Visum India

Hallo,

Kan iemand mij vertellen of ik een visum voor India on arrival kan krijgen? Ik weet niet precies wanneer ik er heen ga, ik start eerst in Sri Lanka en wil het van daar uit (of vanuit Nepal) regelen.

Ik hoor het graag! Groetjes

Hoi Aaltje,

Voor Nederlanders absoluut niet. Er is een, al jaren gaande, ‘proef’ voor iets van 10 nationaliteiten, en ook maar op maximaal 10 luchthavens, maar wij horen daar niet bij.

Je kunt echter een visum voor India ook in Nepal of Lanka regelen, dat is heel wat anders dan on-arrival. Is nauwelijks goedkoper dan hier (de prijs wordt bepaald door je nationaliteit, niet het aanvraagland), en even omslachtig als hier; je moet pakweg 1 week zonder je originele paspoort leven en 2-3 x halve dag uittrekken voor in de rij staan enzo, steeds in de hoofdstad van het land.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

1 like

Ik heb eigenlijk dezelfde vraag. Ik vertrek 23 september naar Thailand en reis dan een hele tijd in Azië om vervolgens naar India te gaan, feb 2014. En zit ook met mijn visum. Iemand tips en tops hoe ik dit het beste kan regelen…Dank je wel!!!

Kan ik het ook op een andere manier regelen? Want ik ben nu in Sri Lanka en het gaat me niet lukken om het voor het einde van de maand te regelen hier… Anders ga ik direct naar Nepal en regel het daar. Kan ik het misschien via internet aanvragen? En voor hoe lang is het visum wat je krijgt? En kan je dat visum dan nogmaals verlengen? En voor hoe lang?

Het staat allemaal boven. Nee niet via Internet, je bent echt je paspoort paar dagen kwijt. I.h.a. geeft men 3 maands visa en nee die zijn niet meer te verlengen, je moet weer een tijdje India uit.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

1 like

Kan je ook een India visum regelen in Bangkok of Kuala Lumpur? Iemand daar ervaring mee???

Ik heb namelijk nu het probleem als ik in Nederland een visum aanvraag dat de datum meteen start, maar ik ga pas in feb 2014 en ik kom vanuit Azie… Hopelijk heeft iemand hier al ervaring mee!

Dank je wel!!! Gr Lia

Hoi Lia,

Ja hoor in principe zelfde verhaal als bovenstaand. Misschien even in de Maleisie en Thailand forums vragen om details nadat je eerst zelf de website van Indiaas visumbureau in dat land bestudeerd hebt. Ze vragen altijd om verklaring waarom je niet vanuit Nederland aangevraagd hebt maar de jouwe is redelijk waterdicht daarin :beef:dus zou moeten lukken; maar reken net als bij de genoemde gevallen op zeker enkele dagen je passpoort kwijt zijn…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

1 like

“je moet pakweg 1 week zonder je originele paspoort leven” klopt niet: na je eerste dag/aanvraag krijg je een slip waarop staat op welke dag je s morgens je paspoort moet komen afleveren (meestal vijf werkdagen later) die je dan die dag s avonds kan ophalen met het zo begeerde visum.

Ze werken er aan dat wij, als Nederlanders, dat in de toekomst misschien wel kunnen krijgen, visum aan de grens!
India intends to extend on arrival visa for 40 countries - The Economic Times