Visum-informatie Thailand

Hoi Mario, dank je voor je info. Kun je dat visum dan alleen in Bangkok verlengen voor 30 dagen of ook elders. Ik ga nl naar Koh Samui en blijf daar een half jaar.
gr. hanneke

Klopt het dat Kota Baru een eiland is? Ik ben een echte beginneling, zo je ziet ;o)
gr. Hanneke

En nog een vraagje: hoe lang moet je dan het land uit na 90 dagen? Want normaal kun je een visumrun doen door 1 minuut de grens over te gaan en weer terug naar je vakantielocatie te gaan. /dus dat doe je in 1 dag. Maar moet je na 90 dagen een maand het land uit of mag dat ook korter?

Nee, Kota Bahru is geen eiland, maar een stad in Maleisie…(oostkust van West-Maleisie).

Als je over land eruit gaat na je 90 dagen mag je dezelfde dag er weer in en krijg je 15 dagen of je vraagt een nieuw visum aan bij het consulaat in Kota Bahru.

gr van Moira

Je kunt hem ook op Koh Samui verlengen, ook daar is een immigratie kantoor.

Ik kom 13 oktober aan in thailand en ga 8 november de grens van Laos over. Nu kom ik 2 december teruggevlogen vanuit Hanoi naar Bangkok en verblijf nog 7 dagen in Thailand waarna ik terugvlieg naar Nederland.

Heb ik een visum nodig van Thailand ???

Bedankt alvast voor jullie reacties Gr. Sander

Nee,
je krijgt op 13 oktober een stempel in je paspoort (visa-exempt) en geeft je 30 dagen legaal verblijf. Dit verblijf eindigt op 8 november bij vertrek naar Laos.
Op 2 december kom je Thailand via een luchthaven weer binnen en je krijgt weer 30 dagen verblijf, waar je er uiteindelijk maar 7 van gebruikt.

Geen probleem dus.

Prettige vakantie.

Hallo,

Zover ik weet moet je wel een bewijs hebben dat je 8 november 2009 het land verlaat als je dat niet hebt dan heb je wel een visum nodig.

gr van Moira

Wat Joseph schrijft klopt niet helemaal.

Om voor visa exempt entry (dus entree visum vrij) in aanmerking te komen, moet je bewijs hebben dat je binnen 30 dagen het land verlaat via de lucht. Als je dat hebt (dus een vliegticket met vertrek vanuit Thailand voor 12 November) is er niets aan de hand.
Als je dat niet hebt, heb je kans dat de vliegmaatschappij naar Thailand je niet laat instappen. In de praktijk is Thaise immigratie niet het probleem, alleen de vliegmaatschappij aangezien je niet aan de eisen voor visum vrije entree voldoet.

Als je vooraf een visum haalt (gratis te verkrijgen bij ambassade/consulaat in denhaag/amsterdam) is er niets aan de hand, en kom je zonder problemen het land in.

Hoi bedankt voor jullie reacties alvast.

Ik vlieg via cathay pacific heen op 13 oktober en vlieg ook via hun terug op 13 december. Maar verlaat Thailand zoals ik al schreef binnen een maand naar Laos.

Steven aan een visum zijn toch kosten verbonden als ik deze bij de ambasade aanvraag in Nederland.

Groeten Sander

Dit stond laatst in de krant ik hoop dat het je vraag beantwoord.

Free tourist visas between June 25, 2009 and March 2010

BANGKOK (thaivisa.com): – Continuing its efforts to expedite the revival of the Thai travel and tourism industry, the Royal Thai government has agreed to exempt the fee for tourist visa applications, effective 25 June 2009 to March 2010.

All foreigners who apply for Tourist Visa at the Royal Thai Embassies and the Royal Thai Consulates-General worldwide will be exempted from tourist visa fee from 25 June 2009 to March B.E.2553 (2010).

Such arrangement is for Tourist Visa single entry only.

– Ministry of Foreign Affairs, Bangkok 2009-06-24

Zie ook hier meer info over de gratis toeristenvisa (t/m maart 2010):

Let wel op, dat het gratis toeristen-visum alleen geldt voor: single-entry.
Deze ‘single-entry’ gebruik je bij binnenkomst en zodra je het land verlaat vervalt ook weer je visum. Kom je dus weer terug vanuit Laos, dan krijg je weer een visa-exempt van 30 dagen. Je gratis toeristen visum is dus niet geldig gedurende je 2 verblijven in Thailand; alleen het eerste verblijf is gedekt.

Ik weet niet hoe je naar Laos reist, maar als je op de 1 of andere manier kunt aantonen dat je binnen de wettelijke termijn van 30 dagen het land verlaat, dan zal de luchtvaartmij niet moeilijk doen.

Om verder gespeculeer te voorkomen, raad ik je aan om even kontakt op te nemen met de luchtvaartmij en volg dan hun advies op.

Overigens: de reden dat een luchtvaartmij je kan weigeren als je verblijfsstatus niet gedekt is door een ticket of een visum, is simpelweg, dat de Thai Immigratie KAN vragen naar een bewijs van transport naar het buitenland binnen de 30 dagen. KAN dus!!
Kun je dit bewijs niet tonen bij binnenkomst, dan kan de Thaise Immigratie je weigeren en dient de luchtvaartmij die je gebracht heeft je ook weer mee te nemen.

Behalve als je een visum van 60 dagen hebt dan word daar verder niet naar gevraagd en ben je klaar. De vliegtuigmaatschappij in NL kan je gewoonweg al weigeren mee te nemen.
Dit omdat zei de maatschapij zijn die je al je geweigerd word mee terug moeten nemen.

Als je over land terug komt van Laos naar Thailand krijg je nog maar 15 dagen hou daar rekening mee. Je krijgt alleen 30 dagen als je vliegend Thailand weer inkomt.

gr van Moira

Ik vlieg via cathay pacific heen op 13 oktober en vlieg ook via hun terug op 13 december. Maar verlaat Thailand zoals ik al schreef binnen een maand naar Laos.

Als je vooraf een (gratis) viosum haalt, zou je het volgende kunnen doen:
bij inchecken laat je je visum zien, dus is inchecken geen probleem. Op het inreispapier dat je in het vliegtuig ontvangt vul je bij ‘visum’ niets in, en je vraagt de immigratie beambte om een visum vrije entree. Meestal lukt dat wel. je hebt dan je visum nog om te gebruiken als je Thailand weer binnenkomt vanuit Laos.

Hoi Steven,

Maar als ik vanuit hanoi thailand per vliegtuig binnenkom dan is een visum toch altijd kosteloos?

Groeten Sander

Als je per vliegtuig komt en minder dan 30 dagen blijft in Thailand heb je geen visum nodig maar kun je visum vrij het land binnen. Blijf je langer dan 30 dagen dan heb je (officieel) een visum nodig.
Als je niet per vliegtuig komt heb je recht op 15 dagen visumvrij verblijf.

En volgens mij moet je kunnen aantonnen dat je korter dan 30 dagen blijft in Thailand om visum vrij binnen te mogen gaan . Dat doe je door je retour ticket te laten zien

Klopt, dat doe je door een vliegticket te laten zien. Hoeft geen retourticket te zijn, kan ook een ticket naar een ander land zijn, maar moet officieel wel een vliegticket zijn.