E visum India

Eindelijk is het mogelijk een e TV (visum)) aan te vragen via internet
M…i.v 15 aug

https://indianvisaonline.gov.in/visa/tvoa.html

Vanaf 34 dagen tot vertrek (India e TV visum)

Ik zag het net ook.
Al iemand er ervaring mee opgedaan?
Ben benieuwd.

Wil in november naar India gaan.

E visum aangevraagd, binnen 1 dag formulier terug ontvangen.
E visum : formulier invullen, paspoort (pdf) uploaden, pasfoto (jpeg) uploaden, betalen met mastercard of creditcard ($61)
via mail krijg je dan het formulier met Granted erop, dit formulier meenemen op reis en in India krijg je na het
geven van vingerafdrukken je visum.

1 like

Ik had dit ook gelezen.
Met Kras-reizen contact gezocht.
Hun reactie:

~Hartelijk dank voor uw e-mail over het visum van India.

De informatie op onze website is nog steeds actueel.

Er is momenteel wel spraken van het aanvragen van een E-visum, maar het systeem waarin dit gedaan wordt is nog niet helemaal betrouwbaar.
Daarom dient u uw visum op dit moment aan te vragen zoals dit vermeld staat op onze website.

Ik vertrouw erop u met deze e-mail voldoende informatie te hebben gegeven en ik wens u een prettige dag.

Met vriendelijke groet,

Wendy Dries
contact center / helpdesk

Kras

Wanneer ga je? Wil je ons laten weten of alles verder rimpelloos loopt bij aankomst in Indie?

Hartelijk dank voor je reactie!

Het formulier werkt op zich prima, de betaling wil alleen nog wel eens fout gaan. Dat is vervelend, omdat er wel geïncasseerd wordt op de creditcard. Ook wij raden aan om het zelf aanvragen van een visum voor India via het online formulier nog even uit te stellen, of ervoor te zorgen dat je de creditcardbetalingen eenvoudig kunt laten storneren.

1 like

Dan zetten we onze reis naar India in de ijskast: twee keer vanuit Limburg naar de randstad voor een duur visum is te veel van het goede.

Dat is wel heel rigoureus ;-). Ik vermoed dat ze met een paar weken alweer een heel stuk verder zijn, ik zal onze ervaringen hier in ieder geval blijven delen. Je ziet dit soort zaken altijd gebeuren bij de introductie van een e-visum.

Ik heb de formulieren al thuis, geen problemen gehad met aanvragen en betalen, gewoon met VISA betaald.

mij lukt het alleen met mastercard, visa wordt geweigerd

Al iemand een idee hoe vlot het gaat bij aankomst in India met een e-visa?

Hoi hoi,

In Mumbai, meestal m’n binnenkomstpunt, de laatste tijd goed. Er zijn wat kinderziekten-hikjes geweest met een deel van de apparaten kapot dus minder rijen open en dan liep de wachttijd op tot 30-45 minuten, maar nu weer terug naar 15 minuten ofzo. Dus je bent in de bagagehal voordat de koffers komen (want dat gaat nog altijd erg op z’n elf-en-dertigst zeker op drukke tijden). Omdat ze nu weer extra landen hebben toegevoegd waaronder Nederland zijn er nu extra rijen toegevoegd, het is daarom allemaal wat ‘schaalbaarder’ en beter bestand tegen uitval van 1 apparaat dan in de beginfase.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Oh nice.Ik land in Mumbai,rond 5.10u s morgens.Zal dan misschien nog wat minder druk zijn. :slight_smile:
Alvast bedankt voor de info!

maar visacard doet het nu ook

Dus het enige wat ik moet doen is het formulier online invullen (en wat documenten bijvoegen) en online betalen? Dan krijg ik na een paar dagen via de mail mijn visum? Visum is maximaal 30 dagen geldig?

Ja zo simpel is het in de kern. Via de mail krijg je een bevestiging ‘visum granted’. Die neem je mee en bewaar je de hele reis. Je toont hem minimaal bij check-in voor de vlucht en aan de e-Tv immigratie-officier. De tweede verstrekt dan op basis van de bevestiging het echte visum oftewel een stempel in je paspoort, en neemt eerst vingerafdruk en foto.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Bedankt voor de snelle reactie. Wat een verademing. Geen gedoe met visumbureau’s en ambassades. Alleen als je langer dan 30 dagen wilt blijven moet je dit via een visumbureau doen hier in Nederland?

Ja of als het multi-entry moet zijn, bijv. voor reis kombineren met Nepal.
Moet dan via BLS en dat kun je zelf doen of weer via een 2e visumbureau maar dat kost extra.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]
PS Blijft nog steeds wat rommelig op Mumbai airport, je gaat linksaf voor e-Tv Immigration en rechtsaf voor de veel grotere ‘gewone’ visumhouders maar waarom ze dan in hemelsnaam boven die tweede groep loketten ‘Visa on Arrival’ hebben staan terwijl het allesbehalve dat is? :wink:

Als je een double entry visum moet hebben moet je nog steeds naar BLS. Je zou eventueel als je in Nepal een tweede toeristenvisum aan kunnen vragen.