Visum India?!

Hoi Allemaal,

Ik heb enige tijd geleden een retour ticket geboekt van amsterdam-delhi…
In totaal ben ik 7 maanden en 1 week weg.
Nu kom ik erachter dat ik maar een visum voor 3 of 6 maanden kan aanvragen…
Ik blijf zelf 1 maand in India, daarna ga ik verder naar nepal-bangladesh… Indonesie of maleisie is waarschijnlijk mijn eindpunt en vandaaruit weer naar India…

De vraag is kan ik een visum voor india regelen in Maleisie of indonesie?
Kom ik dus het land weer in om mijn terugvlucht te pakken.

Wie heeft hier ervaring mee?

Een visum voor India was altijd 180 dagen multiple entry. Het is helaas nu veranderd conform vertrek data NL en vertrekdata uit India zoals aangegeven op boekingsbevestiging of ticket. Er wordt wel een 2x entry afgegeven. In uw geval zou dus op basis van tickets max 180 dagen kunnen worden afgegeven (onder voorbehoud), maar u gaat langer dan 180 dagen weg. Dus u heeft het probleem dat het visum niet lang genoeg geldig is. Er kan in andere landen een visum worden aangevraagd, echter de regels zijn niet standaard. U moet rekening houden met extra kosten (telex van Ambassade naar Ambasade voor goedkeuring), en langere aanvraagprocedure (in Nederland minimaal 1 week extra). zie ook www.indianvisaservice.nl
Het VisumBuro
John Ahlers

Bedankt voor uw reactie,

Als ik het goed begrijp is het dus wel mogelijk om nog een keer een visum aan te vragen voor India.

Zou ik dat ook eerder kunnen doen, bv… 3 maanden voordat ik weer naar India ga (in bangkok)
Of india zelf al, wanneer mijn andere visa al geldt?

Moet ik de visum aanvraag weer via NL doen als ik dat goed begrijp?

En is het handig om contact met de India ambassade in Nl om te nemen of gewoon de ambassade van India?

Wanneer ik een directe vlucht naar delhi heb vanuit een andere land… aansluitend op mijn vlucht naar Nl, moet ik dan ook een Visum aanvragen?

Ja, het is - onder voorbehoud- mogelijk een visum India onderweg aan te vragen. kan NIET in India zelf !, Hou echter rekening mee dat de procedures zoals ze in NL gelden, in andere landen geheel anders kunnen zijn ! en waarom onder voorbehoud - sommige Ambassades zijn onvoorspelbaar.

Mm… Lastig,

als ik dat eerder had geweten.
Heb jij enige ervaring met andere ambassades, in welk land zou ik het beste een aanvraag kunnen doen voor India? Dan hou ik daar rekening mee in mijn reisplanning.

Nogmaals bedankt voor uw reactie,

ps. ik zou vantevoren een vlucht kunnen boeken van maleisie naar India… (die mogelijkheid is er)
Kan ik dan een transit visa aanvragen?

Je hebt alleen een transitvisum nodig als je van de luchthaven afgaat. Als je in NL een transitvisum aanvraagt is deze maar 14 dagen geldig. daar heb je dus niks aan.

Bedankt voor uw reactie.
Wanneer ik vanuit een een ander land een vlucht boek naar Delhi aansluitend op mijn vlucht naar Nl (ik hoef dus niet het vliegveld af) hoef ik geen visum aan te vragen.

Heb ik het zo goed begrepen?

Alvast bedankt voor uw reactie.

correct

Super, dan heb ik de mogelijk oplossing gevonden :slight_smile: Bedankt!

Eerste reactie die ik had, was: “Dat is een beetje dom”. hihi

Ik zeg mogelijke oplossing…

Als ik zelf zou weten hoe ik mijn visum zou moeten regelen zou ik deze oproep niet plaatsen.

Deze oproep is bedoeld voor adviezen en niet voor wijsneuzige opmerkingen.

Dit was niet bedoeld als wijsneuzerige opmerking. sorry daarvoor.
Het was gewoon het eerste wat in mij opkomt. Maxima die tegen willem alexander gaat:“Dat is een beetje dom”.

Anyway ik hoop dat het goed komt.

Hallo ik heb een vraag over de Visum India. Sinds kort ben ik weer terug van een geweldige reis in India. Het liefste zou ik weer terug gaan, omdat ik daar veel vrienden heb gemaakt die daar nog een tijdje blijven. Nu zijn de regels voor de Visum India veranderd dat je 2 maanden moet wachten voordat je weer naar India terug kan. Is er misschien een andere oplossing voor een Visum naar India dat ik eerder terug kan gaan naar mijn vrienden. De visum zou ik dan voor ongeveer 2 maanden willen aanvragen. Als iemand hier meer over weet please response, dank je, groetjes Diana

De regel is alweer aangepast. Er wordt nu gekeken naar wat voor visum je had. Als je een Single entry had dan kun je pas na een maand weer een visum aanvragen. Had je een multiple entry, dan kun je pas over 2 maanden weer aanvragen. Er is geen enkele manier om dit te omzeilen. Let trouwens voordat je boekt heel erg goed op de regelmatig veranderende visumvoorwaarden en visumeisen. Zorg dat je een annuleringsverzekering hebt die dekt als onverhoopt het visum niet (op tijd) wordt afgegeven. Of boek echt via een reisburo ipv on-line, zodat je ze kunt laten wachten met het printen van de tickets totdat je het visum hebt. Zolang een ticket niet is geprint kun je hem nog wijzigen of annuleren. (Dat is niet altijd geheel gratis maar het loont de moeite).

Hallo dank u voor de informatie. Ik had een visum maar voor 2 maanden gehad en op de visa staat Double. Ik denk dat ik dan helaas 2 maanden moet wachten voordat ik weer naar het mooie India kan. Jammer want m’n vrienden blijven nog 2 maanden. Hoe kan ik een visum aanvragen voor 3 maanden. Is dat mogelijk…Graag uw bericht en alvast bedankt…groetjes Diana

Tsja… dubbel zal als multiple gezien kunnen worden… Ik ben bang dat je 2 maanden geduld zult moeten hebben.
Een visum voor een verblijf van 3 maanden is in principe gewoon mogelijk. Echter je moet deze niet te lang van tevoren aanvragen maar ik zou zeggen ruim 2 weken tevoren. Alleen moet je er wel rekening mee houden dat een aantal zaken die je invult op het aanvraagformulier van belang zijn voor de beslissing of je m krijgt of niet. Zo is het goed om een werkgever in Nederland te hebben. Ben je student of werkloos dan wordt het een ander verhaal. Dan moet er tevens een bankafschrift met voldoende saldo bij geleverd worden, en is bovendien de kans groot dat je “op interview” moet komen op de ambassade. Een student moet een bewijs van registratie van IBG overleggen. Als je van beroep bovendien “mediagerelateerd” is (fotograaf, journalist, editor, printer etc) dan moet je een J-visum (journalistenvisum) aanvragen.

1 like