Visum??

Hallo!!

Ik ga samen met mijn vriend 12 oktober voor een jaar naar Azie.
We beginnen in Bombay India. We willen hier ongeveer 3 maanden blijven voor we verder vliegen naar Indonesie.

Heeft er iemand tips over het visum? Waar we dit het beste aan kunnen vragen en hoe lang van te voren?
We hebben een ticket van Amsterdam naar Bombay en we vliegen een jaar later terug vanaf Bangkok. Is het geen probleem dat we bij aankomst in India nog geen ticket hebben voor het verlaten van India? We willen namelijk de vlucht naar Indonesie boeken vanuit India.
(heeft hier iemand tips voor)

Is het visum 3 maanden geldig of het kan ook langer worden aangevraagd? Is een visa on arrival ook mogelijk?

Heeft er ook nog iemand tips voor vrijwilligerswerk in India?
Het liefst werken wij voor kost en inwoning.

Bedankt alvast!

Hoi Maartje
India visum is 3 maanden geldig vanaf de dag van AFGIFTE, 6 maanden wordt wel gegeven, maar dan moet je een brief bijvoegen waarom je een 6 maands visum wilt hebben. Dit duurt ook langer.
(ongeveer 2 weken)
Er wordt geen visum afgegeven bij aankomst.
Hoe dat zit met geen uitreisticket weet ik niet.
Jullie vertrekken pas in oktober, dus ga in augustus ofzo eens informeren
omdat de regels nogal eens wijzigen.
Visumdienst India in Den Haag heeft ons altijd goedbetrouwbare informatie
verstrekt, 070 3924860, [EMAIL=“info@visumdienstindia.nl”]info@visumdienstindia.nl
Via hen kun je je visum ook aanvragen, is wel een stuk duurder als
direct bij de ambassade, maar daar is het weer erg chaotisch.
Het is dus maar waar je voor kiest.
Veel plezier met je voorbereidingen en en goede reis
India is echt een geweldig land om rond te reizen.
Groeten Jose

Hey Jose, en Maartje,

De regels wijzigen inderdaad nogal eens. De laatste keer dat ik een visum kreeg (oktober 2010), was het pas geldig de dag voor m’n vertrek en niet de dag van uitgifte zoals vroeger. Ze hebben zich gebaseerd op de data die ik heb ingevuld op de application form. Ik heb bij m’n visumaanvraag nog nooit tickets moeten voorleggen als bewijs dat ik weer vertrek uit India en ook niet bij aankomst in India, maar ze kunnen het natuurlijk wel vragen. Zal er misschien een beetje van afhangen wie er die dag van dienst is.

Beste Thierry,

Hoe zou ik er het beste achter kunnen komen of ik wel of geen ticket nodig heb vanuit India voor ik er in ga?
Wil niet het risico lopen om het land niet in te komen!

groeten

Maartje,

Daar heb ik geen antwoord op. Ik heb echter nog nooit een retourticket moeten laten zien bij aankomst in India.
Als je zeker wil zijn, boek dan gewoon vooraf een ticket naar Indonesie online.
Ik weet de goedkoopste tickets niet maar je kan bvb ook vanuit Trivandrum naar Kuala Lumpur met Airasia voor ongeveer 120€ en dan verder overland naar Indonesië. En er zijn ongetwijfeld nog goedkopere oplossingen.