Visum India "double entry"

beste reismoljes…

Ik had een vraagje inverband met mijn visumaanvraag voor India.
Ik land in mumbai en wil via Nepal, india terug binnen om dan naar het zuiden te trekken en vanaf daar de ferry te nemen tot in Sri Lanka.
Ik heb dus enkel mijn heenvlucht geboekt mumbai. Voor de rest heb ik nog niets geboekt. Denk je dat de ambassade moeilijk zal doen… Ik trek namelijk 6 maanden rond op m’n eentje en heb geen professioneel reisschema bij de hand…

Alvast bedankt voor de antwoordjes

Benoit

Hallo Benoit,
De laatste jaren zijn de visaregelingen veel strakker geworden en worden, als je pecht hebt, streng gecontroleerd. (Je kunt ook geluk hebben!) Voor long stayers geldt eigenlijk dat je, als je india verlaat, in jouw geval dus naar Nepal, je 2 maanden moet wachten voordat je India weer inkomt. Veel vrienden van ons (Engelsen) hebben daar mee te maken gehad. Wijzelf moesten 4 jaar geleden i.v.m. overlijden plotseling terug en hebben toen om weer naar India te gaan, ook een one way ticket gebruikt. De immigratiedienst deed daar behoorlijk moeilijk over. Als ik jou was zou ik gewoon contact opnemen met de Ambassade om te vragen wat voor jou de beste manier is.
Een goede reis en hartelijke groet,
Nalini