visumproblemen India

Hoi,
Ik, Muriel, ben van Belgie en wou even horen of iemand me raad kon geven
Ik ga al heel lang naar India, zowel om rond te reizen als vrijwilligerswerk te verrichten bij de straathonden.
Ik ben 8 november 2009 vertrokken en ben nu 21 januari 2010 teruggekomen door het overlijden van mijn lieve grootmoeder
Ik heb nog een geldig multiple entry toeristenvisum geldig voor 6 maand
Nu zijn er sinds heel kort (december of januari) nieuwe regels als je India verlaat , dat je 2 maand moet wachten vooraleer je terug India binnen kan
Nu zijn er uitzonderingen op de regel, zoals dus ook onder andere een overlijden, dus ik ben naar de Ambassade in Brussel geweest met mijn reispaspoort en alle geldige papieren, om te vragen voor een speciale toelating, zodat ik zonder problemen , vroeger dan 2 maanden terugkan naar India.
Normaal was ik vorige week al vertrokken (ik heb mijn vlucht gelukkig kunnen uitstellen), maar de Ambassade van India in Brussel lacht me gewoon vierkant uit , ze zijn heel onbeleefd en negeren mijn telefoons, als ik bel , luisteren ze maar half en gooien de telefoon af
als ik een mail stuur, antwoorden ze gewoon niet (www.indembassy.be)
Ze beginnen nu te vragen waarom ik altijd terugga naar India (ik heb al ongeveer 7 visums voor india in mijn reispas)
Waar staat er vermeld dat je niet veel naar India mag gaan ?
Je moet dan al zien wat je zegt, want als je zegt dat het voor vrijwilligerswerk te doen is of om een yogacursus ofzo te doen, dan moet je normaal een ander visum hebben (zeggen ze op de Ambassade in Brussel)
Ik vroeg me af wat ik kan beginnen tegen hen
Ik ben volledig in mijn recht en wil absoluut terug zo snel mogelijk vertrekken
Ook al mijn spullen liggen daar nog
Weet er iemand of ik iets kan beginnen tegen de Ambassade of kan ik het riskeren om gewoon te vertrekken en die 2 maanden regel te negeren ?
Ik ben radeloos en wil niets liever dan zo snel mogelijk terug vertrekken
Hopelijk heeft er iemand raad …
Alvast bedankt voor de reactie !
Muriel

hoi

ik heb nog niets van die regels gehoord dat je twee maanden uit india moet zijn geweest.
is dat niet alleen als je na 6 maanden weer een nieuw visum wil aanvragen.
ik ben in november tussendoor naar Nepal geweest en dan kun je ook gewoon weer terug het land in.

maar ik weet dus niet zeker of er iets veranderd is.
succes!

Hey Pascal,
Als je wil stuur ik je de link door, in november bestond deze regel nog niet.
Is pas van in januari en is voor ALLE landen van toepassing
of je nu een multiple entry hebt of niet, maak niets uit
van de moment je India verlaat, moet je 2 maanden wachten vooraleer je er terug in kan
In de Ambassade van Brussel zijn ze gewoon met mijn voeten aan het spelen, ze negeren mijn telefoons en emails …
En het ergste van al is dat je niets kan doen aan hun rotgedrag daar,
misschien zijn ze in Nederland vriendelijker.
In het consulaat in Antwerpen bijvoorbeeld, die vrouw die daar werkt is heel vriendelijk en behulpzaam
Maar jammer genoeg heeft zij niet de bevoegdheid om iets aan mijn probleem te doen
groetjes