Hoi
ik wil de 6 maanden naar india maar begrijp dat er nu alleen 3 maanden toeristenvisa worden afgegeven. Als je 6 maanden wil moet je een brief bijvoegen.
heeft iemand een 6 maandenvisa aangevraagd? is dat gelukt? tips?
monika
Hoi
ik wil de 6 maanden naar india maar begrijp dat er nu alleen 3 maanden toeristenvisa worden afgegeven. Als je 6 maanden wil moet je een brief bijvoegen.
heeft iemand een 6 maandenvisa aangevraagd? is dat gelukt? tips?
monika
Hoi,
Volgens is het wel mogelijk. Neem anders contact op met het visum bureau. Sinds kort is het inderdaad lastig geworden. Als je niet langer dan 6 maanden gaat dan kun je volgens mij alleen de data doorgeven van je heen en retour ticket.
Groet.
Ik had een 6 maanden visum aangevraagd omdat ik in december ook weer ga maar helaas niet gekregen. Dus voor 3 maanden en in december weer een nieuw visum aanvragen.
Sanrob,
Had je tickets om voor te leggen ? Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Ik ga in oktober en november en wil terug gaan ergens in de loop van februari/maart. Vroeger was dit allemaal geen probleem met het zes maand visum natuurlijk. Zouden ze een zes maand visum geven als ik tickets kan voorleggen ?
Je moet de vertrekdata doorgeven en ik had ook nog telefonisch geïnformeerd maar ze gaven duidelijk aan dat je gedurende de duur van de ticket een visum krijgt. Tja en ik ga 4 weken…je kunt het proberen.
ik heb 2 verschillende visaburos gebeld. De een zegt dat je het vooruit nooit kan weten wat je krijgen zal. Het is een gok.
De ander zegt dat je moet aangeven hoe lang je in India zult blijven. je hoeft geen ticket voor te leggen. De uiterste limit is 180 dagen vanaf dat je de stempel krijgt.
Dat ga ik proberen.
swissmo
Ik ben afgelopen maart geweest voor 6 weken. We hebben wel onze tickets moeten overleggen. Tot 6 maanden moet geen probleem zijn als je aan alle voorwaarden voldoet. In 2008 ben ik voor 5 maanden geweest. Toen was het geen enkel probleem. Dit is nu ook een vervelende wijziging. Je kunt niet meer 2 keer naar India met 1 visum. Hiervoor hebben ze een ander visum.
www.indianvisaservice.nl:
Vanaf heden worden voor toeristische doeleinden alleen nog single (1x) - en double (2x) entrees afgegeven. De visa zijn geldig vanaf de dag van afgifte tot en met de dag van vertrek uit India, zoals staat aangegeven in de bijgevoegde boekingsbevestiging of (kopie) ticket(s). Visa zijn niet verlengbaar.
*Houdt u er rekening mee dat de geldigheidsduur van het visum ingaat op de dag van afgifte; de maximale verblijfsduur is beperkt tot de verloopdatum van het visum. Een nieuw visum kan alleen worden aangevraagd 2 maanden na verloopdatum oude visum. *
groet,
Fary
Ik volg de nieuwe regels ivm de Indiase visa al een tijdje op verschillende fora en via de sites van de Indiase ambassades in diverse landen. De regels durven al wel eens afwijken bij de verschillende consulaire posten en zijn de laatste maanden ook geregeld terug aangepast.
Wat ondertussen wel de vaste regel is :
Om een nieuw visum aan te vragen moet het oude minstens één maand vervallen zijn.
Tussen twee bezoeken aan India moet een periode van minstens twee maand zitten.
Als je bij aanvraag van je visum vermeldt dat je een side-trip van minder dan twee maand maakt naar bvb Nepal, dan krijg je een brief of stempel met toelating mee.
Indien je die trip onverwacht maakt en je hebt geen toelating van je ambassade, kan je alsnog een toelating krijgen bij de Indiase ambassade in bvb Nepal.
De duur van het toeristenvisum is echt afhankelijk van je nationaliteit en de plaats waar je het visum aanvraagt (bvb in de US kunnen ze een 10 jaar multiple entry krijgen).
Vroeger kreeg ik in Brussel altijd een zes maand multiple entry. Dit zou nu drie OF zes maand double entry zijn. Waar ze het onderscheid maken, weet ik dus niet. In september zal ik het weten en post ik het vervolg.
O ja, voor het onverwachte side tripje, moet je je blijkbaar ook vooraf melden in India bij de FRRo Office met de data van uit- en inreizen.
Hallo
Ik was de vragenstelster voor dat 6 maanden visum.
Ik heb het visum aangevraagd en 6 maanden gekregen. Ik ben zelf naar het India visumkantoor in Adam gegaan. De vrouw zegt dat ik geluk heb. Je kunt er niet van op aan wat je krijgt. Zelfs kan het zijn dat je een 3 maanden visum niet krijgt. (wel korter dan) De ene week wel, de andere week krijgt iemand het niet. De gouden tip kan ze niet geven.
Ik heb een ticket gekocht Dehli heen en 5 1/2 maand later vanuit Kathmandu terug. Met het idee dat als ik maar een 3 maanden visum krijg ik langer in Nepal blijf. Op de bijgelegde brief geschreven dat ik overland naar Nepal ga en verschillende delen van India genoemd waar ik heen wil. Oa Sikkum, waarvoor ik gelijk ook een 2 weken stempel voor heb gehad. En declared dat ik niet zal werken.
Ik heb een double gekregen.
Bedankt voor de tips, raadgevingen en jullie veel geluk met de aanvraag.
Swissmo
Ik heb vanaf aankomende maand een visum voor 6 maanden, double entry voor als we nepal in willen en weer terug. Was totaal geen probleem bij onlinevisumdienst :).
Succes!
Hoi
Had je een vliegbiljet met uitreisdatum van een half jaar?
Mijn vliegticket heb ik meegestuurd met de visumaanvraag.
Ik ga pas eind september naar India, vanaf Sri Lanka vliegen (enkele vlucht).
Startdatum visum is de datum van mijn aanvraag en einddatum 6 maanden later.
Vandaag mijn visum gaan oppikken. Zoals voorspeld heb ik een drie maand visum gekregen. Geen Single entry echter, maar een multiple entry wat eigenlijk nutteloos is in mijn geval.
In tegenstelling tot de vroegere visa, gaat de loopduur pas in een dag voor m’n geplande vertrek naar India, en dus niet meer op de datum van uitgifte zoals vroeger.
Ik had een tweede trip gepland ergens begin volgend jaar wat met het vroegere systeem wel mogelijk was op één zes maand visum maar voor deze trip zal ik een nieuw visum moeten aanvragen. Dit kan pas één maand na het vervallen van m’n huidig visum.
Er werd me wel verteld dat ik een zes maand visum zou kunnen krijgen indien ik langer dan drie maand zou verblijven in India, zonder tussendoor naar huis te komen.
Het is allemaal een beetje lastiger geworden, maar ja, what can we do ? :zon02:
Er moet nu dus 2 maanden zitten tussen de visa, die van mij liep 7 oktober af, op 8 december ga ik naar de ambassade en 11 december hoop ik te vertrekken. Op de site van CIBT stond hier niets over vermeld, voor niets alles opgestuurd en hopelijk wordt het op korte termijn teruggestuurd. Ik vind het bijzonder vervelend en ben benieuwd of anderen hetzelfde hebben meegemaakt. In de zomer lukte het niet om een 6 maanden visum te krijgen…:mad:
Het is inderdaad een loterij aan het worden …wat betreft de periode dat je in India mag verblijven …en ook de voorwaarden waar je aan moet voldoen .Dat is oa… dat je een bewijs van inkomen moet laten zien als je onder de 65jaar bent .Ook de uitwijk mogelijkheden om even naar Nepal of Sri lanka te vliegen… en daar opnieuw een visum aan te vragen worden steeds moeilijker. Heb zelf in November 2009 nog een visum ontvangen voor 6maanden.Ben 65+er.
Wij hebben net een visum voor 6 maanden gekregen, double entry, maar
dit is alleen voor een side-trip naar een buurland. Gaat in op dag van afgifte.
Moesten wel een brief overleggen, waarom 6 maanden (gaan 3 maanden fietsen), kopie ticket en kopie bankafschrift.
Hebben dit aangevraagd via visumdienst India in Den Haag, omdat het
op de ambassade zo’n enorme chaos was toen wij er kwamen.
Om half 12 was nummer 21 pas aan de beurt en wij hadden nr 103!!!
Ambassade is open van 10.00-12.00!!! Kregen de indruk dat het die
dag niet meer zou gaan lukken en kozen voor de visumdienst. Is wel wat duurder maar daar stond niemand te wachten. Kregen na 2 1/2 week alles keurig thuisgestuurd. Dus wel ruim op tijd aanvragen.
Jose
Hallo,
Weet iemand of ik in Sri Lanka een visum voor India kan aanvragen?
Ik ga namelijk in mei al naar Azie en ben van plan om in september pas naar India te gaan. In Nederland mijn visum aanvragen heeft dus geen zin.
groetjes,
Wendy
Hee Wendy,
de indiase ambassade in sri lanka is in colombo
www.indiahcsl.org
email: [EMAIL=“hicomind@sri.lanka.net”]hicomind@sri.lanka.net
misschien een idee om ze een mailtje te sturen met je vraag,
kun je meteen vragen hoelang het duurt enzo.
groetjes en goede reis jose