Visum voor 6 maanden India halen we zelfs niet

Hallo, hoewel ik al een en ander heb begrepen;-) dat het lastig is om überhaupt een visum te krijgen voor India stel ik toch nog een keer mijn vraag;
wij vertrekken in eind juni uit nederland en kunnen niet eerder dan eind november in India zijn. Vragen we nu dus een visum aan van 6 maanden dan halen we het er niet mee. We zijn daarvoor in oktober in Nepal. Weet iemand of het mogelijk is om als nederlander aldaar een visum aan te vragen voor India? Zo jammer dat we dat moeten missen ik hoop op een lichtpuntje!!? Groeten,Angelique

Je kan in Kathmandu een visum voor India aanvragen. Trek hiervoor enkele dagen uit.

Je kan in Nederland misschien ook vragen om je visum pas te laten ingaan op de datum van aankomst in India. Vroeger ging je visum sowieso in op datum van uitgifte, maar m’n laatste visum (wel eentje van drie maand) was pas geldig op de dag van m’n afreis naar India. Dit was wel bij de VSF Global office in Antwerpen. Misschien zijn er andere regels in Nederland. De regels blijken ook wel geregeld te veranderen.

Ik zou zeggen, vraag het even na bij de visumdienst, en als het niet kan, dan je visum halen in Kathmandu.

1 like

Hee! Ik heb precies hetzelfde probleem! Heb vandaag mijn visumapplication ingediend in Antwerpen, daar kan je m in laten gaan op de dag dat je zelf wil! Je moet er wel voor naar Antwerpen en je betaalt 32 euro bovenop de normale fees omdat je Nederlander bent (in totaal 105 euro, contant meenemen). Maar je hebt wel een visum, en je hoeft niet een hele lading documenten mee te nemen, alleen je applicationform, refferalform (omdat je nederlander bent, te vinden op de website http://in.vfsglobal.be/index.aspx ), pasfotos (in normaal formaat!) en je paspoort.
De vrouw van het consulaat vroeg wel even waarom ik niet naar den Haag ging, en eigenlijk heb je een referrentie/woonadres in belgie nodig, maar toen ik het verhaal had uitgelegd pleegde ze even een telefoontje naar Brussel en was alles prima. Ik kan t visum (als t goed is natuurlijk) over 3 weken ophalen :slight_smile:

Dat heb je goed geregeld!.Wij moeten het gaan proberen in Nepal en anders slaan we India maar over er is gelukkig nog veel moois te zien ;-0

Veel plezier en geluk met je reis!

heb hetzelfde probleem.deze ochtend gebeld naar visumbureau in brussel en daar zeggen ze mij dat je een datum naar keuze als eerste inreisdatum mag zetten…op die manier is er dan totaal geen probleem.of bedoelen jullie dat niet

Ja dat klopt. In Belgie is de datum van ingang de datum van aankomst in het land, dus de datum die je zelf wil. In principe is dat dus geen probleem meer. Alleen ik heb vandaag net de horen gekregen dat ze mij in Brussel/Antwerpen mijn visum niet kunnen verschaffen. Mijn paspoort ligt al bij de ambassade in Brussel, had m naar het consulaat in Antwerpen gebracht, maar uiteindelijk heb ik m niet gekregen omdat ik Nederlander ben en ik t toch maar in Nederland aan moet vragen (onmogelijk omdat t dan verloopt als ik in India ben) of ze raadden ons aan in Bangkok naar het Indiase consulaat te gaan… Dus je kan het proberen in Brussel (ik was blijkbaar iets te optimistisch in mijn vorige berichtje), maar ik geef je helaas een kleine kans. Heb veel telefoontjes gepleegd, extra mails achteraan gestuurd, maar t heeft niets geholpen. Tenzij je in Belgie woont, dan kan het wel… Succes!

hey, veel succes ermee …voor ons geen probleem want we zijn van belgie

ik heb hetzelfde probleem, maar voor mij zou een 6 maanden-visum wel genoeg zijn. Bij het visum buro in Amsterdam gaven ze aan alleen visums voor 3 maanden te kunnen regelen. Anders zou ik zelf naar Den Haag moeten, en misschien (!) een 6 maanden visum kunnen krijgen. Iemand hier ervaring mee? Visum regelen in Nepal duurt toch ca. een week, drie keer langs de ambassade en ook een week je paspoort kwijt?