Visum van India naar Nepal

Hoi allemaal,

Ik heb een aantal praktische vragen, waarmee ik hoop dat jullie mij met alle of sommige kunnen helpen:

Ik ben van plan om 1 maand in risikesh te verblijven. Hiervoor wil ik een van te voren het visum voor India aan gaan vragen.

Echter wil ik daarna of nog een beetje door India rondtrekken of gelijk door naar Chitwan.

Nu hoor ik dat het als vrouw niet verstandig is om alleen te reizen met openbaar vervoer in India, hebben jullie hiervoor tips/ervaringen?

Verder is dus mijn plan om via India naar Nepal te gaan, heeft er iemand hier ervaring met of je gemakkelijk bij de grens van India naar Nepal (op een bepaald punt?) een visum kan regelen.

Wordt dan ook gelijk geregistreerd in India aan de grens dat ik het land verlaat en is dit belangrijk??

Ik las op internet dat ik zelf verplicht een retourticket uit India nodig had voor de visumaanvraag voor India, maar dat lijkt me niet verplicht toch? Dan zou ik namelijk niet pas als ik daar ben mijn reisplan verder kunnen bedenken :frowning:

Bij voorbaat dank :slight_smile:

Liefs,
Liesje

Hoi Liesje,

1] Alleen reizende toeristes overdag is niet zo’n probleem. In het donker, ook in duurdere klassen in nachttreinen - zou ik twee keer over nadenken. Als ik aldaar lezingen geef (vrijwilligerswerk) aan Indiase dames en heren gaan de dames never nooit, ook niet de laatste meters naar hun huis, alleen lopen; altijd met minstens twee en zonodig dus een heer die hen naar het huis begeleidt voordat ie zelf naar huis mag. Dat zegt toch wel wat…
2] Op grote grensplaatsen zoals Saunali kun je gewoon hetzelfde Nepal visum on arrival kopen als airport.
3] Maar natuurlijk moet je eerst langs de Indiase douane, en even natuurlijk stempelen ze je paspoort af als Indiaverlater.
4] Je moet bij aankomst aannemelijk maken dat je binnen geldigheid visum zult vertrekken. Dus IETS van bewijs is nodig ja. Retourvlucht, of hotelboeking in Nepal of zoiets.

In India kun je echt niet zomaar plannen veranderen, bijvoorbeeld treinen moet je echt 2-3 maanden tevoren reserveren…

<Erik> & [Sandya]