Iedere entry van een touristen visa kan met 30 dagen worden verlengd, voor de prijs van 1,900 baht. Een touristen visa is dus 60 dagen + eventueel 30 dagen en dan het land uit.
Ik ga aanstaande juli en augustus naar thailand voor 2 maanden. Ik ga tussendoor nog naar laos/cambodja. Moet je dan een visum aanvragen? Of hoe werkt dit? Mag je gewoon gratis het land in en moet je geen visumkosten betalen, omdat je het land toch weer uitgaat?
je moet een visum aanvragen als je een enkeltje hebt of een retourtje met meer dan 30 dagen. dus als jij een ticket het land uit hebt dan krijg je een stempel heb je dit ticket niet dan moet je een visum in nld kopen voor 60 dagen.
als je vanuit laos-cambodja thailand weer in komt krijg je over land een stempel voor 15 dagen. kom je vliegent binnen dan krijg je een stempel voor 60 dagen.
Volgens mij hoef je geen visum aan te vragen als je maar voor je zelf die 30 dagen regel in acht houd. ik heb nooit een probleem gehad met een 3mnd ticket (ga 30dagen naar Cambodja)
als je over de 30 dagen heen gaat in thailand kan het een kostbare zaak worden met 1 dag telaat is 1000 bth en elke volgende dag 500bth te voldoen bij het verlaten van het land met een maxium van 20000thb
maar je bent dan wel illegaal in Thailand bij eventuele contolles door politie kan je wel problemen krijgen .
met een visum speel je natuurlijk wel op zeker.
de luchtvaart maatschappij in nld of dld kan je weigeren mee te nemen als je geen visum hebt.
mahanair en emirates controleerden hier wel op .
Dankjewel!! Ik ga dan toch maar een visum aanvragen voor de zekerheid. Ik ga overland naar cambodja en Laos. Daarna overland terug en ik heb net via bkk een ticket gekocht naar indonesie (DPS). Maar ik zal toch een visum moeten aanvragen dan? aankomst bkk 30 juni (daarna naar laos en cambodja) en vlucht bkk-dps 21 juli. daarna ben ik van plan om via kuala lumpur weer overland naar thailand terug te reizen. omstreeks 4 augustus Om hier nog een aantal eilanden te bezoeken en terug vlucht 29 aug vanaf bkk naar dusseldorf. Vlieg met Mahan air. Dus wat denken jullie visum aanvragen?
voor het eerste deel van je reis hoef je dan geen visum te hebben want je gaat binnen 30 dagen hte land uit. aankomst 30 juni en 21 juli ga je er uit.
als je vanaf maleisie binnen komt krijg je een visum voor 15 dagen.
-dit is niet genoeg voor jou dus moet je een visum aanvragen maar je moet er dan wel opletten dat ze dat visum niet de 1ste keer al afstempelen. en denk er aan dat je je visum binnen 3 mnd moet gebruiken dus in jou geval als je hem in nld aanvraagt, niet voor 4 mei.
- of je vraagt dat visum in maleisie aan.
- of je gaat een visa run maken naar birma dit kan vanuit ranong, je betaald dan voor je birma visum 10 $ en dan krijg je als je thailand in gaat weer een stempel voor 15 dagen.
Hallo,
Wat karin zegt klopt je hebt wel een visum nodig als je niet kunt aantonen dat je binnen 15 of 30 dagen het land uit gaat. Met een enkeltje word geweigerd ik heb deze ervaring bij Eva Air.
Hier hier al veel op het forum over geschreven. Laos en Cambodja kan het niet zoveel schelen die krijg je gewoon zonder dat je het hoeft te bewijzen.
gr van Moira
Ok, dan denk ik wel dat het goed moet komen. Maar voor de duidelijkheid heb een retourticket van dusseldorf naar bankok en v.v. Heb alleen een enkele reis naar bali geboekt en ga nog een enkele reis boeken van bali naar kuala lumpur. Dus ik denk dat niet dat ik geweigerd word, toch?
in thailand heb je geen problemen met jou plan.
alleen in indonesie wel, want hier moet je een ticket uit hebben anders krijg je geen visum voor indonesie.
OK, dan zal ik dit ticket spoedig moeten boeken. Bedankt voor alle hulp!
Ik ben deze week naar het consulaat geweest om mijn visum aan te vragen had gedacht aan een double entry maar dat ging niet. Ik kon enkel een tourist visum krijgen of een non imigrant maar met veel moeite. Ik ga namelijk 3 maand naar thailand maar ben van plan nog iets langer te blijven maar de dame wist mij te zeggen als ik mijn visum wil laten verlengen over de grens dat ik maar 2 weken bij kriijg ![]()
Klopt dit?
ja als je over land komt wel. als je vliegend binnen komt krijg je 30 dagen, maar dan moet je wel een bewijs hebben dat je er weer uitgaat.
maar waarom kun je geen double entry krijgen ?
Kun je wat specifieker zijn over het niet krijgen van een double entry? Was dat niet de oplossing voor jouw probleem of wilde het consulaat dit niet verstrekken? En waarom dan niet?
Ik vraag dit omdat ik onlangs ook in Antwerpen was om een gratis single entry te halen. Men liet mij daar toen weten dat het beleid op multi-entry-tourist visaâs zou zijn aangescherpt. Het kwam er volgens het consulaat op neer dat je wel een hele goeie onderbouwing moest hebben wilde je in het vervolg nog een multi-entry krijgen. Nu ik jouw verhaal lees lijkt dat dus menens te zijn.
Erg vreemd want ik lees daar verder nergens iets over. Hoor desgevraagd ook geen berichten van bezoekers van het Thaise consulaat in Amsterdam dat er een andere wind zou zijn gaan waaien voor wat betreft de multi-entry-tourist-visa. Is de Thaise consul in Antwerpen roomser dan de paus? Of is er helemaal niets aan de hand?
Ik weet hier zelf het fijne niet over en heb er ook niet echt over geïnformeerd. Ik heb mijn non imigrant visum gekregen en ze hebben er niet moeilijk over gedaan⊠zo dus is mijn probleem tot nu toe opgelost. Sorry dat ik je niet kan verder helpen!!
Maar als ik nu nog eens 2 maand langer wil blijven in Thailand waar en wat moet ik dan juist doen om mijn visum te verlengen??
Hallo,
Dan zou je het land uit moeten bijvoorbeeld naar Maleisie en dan een nieuw visum aanvragen bij het consulaat of ambassade. Daar kun je dan weer een toeristenvisum krijgen voor 60 dagen.
gr van Moira
Dag allemaal, ik heb verschillende bronnen doorgenomen over mijn visum. Niet alemaal even duidelijk, en ik ben niet zeker van mijn zaak. **Welke behulpzame ZO-Azie ganger legt het me uit? **
Ik vertrek in juli voor een kleine 4 maanden naar ZO Azie. Ik vlieg naar Bangkok, ben binnen 30 dagen Thailand uit en dus âvisa on arrivalâ voor Thailand. Voor Laos en Cambodja hoef ik geen visum aan te vragen. Ik blijf daar ook max. 3 weken. Maar ik ga daarna naar Vietnam. Voor ongeveer 4 weken. Dat visum voor Vietnam kan ik in Bangkok aanvragen op de luchthaven, zo heb ik gelezen. Goedkoper en makkelijker. Vanuit Hanoi, Vietnam wil ik dan naar Indonesie vliegen voor het laatste deel van de reis. In Indonesie kan ik ook een " visa on arrival" krijgen omdat ik daar ook max. 4 weken verblijf.
Kortom: Ik hoef in Nederland geen visa te regelen voor Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam of Indonesie omdat ik korter dan 30 dagen in elk land zal verblijven en omdat ik het visum voor Vietnam in Thailand kan regelen.
Heb ik dit wel goed of zie ik iets over het hoofd???
Hey,
Volgens mij heb je het helemaal goed. Alleen voor Vietnam heb je vantevoren dat visum nodig en bij de rest krijg je dat visa on arrival voor 30 dagen. Ik ga zelf twee maanden reizen in Thailand, Cambodja en Indonesie. Bij voorkeur wil ik 5 weken in Indonesie spenderen, dus ik zit ook te hannesen met dat visum.
Heel veel plezier!
Hallo,
Zo lang je bewijs heb dat je ook daadwerkelijk binnen die 30 dagen het land uit bent. Dus dit door middels van vliegtickets is er niets aan de hand. Heb je dat niet zul je een visum aan moeten vragen. Vliegtuigmaatschappijen weigeren je anders mee te nemen.
gr van Moira
Voor Thailand krijg je geen visa on arrival, maar een visa exempt entry. Een visa on arrival is iets anders en gaat, gelukkig, voor jou niet op. Op de luchthaven dien je dan ook de borden met âvisa on arrivalâ te negeren en naar de gewone immigratie balie te gaan.