Je bent verplicht het online in te vullen en uit te printen. Let op alle papieren die je nodig hebt, ook het andere formaat pasfoto’s. Deze kan je ook bij de visumdienst laten maken. Ze zijn heel streng dus let erop dat alles in orde is.
Cora
Je bent verplicht het online in te vullen en uit te printen. Let op alle papieren die je nodig hebt, ook het andere formaat pasfoto’s. Deze kan je ook bij de visumdienst laten maken. Ze zijn heel streng dus let erop dat alles in orde is.
Cora
Claartje,
De vermelding van “een niet beveiligde” verbinding is bekend.
Je kunt gewoon doorgaan. De site is veilig.
Via “Online Visa Application Registration” kom je bij het enige juiste formulier.
Op het formulier kun je aangeven dat je een “double-entry” wilt. Dit wordt afgegeven op basis van boekingsverklaringen van de twee inreizen, of- bij reizen over land- een duidelijke reisbeschrijving en visa van het te bezoeken buurland. Als je geen bewijs hebt een in het engels opgestelde brief, gericht aan de ambassade, aanleveren.
Hoi, je moet als je werkloos bent niet alleen een bankafschrift met je saldo meenemen. Je moet afschriften meenemen van minimaal de laatste maand. Mij werd uitgelgd dat dit moest zodat ze konden controleren of ik echt niet ergens werk en loon ontvang. Ook moet je als je een ki nd meeneemt een verklaring mee van school dat zij instemmen met deze reis. Dit geldt ook voor jonge kinderen! Verder moet je werkgeversverklaring niet handgeschreven zijn maar geheel getypt. Dit waren een paar ervaringen van mij en andere mensen op het visa buro in Amsterdam. Verder is mij per mail door de ambassade verteld dat je een 6maanden visum kan krijgen en dan tussendoor naar een buurland mag en binnen 2 maanden weer terug mag. Volgens mensen op lonely planet moet je dan een speciale stempel op je visum hebben. Deze moet je ook in India/Nepal kunnen krijgen. Daar doen ze echter heel moeilijk over. Zeggen dat het niet nodig is en aan de grens met India staan de douaniers je lac.hend op te wachten. Voor een bribe van 2000 rupees mag je het land weer in! Altijd leuk! Zelf heb ik vroeger jaren met een business visum voor 5 jaar, multiple entry gereisd. Reuze handig en aan de grens wisten de douaniers niet wat ze met mij aan moesten. Bribe vragen of niet, tja hoe komt ze aan zo’n visum. Was best wel grappig!
De sixtyday rule waarbij je moeilijk India terug binnenkon na een eerste uitreis is geschrapt
Klopt, maar blijkbaar geven ze nog visa uit met de voorgedrukte regel erop, “zolang de voorraad strekt”.
Typisch India.
Ons 3 maanden single entry visum is een feit, in één weekje klaar, en dat direct na de feestdagen.
We hebben VisumIndiaOnline alles laten verzorgen, zodat we zelf niet naar Den Haag hoeven af te reizen.
Alles perfect geregeld! Nu staat niets meer in de weg, en vertrekken we binnenkort voor 3 weekjes Noord India.
Fijne reis en bedankt voor de reactie.
Hey reizigers, ik ben voornemens ergens eind maart vanuit Israel naar India te vliegen, om India vervolgens over land, naar Nepal, te verlaten. Heeft iemand enig idee of dit problemen oplevert? Je moet immers bij je aanvraag een vliegticket kunnen laten zien, maar aangezien ik India over land wil verlaten heb ik alleen een bewijs van binnenkomende vlucht.
Groet,
Stefan
Ik zie geen probleem. Je hoeft geen vliegticket voor te leggen bij aanvraag van je visum. Althans in België is dat zo, in NL weet ik het niet.
Hey Thierry,
Dank voor uw snelle reactie. Ik werd een beetje zenuwachtig toen ik op de websites van verschillende visumbureaus de eis zag staan dat je tickets moest meesturen. Echter op de site van vfsglobal staat dit vereiste in het geheel niet. Binnenkort maar eens naar Amsterdam!
Stefan
Hallo Stefan,
In Nederland hoef je ook geen vliegtickets aan te leveren
Hallo,
Ik heb al veel gelezen over het aanvragen van een visum maar ik heb toch nog een aantal vragen:
[ul]
[li]Moet de werkgeversverklaring perse op hun papier gedrukt worden, of kan het ook worden voorzien van een stempel van het bedrijf?[/li][li]Moet alleen de online aanvraag helemaal getypt zijn of ook de general aplication en Undertaking?[/li][li]Moet je je paspoort weer gaan halen als je het zelf regelt via VFSglobal of sturen ze het op als het klaar is?[/li][/ul]
Alvast bedankt!
Moet de werkgeversverklaring perse op hun papier gedrukt worden, of kan het ook worden voorzien van een stempel van het bedrijf?
Dit moet altijd op officieel briefpapier van het bedrijf en ondertekend door de werkgever.
Moet alleen de online aanvraag helemaal getypt zijn of ook de general aplication en Undertaking?
De algemene verklaring en undertaking mogen handmatig ingevuld worden. Je dient echter wel het “officiele” formulier te gebruiken.
Moet je je paspoort weer gaan halen als je het zelf regelt via VFSglobal of sturen ze het op als het klaar is?
Je moet ze zelf weer ophalen.
Er is echter een ander probleem: M.i.v. van 1 mei 2013 heeft de ambassade een nieuwe “service provider” gecontracteerd voor het innemen en afgeven van de visa-aanvragen. De naam en vestiging van dit externe inleverloket zijn nog niet bekend gemaakt.
VFSglobal zal dus vanaf 1 mei geen aanvragen meer aannemen.
Bedankt voor de antwoorden! Ik vraag me alleen af of ik ooit in India terecht ga komen met al die regels… Is het eigenlijk mogelijk om een uitdraai van je bankrekening over te leggen als je wel een baan hebt? Of kan dit echt alleen als je werkeloos bent?
Je mag best een bankafschrift overleggen als je een baan hebt,
maar waarom zou je?
Je MOET een bankafschrift of salarisstrook aanleveren als je geen beroep invult op het aanvraagformulier.
Bij mijn vriend op zijn werk geven ze namelijk aan dat ze de brief niet op officieel papier kunnen regelen, vandaar mijn vraag…
Ik heb na 1.5 weken nog steeds geen bewijs van mijn werkgever gekregen en we willen vrijdag naar het visumbureau. Ik wil daarom mijn beroep leeg laten en een uitdraai van de bank meenemen. Wordt er gekeken of er salaris gestort wordt of is alleen een totaalbedrag van je rekening genoeg?
Op dit moment vragen ze een afschrift van minimaal drie weken waarop niets weggestreept mag worden.
Controleren ze dan ook of er inderdaad geen salaris gestort wordt of alleen of er genoeg op staat?
Er wordt naar beide gekeken