Deze vraag hoort niet helemaal thuis in dit topic.
Je vliegticket kun je via www.laoairlines.com .
gr van Moira
Deze vraag hoort niet helemaal thuis in dit topic.
Je vliegticket kun je via www.laoairlines.com .
gr van Moira
Is ook niet nodig. In Chiang Mai loop je een reisbureau in TaPae Rd binnen en die boeken voor je, compleet met busje naar Chiang Kong.
OK, maar dan kan ik dus niet als ik Thailand binnenkom aantonen dat ik binnen 30 dagen het land weer verlaat, en heb ik dus vooraf een visa nodig?! toch??! En die moet ik dan hier in NL al kopen toch, of kan dat ook daar?
nee dat moet je dan in den haag , amsterdam of per post aanvragen.
Het is niet nodig om aan te tonen dat je het land binnen 30 dagen verlaat. Je krijgt en stempel voor 30 dagen en als je langer blijft moet je een boete betalen (500 Bt per dag)
het is wel degelijk nodig om dit aan te tonen sterker nog als je dat niet aan kan tonen kan (en dit doen ze regelmatig) de vliegmaatschappij je weigeren om mee te vliegen dus ik zou geen risico lopen en het visum aanvragen in nederland
Hallo,
Wat weerwag zegt klopt inderdaad niet. Als je op het forum leest kun je lezen wat de ervaringen zijn van mensen die naar Thailand willen met enkele reis en geen visum.
Ik heb deze ervaring gehad met Eva Air als ik geen visum had, had ik niet meegemogen op de vlucht en dan ben je toch veel geld kwijt. Dus wat Dirk zegt visum aanvragen met enkele reis.
gr van Moira
ja zeker visum aanvragen als je geen bewijs hebt dat je er uit gaat. want anders mag de vliegmaatschappij je weigeren en thailand ook (maar dat word niet zo vaak gecontroleerd).
Ik zit met heel veel vragen ben er ondertussen al wat wijzer uit geworden met op dit forum rond te kijken maar kan toch niet al mijn vragen beantwoordenâŠ
Zit namelijk zo: vertrek binnen 2 maand naar thailand voor 7 maand of mss voor altijd⊠omdat mijn vriendin en ik een kindje verwachten. Zou dus graag mijn leven samen met mijn vriendin verder in thailand doorbrengen en er dan ook werken⊠maar als ik er geen werk vind zal ik na verloop van tijd terug naar huis moeten keren wegens geld tekort⊠Nu is mijn vraag wat voor een visum moet ik aanvragen of zal ik krijgen??
Hopelijk kan iemand mij hier bij verder helpen
Thx
Non-O multiple voor het bezoeken van familie vrienden, bij het consulaat in Amsterdam. Is goed voor 15 maanden en hiermee kun je een werkvergunning aanvragen indien je een baan vindt.
Dus ik moet gewoon een non-O multiple aanvragen op het consulaat en krijg dit zonder probleem??
**Free tourist visas between March 5 and June 4, 2009
**BANGKOK: â Continuing its efforts to expedite the revival of the Thai travel and tourism industry, the Royal Thai government has agreed to exempt the fee for tourist visa applications for a three month period, effective 5 March, 2009 to 4 June, 2009.
All foreigners who apply for Tourist Visa at the Royal Thai Embassies and the Royal Thai Consulates-General worldwide, including eligible foreigners who apply for Visa on Arrival at designed checkpoints, will be exempted from tourist visa fee from 5 March to 4 June B.E.2552 (2009).
Such arrangement is for Tourist Visa single entry only.
â Tourism Authority of Thailand 2009-02-27
http://www.tatnews.org/latest_update/detail.asp?id=4235
He kunnen ze dat niet een jaar lang zo houden ik kom in november van dit jaar weer in Thailand en wil dan een toerisme visum one entry.
gr van Moira
Ik heb mij laten wijs maken dat je met een double entry 6 maand in thailand kan verblijven en er ook mee aan de slag kan gaan⊠Klopt dit??
Hallo,
Dat ligt eraan welk visum je gaat aanvragen maar met een toeristenvisum mag je absoluut niet werken. Als je wilt werken heb je een ander soort visum nodig een werkvisum.
gr van Moira
Geen enkel visum geeft je het recht om te werken. Alleen een werkvergunning geeft je het recht om te werken, en deze wordt alleen afgegeven op een non-immigrant visa. Op een toeristenvisa wordt deze niet afgegeven.
Overigens geldt een werkvergunning alleen voor een bapaalde werkgever, in een bepaalde functie. Verander je van wekgever of functie, dan heb je een neiuwe werkvergunning nodig.
Ok dat begrijp ik maar wat is een double entry juist?
Thx
Dat je het land uit mag en op het zelfde Visa er weer in kan binnen de aangegeven periode.
Dus ik kan deze dan bv. voor een periode van 6 maanden gebruiken.
je moet dan om de 60 dagen eruit en dan kun je er weer in met dat visum.