Visum-informatie Thailand

vandaag weer een visum voor 60 dagen aangevraag dit keer in Kuala lumpur wel apart dat je niet hoeft te betalen. Het ging vloeiend morgen weer ophalen.

gr van moira

Ben ook net een weekje terug. Ben in Kota Baru, Maleisie geweest, double entree, gratis, 4 maanden dus. :chin:

Bedankt voor de informatie… Top! :chin:

Ik zal niet direct een ticket kunnen overleggen, heb nog niets geboekt dus ik kan niet bewijzen dat ik het land uit ga. Dus ik moet dan daar een visum aanvragen direct na landing?

Hey hoi,

Nou ben ik het ff kwijt… Je krijgt een visa on arrival in Thailand, Cambodja en IndonesiĆ©, maar alleen als je kunt aantonen dat je binnen die 30 dagen weer weg bent? Dus met een ticket het land uit dus?

Ik heb nu een retourticket AMS-BKK, maar tussen heen en terugvlucht zit 2 maanden. Ik was van plan om nu eens niet binnenlandse vluchten vooruit te boeken, omdat ik daar wel wil zien hoe alles loopt. Maar dat kan dus niet? Iemand nog tips dan? Er zijn toch wel meer mensen die het daar allemaal wel zien?

Groetjes!

Hallo,

Het is dus zo dat de maatschappij waar je mee vliegt je kan gaan weigeren. Dit kan je dus al overkomen in Amsterdam en dan kun je je vliegticket en vakantie in de prullenbak gooien. Ik heb zelf deze ervaring met Eva Air gehad. Die gaven ook aan als je niet een visum hebt van tevoren nemen ze je niet mee. Het is trouwens op dit moment gratis om een toeristenvisum van 60 dagen aan te schaffen bij de consul en ambassade dit tot ongeveer 1 juni.

gr van Moira

Hallo,

Wij gaan van begin juli tot eind augustus rondtrekken in Aziƫ. Naar Thailand en Vietnam gaan we zeker en ik weet dat ik daar al een apart visum voor nodig heb. Nu willen we misschien ook nog naar Laos, Cambodja en Birma. Heb ik hier ook weer een apart visum voor nodig?

Alvast bedankt.
Groetjes XXXXXXX

Hallo,

Voor Cambodja en Laos krijg je op bepaalde plekken aan de grens en als je vliegend binnen komt sowieso. Birma is een ander verhaal zover ik het weet moet je die van tevoren aanvragen en er worden er maar 50 per dag uitgegeven. Je moet dus vroeg in de rij bij de ambassade. Dit verhaal ken in van de ambassade in Bangkok. Daarnaast mag je er alleen vliegend in komen.

gr van Moira

Bedankt voor de snelle reactie!

Weet je dan misschien ook hoeveel dat dan ongeveer kost bij Cambodja en Laos?
En je moet deze dus niet op voorhand aanvragen?
Groetjes

Hallo,

Je moet bij Cambodja en Laos goed uitzoeken waar je aan de grens een visum krijgt als je over land binnenkomt. Kom je vliegend aan dan is het zeker geen probleem. Cambodja kost 20 USD en Laos 35 USD per persoon.

gr van Moira

Dank je voor de info.
Maakt het voor Vietnam, Laos en Cambodja uit hoe lang je blijft, of moet je daar altijd een visum voor hebben?

XXXXXXXXXXXx

Hallo,

Voor alle drie de landen krijg je 1 maand en ja zonder kom je er niet in. Vietnam moet je trouwens van tevoren aanvragen. Dit kan je onwijs makkelijk doen in Sihanoukville daar is het klaar terwijl je wacht.

gr van Moira

Hallo

We lezen hier net dat de toeristenvisa voor Thailand tot ongeveer 1 juni gratis zouden zijn? Klopt dit?

Mvg

Hallo,

Ja dat klopt ik heb vorige week een visum aangevraagd en ik heb hem gekregen voor 60 dagen en op de visasticker staat nu ook 0 ringgit. Dit komt omdat ik hem in Maleisie heb aangevraagd. Op het forum is een url te vinden. Bij de ambassade in Kuala lumpur waar ik was hangt zelfs een brief dat het gratis is tot 1 juni 2009. Dit geld alleen voor het toeristenvisum.

gr van Moira

Ik heb nog een vraagje,
We hebben hier wat rondgelezen inzake de visa problematiek en ook het reisbureau eens bezocht maar de antwoorden spreken elkaar tegen.

We vertrekken voor 50 dagen naar thailand en zijn van plan een visum te nemen gezien het ticket langer als 30 dagen aantoont.
We willen ongeveer na 25 dagen een weekje Laos in en erna terug Thailand binnen voor onze terugvlucht vanuit Bangkok.

Is een gewoon 60 dagen toeristenvisum voldoende of moet het een double entry visum zijn gezien we bij terugkeer in Thailand vanuit Laos niet meer langer dan 30 dagen verblijven in het land en dit met het Ticket kunnen aantonen?

De visa voor Laos best op voorhand aanvragen of ter plekke aan de grens gezien ons verblijf er maar een week zal duren?

Bedankt voor de komende info

Hallo,

Je kunt niet met hetzelfde visum er dubbel in. Je hebt een visum inderdaad nodig van 60 dagen omdat je niet binnen 30 dagen wat je normaal krijgt bewijst dat je het land uit gaat.
Dan 1 week dus naar Laos en dan als je over land terug komt krijg je bij aankomst in Thailand 15 dagen en vliegend weer 30 dagen omdat dan neem ik aan je bewijs is dat je weer terug vliegt. Dus je hoeft geen multi entry te hebben.

ohja visum Laos kun je gewoon bij aankomst aanschaffen als je vliegend binnen komt dan is dat zo geregeld kost 35 USD per persoon en 2 pasfoto’s. Ga je via land erin moet je goed uitzoeken welke posten wel een visum on arrival mogelijkheid heeft.

gr van moira

Als je naar Laos vliegt heb je helemaal geen visum nodig zelfs maar kun je visa exempt Thailand binnen, aangezien je (beide keren) binnen 30 dagen weer een vlucht naar buiten Thailand hebt.

Hallo,

Als je inderdaad een bewijs hebt dat je het land verlaat binnen 30 dagen, heb je geen visum nodig die je van tevoren aanvraagt. Dus een vliegticket laos is genoeg bewijs dat je binnen 30 dagen weer weg gaat.

gr van Moira

Merci voor de informatie.

Het gaat dan een vlucht worden naar Laos gezien er dan geen visum aangevraagd moet worden.

Welke zijn de goede sites of maatschappijen om deze vluchten op voorhand te boeken?

merci

Hallo,

Het is niet erg goedkoop dit omdat er niet zoveel maatschappijen naar Laos vliegen.
Hier wat URL’s waar je kunt kijken

http://www.bangkokair.com/ die vliegt van Bangkok naar Luang Prabang

http://www.laoairlines.com/ die vliegen naar verschillende plaatsen in Laos vanaf Bangkok.

gr van Moira

Wat moet ik allemaal meenemen als ik mijn visum aan ga vragen?

En sorry dat ik het nog es vraag, maar een visum voor Vietnam kan ik toch ook in Thailand gemakkelijk kregen eh?

Bedankt