Visum aanvragen in Maleisie/Indonesie/Thailand?

Hoi allemaal,

Ik wil binnenkort voor een paar maanden naar India om een vriend te bezoeken. Deze vriend kan mij echter pas over ongeveer een maand laten weten waar in India hij zal zijn en wat de beste tijd is voor mij om te komen. Voordat ik deze informatie van hem krijg zal ik echter niet meer in Nederland zijn maar waarschijnlijk in Maleisie en Indonesie. Ik weet niet zo goed wat ik met deze situatie aanmoet wat betreft de visum aanvraag…

Weet iemand of het mogelijk is om een 6-maanden toeristen visum aan te vragen in Maleisie of Indonesie (jakarta? Bali?)? De ambassade websites zeggen dat dit normaal gesproken alleen kan als ik “resident” ben.
Weet iemand of het in Thailand wel ‘gemakkelijk’ kan? Op de ambassade website in Bangkok vind ik hier niets over.

Weet iemand een manier om in Nederland een visum te krijgen zonder veel te investeren in retourtickets? Als ik in Nederland het visum regel weet ik nog niet wanneer en waar ik wil vliegen dus de juiste tickets boeken is dan wel erg lastig. Is het een probleem wanneer ik op een andere datum en/of locatie aankom en vertrek dan wat ik aangegeven heb in de visum aanvraag?

Is het een optie om vanuit het buitenland een e-visum aan te vragen (kan dit vanuit ieder land of moet ik dan nog in nederland zijn?)
En kan ik na gebruik van een 30dgn e-visa naar Nepal reizen om daar een nieuw 6 maanden visum te regelen om vervolgens direct terug naar India te reizen?

Ik zal erg dankbaar zijn met alle informatie, ervaringen of tips hierover! Ik vind de Indiase visum procedures erg ingewikkeld.

Hoi hoi,

Leuke puzzel:kus:
Een paar principes/punten:
[ul]
[li]e-Visum kun je inderdaad vanaf elke plek aanvragen, vanaf 35 dagen voor aankomstdatum meen ik[/li][li]6 (en 3) maands visa zijn vanuit sommige Indiase ambassades/consulaten inderdaad makkelijker te krijgen dan andere. Bizar omdat de regels overal gelijk zouden moeten zijn; als niet-local moet je een geldige reden hebben om het niet in eigen land te kunnen aanvragen en that’s it.[/li][li]e-Visum gaat in op aankomstdatum, papiervisum gaat in op datum van afgifte ; dus elke optie voor jou in Nederland zal niet werken.[/li][/ul]

Ik weet van anderen dat o.a. in Kathmandu en Sri Lanka relatief makkelijk de 6 maands visa te krijgen zijn, geen ervaring met de 3 landen die bij jouw reis passen hoewel ik Thailand een goede kans geef.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]