Ik ga van maart t/m mei 3 maanden vrijwilligerswerk doen in Nepal, en wil daarna graag nog een maand backpacken door India. Ik had het plan om in Nepal ter plekke een vliegticket naar India te boeken en in India weer het ticket naar Nederland. Maar nu schijnt dat niet te kunnen omdat je voor een visum voor India een e-ticket van in -en uitvlucht nodig hebt. Kan het ook alleen met een uitvlucht ticket? Ik wilde mijn reis zo spontaan mogelijk houden, maar geen idee of het nu wel kan. Heeft iemand hier ervaring mee? Jullie zouden me heel erg helpen! Ben nu druk bezig alles uit te zoeken, maar ervaring van anderen is natuurlijk altijd handig en vaak ook duidelijker!
Alvast bedankt!
Ik weet niet hoe het zit in Nederland, maar in Belgie hoef je in principe geen vliegtickets voor te leggen om het drie maand visum te krijgen. Er wordt zelfs gevraagd om je vliegreis pas vast te leggen na het bekomen van het visum. Zelf heb ik nog nooit een bewijs van boeking moeten voorleggen.
Je moet wel de juiste data van in- en uitreis doorgeven, maar de inreis kan in principe overland vanuit Nepal, daar zie ik geen probleem in.
Volgens mij kun je het ook wel proberen met alleen een uitvliegticket. Ze snappen daar ook wel dat je vanaf Nepal niet perse naar in India in hoeft te vliegen.
Ik heb zojuist mijn visa aangevraagd voor India. Ook wij hadden een aparte vraag, omdat we tussendoor nog naar Sri lanka willen. Die tickets zijn nog niet geboekt, en dus een brief bij de aanvraag gedaan, dat we die pas in India gaan boeken, maar wel een double-entry visa nodig hebben dus. Als je duidelijk uitlegt wat je wil, dan kunnen ze je precies zeggen wat je moet indienen. Wij zijn naar Den Haag gegaan naar http://www.visumdienstindia.nl/ Ze zijn daar erg behulpzaam. je kan ook even bellen.