Ik ga volgende maand weer naar India/Nepal toe.
Vorig jaar heb ik mijn Nepalese visum al in Nederland geregeld.
Ik lees dat het ook bij aankomst kan.
Wordt hiermee bedoeld: alleen bij aankomst op de luchthaven. Of: ook als je overland vanaf India de grens over komst??
Wie heeft hiermee ervaring?
Is het Nepalese visum zonder veel gedoe op de grens te krijgen? (grensplaats Sonauli)
Tegen welke prijs?
ik heb destijds gewoon mn visum aan de grens china/nepal gekocht, dus het is niet alleen voorbehouden aan de luchthaven.
ik meen me te herinneren dat het omgerekend 40 euro was, maar daarin kan ik me vergissen. Ik weet niet 100% cker of het ook bij deze grensplaats gewoon te koop is, maar ik ben geneigd te zeggen van wel!
Heeft iemand hier inmiddels al antwoord op? Ik loop nl ook te twijfelen of ik mijn visum voor Nepal in Nederland ga regelen of in India (als dat dus mogelijk is)… De enige reden waarom ik naar Nepal wil, is omdat ik vanuit daar naar Tibet wil, maar daarvan wil ik eerst de ontwikkelingen nog wat afwachten voor ik definitief besluit wel/niet te gaan.
Alvast bedankt!!!
Van de site van het Kathmandu Guest House: Sunauli zie ik er niet tussen staan.
**Tourist Visa Rules in Nepal ( Effective from 16 July 2008 )**
Tourists who visit Nepal must hold valid passport and visa.
[ol]
[li]**Entry **[/li][/ol]
Tourist entry visa can be obtained for the following duration from Nepal Embassy/ Consulate or Mission offices abroad, or at the following immigration offices in Nepal:
[ul]
[li]Tribhuvan International Airport, Kathmandu[/li][li]Kakarvitta, Jhapa (Eastern Nepal)[/li][li]Birganj, Parsa (Central Nepal)[/li][li]Kodari, Sindhupalchowk (Northern Border)[/li][li]Belhiya, Bhairahawa (Rupandehi, Western Nepal)[/li][li]Jamuna, Nepalgunj (Banke, Mid Western Nepal)[/li][li]Mohana, Dhangadhi (Kailali, Far Western Nepal)[/li][li]Gaddachauki, Mahendranagar (Kanchanpur, Far Western Nepal)[/li][/ul]
[ol]
[li]**Tourist Visa **[/li][/ol] Visa Facility Duration Fee
Multiple entry
15 days
US$ 25 or equivalent convertible currency
Multiple entry
30 days
US$ 40 or equivalent convertible currency
Multiple entry
90 days
US$ 100 or equivalent convertible currency
Hoi allemaal,
Heb gehoord dat de vluchten van Varasni naar Kathmandu vaak gecanceled worden. Beter om eerst terug te gaan naar Delhi en dan vliegen. Iemand hier ervaring mee?? In de Lonely planet staat echter dat ze gewoon dagelijks vliegen…
Hoe is de reis overland?? Varanasi, Kathmandu??
De reis over land is lang, maar je ziet een boel, zeker als je een dagbus neemt vanaf de grens naar Kathmandu. Ik vind dat altijd wel een mooie route. Langzaam de heuvels in, langs rivieren waar je soms mensen ziet raften, overal de Nepalese bedrijvigheid. En dan nog een pas over (in soms een lange file vrachtwagens) om in de Kathmandu vallei te komen. Het heeft wel iets, moet ik zeggen.
oke, bedankt
Hoe lang is lang??
Ik was aan het mailen met india online, zij schrijven mij dat de nachttreinen van Delhi naar Varasni nu al vol zitten en wij daar niet meer heen kunnen. Lijkt mij heel onwaarschijnlijk of???
Kunnen we nog een andere manier van Delhi naar Varasni gaan?
Groet Monique
Bedoel je hoe lang de reis is? Tussen de 9 en 11 uur of zo, hangt van het aantal landslides in het moessonseizoen af. Maar ach, je kijkt wat naar buiten, babbelt hier en daar wat, je eet wat, je drinkt wat en zo kom je er vanzelf.
Je kunt de nachttrein van Agra naar Varanasi proberen. Je wilde toch naar Jaipur en Agra. hoef je niet terug naar Delhi.
Moet je niet vanuit Agra zelf, maar vaaf het station buiten Agra.
Ga ik op internet zoeken hoe het station buiten Agra heet, kom ik een posting van mezelf op een ander forum tegen
Auteur: erikhttp://india.prikpagina.nl/images/id.gif (—.adsl-surfen.hetnet.nl)
Datum: 11-10-2007 08:53
Wij namen altijd de nachttrein van Agra Cantonnement naar Moghulsarai, buiten Varanasi.
nummer: 3238 +MTJ PNBE EXPRES *AGRA CANTT 23:30 MUGHAL SARAI JN 13:20