Visum

Een vraag: moet je het visum in Nederland regelen, of kan je er ook een regelen bij aankomst in India?

Hoe zit het voor studenten, heb je een brief nodig van school?

Alvast bedankt

Vooraf te regelen, visum bij aankomst is (nog) niet mogelijk voor Nederlanders.

De specifieke regels ivm brieven of attesten voor studenten ken ik niet, deze zijn anders in België.

Tomm88,

Het visum moet je aanvragen bij visumservice india,maar de regels veranderen per dag.En dan heb ik het over,wat je mee moet nemen.De ene keer een werkgeversverklaring erbij,soms een bankafschrift met genoeg saldo.
Ik zou er zo,n 3 tot 4 weken van tevoren mee beginnen om het aan te vragen.Soms moet je nog naar Den Haag komen voor een gesprekje.
Succes.>>>

Ik heb ook een vraagje.

ik vertrek 21 juli voor 5 weken naar India. Heel misschien dat ik ook nog in die tijd een ander Aziatisch land aan wil doen. Heb ik dan voldoende aan een single entry visum? En moet ik naar Den haag of Amsterdam reizen om het aan te vragen? Of is het ook online mogelijk?
Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen!

Groetjes Tanja

Hoi Tanja,

Als je naar ander land wilt tussendoor is het DUS geen single-entry visum meer :cheer:

De (twee) visumdiensten kennen ook ‘online’ maar dat betekent dat je online het formulier ophaalt en dat met pasfoto’s en paspoort aangetekend opstuurt en geld overmaakt. Ook prijzig dus en bovendien enig risiko van PTT-diefstal.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Oke dankjewel. Is verstandiger dus om langs te gaan. Maar moet ik dan naar den haag of kan Amsterdam ook? En dan moet je het ook weer daar ophalen? Via de site van hun wordt me dat niet helemaal duidelijk namelijk.
En wat voor visum moet ik hebben dan?

Groetjes

Hoi maar weer,

Een dual-entry of multiple-entry visum is dus nodig.

Visum.nl zit in A’dam en Den Haag, kies gewoon de lokatie die voor jou het snelst te bereiken is. CIBT Visumdienst zit in Den Haag en Rotterdam. Ook hier

vind je de nodige info.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Een multiple entry visum alleen is niet meer voldoende. Je moet ook een bijkomende toelating hebben om het land uit en in te reizen binnen een periode van twee maand. Hiervoor moet je documenten voorleggen (boekingen, reisplan) bij aanvraag van je visum.

Ik snap er nog niet veel van. Waar regel ik een visum? Naar Den Haag gaan? via Internet?
Ik vertrek 25 juli, heb ik nog tijd genoeg?
Wat kost een visum, toerist voor 3,5 week?

Kijk gewoon maar op de sites van de commercieele bureau’s, www.visum.nl en www.visumdienst.nl. Als je nu begint dan lijkt dat voldoende tijd ja, doch niet verder uitstellen!

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Tomm88,

Ik hoorde nog niet zo lang geleden,dat je het op het ogenblik niet aangetekend aan kunt vragen.
Ik zou op de site v.d.India Visa Service het telefoonnr.opzoeken en bellen,kijken wat ze op het ogenblik zeggen.
De India Visa Service zit in Den Haag.Ook daar moet je het aanvragen en niet in Amsterdam of Rotterdam.

Ik ben ook benieuwd hoe het in elkaar steekt
Lees en hoor verschillende verhalen,
Ik denk dat ik nu alles al heb behalve de vreemd formaat pasfoto’s

Thanks voor het openen van dit topic! Ik vroeg me ook af of er mensen zijn die ervaring hebben met het aanvragen van het Indiase visum vanuit een ander land, zoals Nieuw-Zeeland of een Aziatisch land. Zijn jullie gewoon naar de Indiase ambassade in dat land gegaan?

Veel thanks!

Lappie hoe bedoel je dat? dat het helemaal niet mogelijk is een visum aan te vragen momenteel?
En erik, je zegt dat voor 25 juli het nieet langer uitgestled moet worden tegen Tom88? Ik vertrek 21 juli, maar ik kan pas 1 juli naar Amsterdam om mijn visum aan te vragen. Is 3 weken van te voren echt te kort?

Mvg.

Beste Tanja,

3 weken is volgens mij erg krap, dan mag er niet veel mis gaan,

Ze geven aan dat het minimaal 7 werkdagen (lees bijna 2 weken ) nodig heeft om het te verwerken, en dat je dus rekening moet houden met 2 a 3 weken.

Ik raad je aan om je spullen te versturen
Dan heb je ook een eerdere audit of al je spullen wel compleet zijn en hoor je dit niet pas na twee weken.

Verder wens ik je alvast een fijne reis toe, nog maar een maandje,
Ik ben ook al aan het aftellen

Grtz

Dennis, bedankt voor je reactie! kun jij mij dan ook vertellen wat ik onder een undertaking en een algemene verklaring moet verstaan? En weet iemand of je voor het visum nu weer idd dan nieuwe pasfoto’s moet laten maken?
Wanneer ga jij heen dennis? :slight_smile:

Beste Tanja,

Je kan dit gewoon downloaden op de site van de ambasade,

Let op! als student heb je een brief van school nodig,
Als werknemer een brief van je baas,
Als werkloze een afschrift van de bank etc.

De pasfoto’s zijn speciaal formaat, 2 inch bij 2 inch en niet iedere fotozaak kan deze maken, op internet is wel een lijstje te vinden waar je dit wel kan laten doen.

Ikzelf wil eind juli gaan voor 3 weekjes

Groeten Dennis

Mijn universiteit doet moeilijk over het schrijven van een brief dat ik als toerist heen ga… dat kan maar 1 persoon doen ofzo en die is er nu niet. Gedonder. Wil morgen ff langs amsterdam om mijn visum in orde te maken!

Dan heb ik nog een vraag. Hoeveel kost het in totaal? Want ik zie ook servicekosten e.d.? Kan iemand mij met die vraag helpen. (wat een vragen heb ik toch ook:P)

Groetjes

Zorg dan eventjes dat je een afschrift van je bankrekening meeneemt, met daarop minimaal een bedrag van ik geloof 800 euro,-

Wat het precies kost weet ik niet, daar moet ik ook nog even voor bellen

oke… maar ze laten je superlang in de wacht staan nu wb bellen.
ik vraag me dus af of iemand weet of je in zowel, Amsterdam, Rotterdam als Den haag servicekosten erover heen moet btalen? want wordt dan helemaal duur! Als het ergens niet hoeft reis ik daar wel heen, aangezien ik toch al hele dag kwijt ben aan reizen ( en wel gratis OV)