India 6 maanden visum

Hoi allemaal!

Ik wil een visum voor India aanvragen voor 6 maanden. Ik ga eind mei tm eind oktober…
Klopt het dat zodra je een visum aanvraagt dat het visum gelijk in gaat?
En ik begrijp dat ik een hoop extra formulieren moet invullen en opsturen dus ik zit er aan te denken om het visum via een bemiddelingsbureau aan te vragen zodat ik zeker weet dat het goed geregeld word zonder dingen te vergeten.Er staat op verschillende sites ook steeds andere gegevens die ik zou moeten inleveren dus heb echt geen overzicht meer van wat ik hoe moet inleveren… Heeft iemand tips voor een bemiddelingsbureau?

Iemand ervaring met het regelen van een 6 maanden visum en of het een beetje makkelijk te doen is?

Groetjes!!

Er is maar 1 visum, dat moeilijker aan te vragen is en dat is een visum voor Rusland.
Maak je borst dus maar nat.
Ik raad je aan om je aanvraag via de ANWB te laten opsturen. Die controleren alles, als je het inlevert. Je vergeet namelijk vaak wat.
Het visum gaat inderdaad in op de datum dat het verstrekt is.
On-line kan je al zien, wat je allemaal moet inleveren en je kunt het meeste dan ook on-line invullen.

Hmm dat klinkt niet heel positief. Komt het vaak voor dat een visum voor 6 maanden wordt afgewezen? En wat is dan de reden?

Zou het mogelijk zijn om een visum van 3 maanden in India te verlengen of naar NEpal reizen en daar een visum aan te vragen na 3 maanden?

Ik ben trouwens 1 tm 12 april in Vietnam.(vlieg daarna weer terug naar Nederland) Heeft iemand ervaring mee om eventueel in Vietnam een 6 maanden visum aan te vragen voor India? misschien dat het daar veel makkelijker (en goedkoper) is?

6 maanden visum is mogelijk, mits een Engelstalige brief aan de ambassade met uitgebreide uitleg wordt bijgevoegd
Ook een Engelstalig reisplan (Itinerary) helpt enorm. Maak een logische route met bezienswaardigheden, je hoeft 'm uiteraard niet te volgen.

Er is maar 1 visum, dat moeilijker aan te vragen is en dat is een visum voor Rusland.

Is absoluut onjuist.
Het probleem zit 'm er vaak in dat niet alles goed wordt ingevuld, onder het mom van “gaat ze niets aan”.
Maar de vragen/eisen staan er niet voor niets, hoe onbenullig we het soms ook vinden.

Bedankt voor je reactie. Ik wil graag zsm een ticket boeken ivm met goedkope vluchten maar ben erg bang dat ik geen visum krijg.
Is het verstandig om bij die Itinerary ook data neer te zetten? Ik heb namelijk geen flauw idee nog wat ik allemaal ga doen en hoelang het allemaal gaat duren. Ik wilde juist zo min mogelijk plannen deze reis.

Zoals ik al aangaf : Maak een logische route met bezienswaardigheden, je hoeft 'm uiteraard niet te volgen.
Google gewoon een leuke reis bij elkaar en als je je visum hebt gooi je 'm in de prullenbak :wink:

Ik vroeg me nog wel af of ik (mocht ik toch een 3 maanden visum krijgen) naar nepal kan reizen en gelijk een nieuw visum voor India kan aanvragen?
Die 2 maanden wachttijd geldt niet meer toch?

De twee maanden wachttijd is afgeschaft.