gepost op around the globe. Dus je kan het maar beter goed regelen.
LOL, bewijs van binnen 30 dagen het land verlaten met een ticket 32 dagen na aankomst.
Zie verder het antwoord van Moira. Het kan goed gaan, meestal, en het kan misgaan, gebeurt niet vaak maar kan gebeureren.
Voor de zekerheid: vraag een visum aan, heb je geen problemen, of vlieg naar buiten Thailand binnen 30 dagen.
Ik vlieg eind oktober van Amsterdam naar Chiang Mai en 35 dagen later van Singapore naar Amsterdam. Ik heb op 10 november een goedkoop ticket geboekt van phuket naar penang, maar weet niet zeker of ik deze zal gaan gebruiken of gewoon overland ga reizen. Ik kan met dat ticket op zak dus een 30 dagen stempel krijgen voor Thailand. Als ik het ticket toch niet zal gebruiken maar overland reis krijg ik dan geen visumproblemen? Denk het niet he? (anders maar gewoon vliegen :-))
Je voldoet aan de vereisten, want je hebt een ticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen. Of je het gebruikt of niet is helemaal aan jou en verder voor visa etc. niet van belang.
zoals Steve al zegt voldoe je aan de vereisten, achter dien je ook als je over land thailand verlaat dit wel binnen de dertig dagen te doen hou hier wel rekening mee
Ik ben compleet groen wat betreft reizen en alles daaromheen. Over visums heb ik de volgende vraag.
Ik vertrek vanuit nieuwzeeland op 25 november naar Bankok, daar ben ik 2 dagen en dan ben ik van plan naar indonesie te vliegen voor 1 maand en daarna weer naar bankok, om vervolgens gelijk door te reizen naar Vietnam laos en cambodja en daarna wil ik langere tijd in Thailand verblijven,
WAT MOET IK DOEN:)?
bankok 2 dagen- indonesie 1 maand - terug naar Thailand voor minder dan een maand - door naar laos cambodja Vietnam (aantal maanden) en dan minimaal nog 1 maand tot 6 weken Thailand weerā¦
wat is handig? moet ik dit van te voor in Nederland regelen?
kan dit in nederland geregeld worden?
Hoelang voor mijn vertrek moet ik dit aanvragen?
help van een ietsiepietsie hulpeloos meisje (die niks snapt van entries, double single triple kwartet entries, )
De visums zijn ook niet mijn sterkste punt maar kan je niet beter:
Bangkok - Indonesiƫ - Thailand (gewoon alles doen wat je wilt) - Cambodja - Vietnam - Laos - Bangkok (nog paar dagen en weer terug vliegen)?
Zo kan je in Bangkok je visum laten regelen (bij je Hostel) voor Cambodja en Vietnam (Vietnam is volgens mij verplicht om van te voren te regelen Cambodja hoeft niet maar het scheelt wel tijd en kost niet veel extra) Laos doe je gewoon bij de grens (zorg wel voor dollars) en als je vanuit Laos naar Bangkok ga krijg je nog een visum voor 15 dagen (gratis ). Zo hoef je maar een double entrie te doen⦠en volgns mij is het kwa route ook niet heel verkeerd. Je kan ook altijd ff langs gaan bij de ambassade in Amsterdam om te vragen of ff een belletje.
Regel wel je visum voor Thailand van te voren, de aankomst in Bangkok voor de 30 dagen duurt lang heb ik gehoord en zo duur is het nou ook weer niet. Zorg wel voor voldoende pasfotoās, waarschijnlijk heb je die nog wel ergens liggen en gebruik je die ook een keertje op.
Hey! Bedankt voor je snelle reactie! Nu is het zo dat je bij een double entry visum, bij de aankomst altijf je bewijs van vertrek moet laten zien(dat zegt iedereen!). En als k via land naar cambodja etc ga, heb k geen vliegticket die laat zien dat k binnen 30 dagen weer weg ben. Ze zeggen nu dat als je geen uitreisticket hebt je niet binnen mag dus HOE doe ik dat:( help
Je hebt geen double entry nodig, de eerste keren dat je Thailand binnenkomt kan dat gewoon visumvrij. Als je de laatste keer dat je Thailand binnenkomt langer dan 30 dagen wilt blijven heb je wel een visum nodig, makkelijkste is om in de regio aan te vragen. Als je vooraf in Nederland aanvraagt moet officieel je visum de eerste binnenkomst worden afgestempeld, en het lijkt erop dat dat tegenwoordig ook standaard wordt gedaan, vroeger kon je dat nog wel eens vermijden.
Ik hoor dus dat je WEL een bewijs van uitreizen nodig hebt als je thailand binnen komtā¦
1: hoe bedoel je de eerste keren krijg ik geen visum? je moet toch altijd langs douane als je binnenkomt? ik boek een ticket vanuit bangkok (denk binnen een week) naar Indonesie. en dan keer ik ergens in Januari weer terug.
2 als ik in Januari weer terugkom wil ik via thailand , Vietnam cambodja en laos aandoen, om weer overland tergu te keren naar thailand en dan naar huis te vertrekken.
Als ik een double entry heb, en die 2e keer gaat in, geld hij voor 60(of 30) dagen =n2 maanden en mijn terug reis ticket naar nederland is dan ongeveer pas 3 maanden later = niet op tijd genoeg om te bewijzen dat je voor dat 2e visum ook weer vertrekt binnen die tijd (60 of 30 dagen)
Snap je mijn probleem:(
Er is vorig jaar een meisje thailand niet binnen geomen omdat ze dus niet kon bewijzen dat ze binnen 30 dagen t land weer ging verlaten.
het enige wat k kan doen is een vlucht boeken uit thailand naar laos maar dat kost onwijs veel geld en ik weet niet wanneer k weer naar laos ga, en wil dat dus met de trein etc doen ipv vliegen.
Ik heb zelf altijd een multiple re-entry permit in mijn Nederlandse paspoort staan. Ieder jaar, wanneer ik naar de Thaise immigratiedienst ga voor een jaarvisum, koop ik gelijk zoān multiple re-entry permit. Kosten zoiets van 3800 baht als ik het goed onthouden heb, geldigheid een jaar en het biedt de mogelijkheid om zo vaak als je wilt of nodig vindt, Thailand te verlaten en daarna weer binnen te komen. Ik vind dit makkelijk, omdat ik op die manier te allen tijde het land kan verlaten en weer binnenkomen, zonder eerst weer eens een (multiple) re-entry permit te moeten regelen wanneer ik het land - al dan niet onverwacht - moet of wil verlaten.
zie de OP hier voor verschil visumvrije entree en entree met visum.
boek dat ticket naar Indonesie voordat je vanuit Nederland naar Thailand gaat, dan heb je recht op een viusmvrije entree.
als je de 2e keer komt en je hebt een vliegticket naar buiten Thailand kun je weer visumvrij binnenkomen.
als je de keer daarna weer terugkomt overland krijg je visumvrij 15 dagen, heb je een visum dan krijg je 60 dagen. Wanneer je vliegticket is is daarbij niet van belang.
Het helpt enorm voor deze vragen als je precies op een rijtje kunt zetten voor alle entrees: (ongeveer) aankomstdatum en hoe je binnenkomt en weer vertrekt
Updated - - -
re-entry permit is van toepassing op non-immigrant visa, niet op toeristenvisa.
Stevenl. Zoals ik al schreef; ik koop een multiple re-entry permit wanneer ik aan de beurt ben voor het verkrijgen van een nieuw jaarvisum. Ik beweer nergens, dat het verkrijgbaar is op een toerisstenvisum. Berichtje is niet meer en niet minder als informatie voor diegenen, die van deze mogelijkheid wellicht nog niet op de hoogte waren.
En als antwoord op een vraag over een toeristenvisum kun je met een uitleg over een non-immigrant visum de boel verwarren. Maar nu we toch op het onderwerp ānon-immigrant visaā zijn, waarom een nieuw jaarvsim en niet een extensie?
Stevenl. Mijn berichtje - waar jij kennelijk moeite mee hebt - is volgens mijn mening terecht geplaatst in de rubriek āVisuminformatie Thailandā. Visuminformatie Thailand betreft volgens mij niet alleen berichten over een toeristenvisum. Verder heb ik de gewoonte, om indien ik reageer of antwoord op een bericht van iemand anders, mijn reactie of antwoord aan te vangen met de (forum-)naam van betrokkene. Stevenl bijvoorbeeld. Het berichtje waar jij dus moeite mee hebt, begint - zoals je hebt kunnen zien - niet met een (forum-)naam, het is dus niet bedoeld voor specifiek een bepaalde forumbezoeker of - lid.
Je laatste zin in je laatste berichtje, is wat mij betreft een schoolvoorbeeld van wijze waarop jij kennelijk meent - en niet alleen op dit forum, ik heb nogal wat vergelijkbare voorbeelden van jouw hand ook op minstens 1 ander forum voorbij zien komen - op een arrogante wijze andere forumbezoekers er van te overtuigen, dat jij en jij alleen de wijsheid in pacht hebt.
Welā¦, dit komt waarschijnlijk als een grote teleurstelling voor je, maar dat is dan een ernstige misvatting.
Voor mijzelf heb ik in ieder geval besloten, om voortaan - maakt niet uit op welk forum - wanneer ik een bericht van stevenl zie, dit ongelezen over te slaan.
Een volgende muggenziftersreactie is derhalve verspilde tijd.
Als je tussen een vraag en antwoord sessie over een toeristenvisum komt met een opmerking over een non-immigrant visum kan dat denk ik verwarrend werken. Vooral als je erbij niet aangeeft dat je post een non-immigrant visum betreft, en niet zoals de voorgaande posts een toeristenvisum.
Maar je geeft nog geen antwoord op de vraag, waar hopelijk ook anderen iets van kunnen leren. Waarom een visum en geen extensie van je bestaand visum?
zie de OP hier voor verschil visumvrije entree en entree met visum.
boek dat ticket naar Indonesie voordat je vanuit Nederland naar Thailand gaat, dan heb je recht op een viusmvrije entree.
als je de 2e keer komt en je hebt een vliegticket naar buiten Thailand kun je weer visumvrij binnenkomen.
als je de keer daarna weer terugkomt overland krijg je visumvrij 15 dagen, heb je een visum dan krijg je 60 dagen. Wanneer je vliegticket is is daarbij niet van belang.
Het helpt enorm voor deze vragen als je precies op een rijtje kunt zetten voor alle entrees: (ongeveer) aankomstdatum en hoe je binnenkomt en weer vertrekt
Hi Steven,
Dan weet ik nog niet wat ik nu wel of niet met doen met de 2e keer dat ik binnen komā¦
mijn terugticket naar nederland gaat pas4 maanden later, en ik heb verder geen uitreistickets want ik ga via land naar laos vietnam en cambodja⦠dus dat betekend, dat ik bij aankomst over de luchtm met de standaard 30 dagen visum, nietn kan aantonen dat ik weer weg gaā¦gaat dit een gigantisch probleem op leveren en zoja wat moet ik dan doenā¦
een double entry zorgt ook maar voor 2 x 60 dagen, en mijn terugreisticket is 4 maanden laterā¦dus die geld niet als geldig bewijs van vertrekā¦HOE doen andere mensen dat dan, die langer dan 3 maanden willen reizen door azie en ook ooit een keer thailand binnen moeten komen~? en hun ticket naar huis ook pas na 3 maanden gaat en deze mensen allemaal over land reizenā¦
het grote punt is dus: MOET je perse kunnen aantonen dat je weer vertrekt binnen de geldigheids duur van je visum, of deze nou 30 dagen is on arrival of zelf aangeschaft double entry van 60 dagenā¦
Als je een visum hebt heb je geen uitreisbewijs nodig, dat is alleen van toepassing bij een visumvrije entree. Dus de datum van uitreis bij een visum mag best later dan de einddatum van het visum zijn. Ook bij visumvrije entree doet de Thaise immigratie vrijwel nooit moeilijk over hetg ontbreken van een uitreisticket. Maar het is officieel vereist, dus je hebt kans dat de luchtvaartmaatschappij je weigert in te laten stappen in Amsterdam (of Brussel, of Duesseldorf, of ā¦). In Azie met lokale vluchten speelt dit minder, vanuit Australie en de VS is dit weer vaker een probleem.
30 dagen visum on arrival bestaat niet, voor Nederlanfders en Belgen is dit een visumvrije entree.
Kijk! hier heb ik wat aan. Hartelijk dank Steven! ik regel gewoon mijn visum (double entry) in Auckland voor mijn vertrek richting bankok.
Als ik aan het eind van mijn reis uit Bali terug vlieg naar Bangkok en dan 2 dagen later weer naar Amsterdam vlieg,(terwijl die double entry visum is verlopen), dan is dat toch ook geen probleem verder? kom je dan binnen met een visum vrije entree neem ik aan?