Ik heb op korte termijn besloten om naar India te gaan ipv naar Thailand en nog een paar andere landen. Hier wil ik verschillende meditatie en yogacursussen volgen en misschien het klooster in. Voor de rest wil ik ook nog wat van het land zien uiteraard.
Nu studeer ik dit jaar niet, maar heb ook geen vaste baan. Maar ik wil wel een 6 maanden visum, is dit dan mogelijk? Ik had gelezen dat en 6 maanden visum wel double entry is, dat is wel weer mooi.
Nog een probleem is dat ik nog geen ticket geboekt hebt, en dit is wel noodzakelijk voor een aanvraag toch?
Een visum kan je online aanvragen bij de ambassade van India.Je hebt hiervoor een kopie van je ticket of een boekingsbewijs nodig.
Het Tourist Single Entry 3 maanden visum wordt doorgaans binnen 7 dagen afgegeven, maar dit is niet gegarandeerd. Alle overige visumsoorten, zoals Tourist 6 maanden en Tourist Double Entry, worden ter beoordeling voorgelegd aan de consul. De aanvraag duurt dan dus langer dan 7 dagen. Let op dat de verwerkingstijd voor een visum soms kan oplopen tot wel 6 weken. Vraag je visum dus op tijd aan!
Dank voor het reageren.
Ik ben nog steeds niet helemaal zeker wat ik nu ga doen.
Waarschijnlijk vraag ik gewoon een 3 maanden visum aan, zodat ik meer tijd over heb voor andere landen.
Ik wou dus beginnen met India (Mumbai) 3 maanden, vervolgens doorvliegen naar Thailand en Vietnam (4 maanden).
Nu had ik gelezen dat het visum voor India al ingaat vanaf de datum van afgifte bij de ambassade. Dus als ik 3 maanden naar India zou willen zou ik dus vlak voor vertrek mijn paspoort op moeten halen? Of zit hier nog iets van een systeem in?
Voor zover ik weet is de ingangsdatum van je visum,de dag dat je het land binnenkomt.
Wat nog wel een aandachtspunt is is dat je nu niet studeerd en ook geen baan hebt.(als ik het goed begrijp.)
Voor je visum aanvraag heb je dan wel of een engelstalige werkverklaring nodig als je een baan hebt.
Als je geen baan hebt moet je een kopie van een bankafschrift toevoegen,dit zodat ze kunnen zien dat er inkomsten op vermeldt staan.
Deze informatie kun je op onderstaande link terug vinden.