Visum Nepal regelen vanuit India

Hallo

Mijn dochter zit momenteel in India en wil een reis maken naar Nepal
Hoe kan zij het beste vanuit India een visum voor Nepal regelen?
Het schijnt niet zo eenvoudig te zijn.

berichten sturen naar [EMAIL=“elnoortje@hotmail.com”]elnoortje@hotmail.com

Het is niet ingewikkeld. Ga naar de grens van Nepal (Vaak wordt Sonauli/Belahiya gekozen, aangezien vaak mensen eerst naar Varanasi gaan en dan via daar naar Nepal).
Ga naar de Indiaase kant en laat je uitschrijven (controleer stempel, handtekening en datum).
Loop naar de Nepalese kant (customs).
Vul een formulier in, betaal 30 USD en je krijgt een stikker en hebt een visum. (controleer handtekening en datum)Klaar ben je. Je mag 30 dagen in Nepal blijven.
Extra tip:
Als je met de bus vanuit Varanasi gaat. Zorg ervoor dat je alleen tot de grens betaald. Loop over de grens en zoek dan weer een bus naar waar je naartoe wil. Vaak is het moeilijk om vanuit Belahiya naar Chitwan NP te gaan aangezien er veel stakingen zijn in dat gebied van Nepal. Kies dan Kathmandu.
Als je met het vliegtuig naar Nepal gaat werkt het hetzelfde. Formuliertje invullen, betalen en klaar is je visum…

Hallo,

Wij zijn gaan dit najaar ook naar Nepal via India en dan terug. Kan je met het visum van ndia een 2de keer india binnen als je terug komt van Nepal?

Zoals mag al aangaf is een visum 30 dagen geldig.
Als je binnen die 30 blijft kun je voor zover ik weet zonder problemen in en uit reizen, maar misschien dat mag dat kan bevestigen?

Inderdaad, als je binnen 30 dagen binnen Nepal blijft krijg je is het helemaal geen probleem om een visum te regelen. Echter, dit visum is eenmalig 30 dagen geldig. Verstrijkt de tijd of ga je weg en kom je weer terug en raakt hij verlopen moet je wel een nieuw visum aanvragen.
Kom je geregeld in Nepal mag je een aantal visa hebben, maar nooit meer dan 180 dagen in een jaar.

Je visum voor India is 6 maanden geldig. Wil je langer blijven dan moet je even naar het buitenland. Soms maar een dagje (bv naar Nepal) en dan krijg je gewoon weer een visum voor 6 maand.

hallo ik over een maandje naar India en dan wil inderdaad ook door naar Nepal ik zit dan in Delhi en wil met het vliegtuig naar Kathmandu hoe regel ik dan een visum?! Kan dat in Delhi, of gewoon met op het vliegveld in nepal?!

:chin: danielle

kan je nou echt niet lezen? Of wil je altijd elke vraag ook nog eens helemaal persoonlijk beantwoord zien (gooise dames?) Hoewel ik de indruk krijg dat dat inderdaad bij de jonge generatie niet meer het geval schijnt te zijn. Het staat hierboven toch zo duidelijk: KAN OOK OP HET VLIEGVELD. Dat wil dus zeggen, voor de allergrootste duidelijkheid:airport KTM=Katmandu. Hou cash US$ daarvoor apart. En de oogjes open: EERST visumsticker koppen, dan pas in de rij voor de grenscontrole.
Wat hierboven nog NIET duidelijk staat-en wat ikzelf ook niet weet, is of het zo lang durende visum voor India MULtiple entry is of single entry (dat zijn de officiele termen die daarvoor gelden). Met single entry heb je pech-kan je in KTM weer voor net zo veel US$ als hier een nieuw visum regelen. Als je tenminste dan nog weer terug zou willen naar India.

1 like

Nee, nee,. nee.
Visums/visa zijn OF single entry-of MULTIPLE entry-dat zijn de daarvoor gebruikte termen. Een normaal toeristvisum aan de laagste prijs is bijna altijd single entry. Alleen Türkiye is daarop een uitzondering. Een visum vervalt bijna altijd als je het land in kwestie verlaat. De eventueel nog ‘‘resterende’’ tijd ben je kwijt.
Weer wat geleerd wat een deelforumbeheerder zou moeten weten!
Overigens is de vraag nogal verwaarend beantwoord-Nepal en India lopen door elkaar heen. Elk land stelt zijn eigen eisen en voorwaarden. En die kunnen ook nog behoorlijk verschillen tussen verschillende andere nationaliteiten-zelfs wat voor een NLer geldt hoeft niet nodzakelijk idem dito voor een BEls te gelden!-al is dat wel erg zeldzaam.

Met de visumregelingen (vanuit nederland) van nu moet je een double entry visum aanvragen. met een single entry kan je niet terug india in, en multiple entry geven ze niet meer. Je moet bij je aanvraag aangeven dat je ook naar nepal gaat.