Verwarring over visum voor india

Hallo,

Na veel verschillende informatie gelezen te hebben online ben ik toch aardig in de war.

Ik heb de volgende situatie, 9 januari ga ik weg richting Bangkok en vlieg
via Delhi maar als goed is verlaat ik vliegveld niet en heb ik geen visum nodig.

Echter vlieg ik 12 april vanuit Singapore weer naar Delhi om daar een week te zitten en vlieg daarna door naar Nepal.

Wat voor visum heb ik nu nodig?

Als mensen ook ervaring hebben met Visum voor nepal… ik vlieg erheen 18 april en vertrek 15 mei. Kan ik hier in Nederland dan al een visum aanvragen?

Hoi,

Voor India heb je alleen voor die 2e keer visum nodig. Single-entry, en zal dan standaard voor 3 maanden zijn.

Het wordt goed checken of je momenteel in NL visa kunt krijgen geldig vanaf april. Dat heeft nogal gewisseld, ‘vaak’ was het geldig vanaf afgiftedatum en dan dus 3 maanden.
Als je het niet vanaf april geldig kunt krijgen wordt dat dus aanvragen in Thailand of Singapore, leuk is anders :vak02:

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

PS Nepal is visum on arrival, goedkoper dan vantevoren aanvragen. Wél cash het juiste bedrag aan euros of dollars bij je hebben, anders krijg je een ongunstige omwisseling ter plekke.

Bedankt voor de info! Ik ga nog eens bellen met de visumbureaus voor alle zekerheid. Ik hoop dat als ik het in singapore ga aanvragen het niet al te lang duurt aangezien ik niet weet hoe lang ik daar zal zijn.

Maar kan je in principe in elk land bij de ambassade een visum aanvragen? Dan zou ik het ook al op Bali kunnen doen namelijk waar ik een maand zit daarvoor :slight_smile:

Ja, in principe wel. Weet alleen niet of India voor Indonesië een consulaat in Bali heeft, mogelijk zou je daarvoor naar Jakarta moeten en dát zou wel eens teveel van 't goede kunnen zijn…lol2

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Je moet in Nederland je visum voor India aanvragen. In principe kan je dat niet in Indonesië doen. Vraag het na bij het visumburo of CIBT.
:vak01:

Onzin, bijvoorbeeld Nederlanders die in Indonesië wonen kunnen het gewoon daar doen en ook op de Indiase ambassade/visakantoor in Colombo, daar komen we geregeld, zie je zat toeristen op doorreis.

De vraag is meer of je het moet willen. Het is m.i. echt 2e keus, waneer je klem komt bij aanvragen in Nederland omdat ze zouden afgeven voor ‘3 maanden na afgiftedatum’ want gezien de reisplannen van de fam. Wolsink hebben ze daar niets aan. In dat geval dus Singapore of Bangkok of Indonesië doen…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Ik kan alleen reageren voor Nepal,

Zo te lezen heb je aan een 30 dagen visum genoeg. Wat moet je aan geld nodig hebben? 40 Amerikaanse dollar of tussen de 31 en 33 euro. Ligt aan de koers.
Men zegt altijd 2 pasfoto’s, maar tot nu toe heb ik er altijd maar 1 moeten inleveren. Daarnaast moet je een formulier invullen, die je mogelijk al in het vliegtuig krijgt naar Nepal toe, anders liggen er voldoende formulieren op de tafeltjes in de hal.

Zal het echt niet in Nederland doen, ben je minstens 15 euro duurder uit.

Nog even verder over India, had toevallig m’n paspoort bij de hand.

Najaar 2008: visum afgegeven voor 3 maanden ‘na binnenkomst’ doch maximaal tot half jaar na afgifte.
Najaar 2010: visum afgegeven voor 3 maanden ‘na afgifte’
Voorjaar 2011: dito, wederom 3 maanden na afgifte

Dus in dat 2010-2011 model moet fam. Wolsink echt in een ander land gaan aanvragen. Doch dubbelcheck met het visumburo inderdaad, de situatie verandert soms per maand.

Sukses,

<Erik>

Ik ga morgen sowieso bellen. Waar ik mee zit is wat voor aanvraag ik dien te doen en wat voor formulieren.

Ik ben nu nog student maar zo afgestudeerd (voor mijn reis),
Ik ben als ik weg ga werkloos (vertrek 9 januari, baan houd 5 januari op)

Dus welke variant moet ik dan aanvragen? Werknemer of Werkloos want als je werkloos bent
moet je uitkeringspecificatie hebben maar ja ik heb geen uitkering natuurlijk.

Nou ik heb gebeld met CIBT die het ook regelt voor visumindia.nl en ze hebben een verwerkingsduur van 10 (!!!) werkdagen voor India dus moet nog op tijd zijn ook.
En praktisch gezien moet ik dan het aangetekend per post doen wat nog eens extra kost
aangezien op en neer naar Den Haag vanuit Groningen ook niet echt goedkoop is :frowning:

Ze doen NIET meer dat hij ingaat op datum van aankomst in India dus lekker als je langer dan 6 maanden naar buitenland gaat voor je in India aankomt… gelukkig komt het met mij goed
als ik het in december aan lever aangezien ik in april er ben.

Hiernaast moet ik dus heel duidelijk aan geven dat ik 6 maanden visum wil en dit kan aantonen
door reisdocumenten en dat het niet anders kan. Anders doen ze gewoon 3 maanden.

Lekker bezig ambassade van India… pffff

Hoi,

Zou in nepal je visum idd aanvragen, kan gewoon zodra je daar aankomt!

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Vertrek 4januari naar mumbai… ben nu nog verpleegkundige maar mijn contract loopt 31 dec af. op moment van aanvragen dus nog een werknemer en daarna werkloos i.p.
Ook heb ik een enkeltje geboekt (geen enkel idee wanneer ik terug kom, ga door india en nepal reizen) kan dat veel problemen opleveren tijdens het aanvragen? Of wel… nu al beginnen met de aanvraag? het is zo rottig dat het visa al ingaat na afgifte! Wel ken ik meerdere mensen die een enkeltje hadden geboekt en het geen probleem was (voor n visum) als ze er een brief bij deden met hun route ed. Iemand hier ervaringen mee?