Ik heb nog geen visum voor India. 25 juli vlieg ik naar India, en 2 juli ben ik voor het laatst in Nederland.
2 juli vlieg ik naar Spanje. 7 juli naar Marokko, en 19 juli naar de VS (Boston), en 25 juli naar India. Mijn vriendin, die ook nog een visum nodig heeft, maakt dezelfde reis, behalve het gedeelte naar de VS. Zij vliegt 22 juli naar Spanje, en vanaf daar op 25 juli naar India.
Als ik een visum aanvraag bij India Visa Amsterdam Centre is de aanvraag-tijd 6-7 werkdagen, dus dit lijkt niet meer mogelijk.
Bestaan er andere mogelijkheden? Bijvoorbeeld dat ik het visum ophaal in Marokko, of ik in de VS en mijn vriendin in Spanje?
Aanvraagland = ophaalland (want je laat ook echt je paspoort fysiek achter tijdens de procedure). En elke vestiging / visa service kent vaak wel spoedprocedures maar dan betaal je zeker 1.5-2 x zoveel als voor de gewone procedure. Even gaan vergelijken dus…
Visa in een ander land regelen zou waarschijnlijk te lang duren. Daarom net bij India Visa Centre in Den Haag geweest.
Pasfoto’s werden afgekeurd, omdat de hals niet te zien zou zijn. Ik weet niet hoeveel hals ze willen zien, want er staat wel degelijk hals op de foto. Maar goed, zometeen maar naar fotograaf om nieuwe foto’s te laten maken dan maar denk ik…
Uiteindelijk is alles goed gekomen. Volgende dag is m’n vriendin met foto’s van een officiele fotowinkel erheen gegaan, en toen was het goed. Visum zou normaal gesproken tussen 1600 en 1630 opgehaald kunnen worden, en dat werd uiteindelijk 1930, ze schijnen wat technische problemen te hebben, maar we hebben onze visa’s iig binnen