Visum

Volgens mij betaal je 64,50 aan de balie voor een single entry

Ja dat begrijp ik. Echter moet ik ook een double of multi hebben… maar ik doel op de servicekosten die het bureau van Amsterdam laat zien! dan zou er nog eens 35 euro overheen komen? en betaal je ondertussen 100 euro (of meer)? weet jij daar toevallig iets van?

en dan nog een laatste vraag;) Wat vullen jullie in op het formulier bij reference in India? ik heb namelijk nog geen hotels vaststaan en wil dat eigenlijk ook niet doen?

Groetjes!

Ik lees dat je nu andere pasfoto’s moet inleveren. Formaat 5 X 5, heel ongebruikelijk en niet overal te krijgen. Achtergrond moet wit zijn!

Tanja,

dat je het niet via de post aan kunt vragen,maar via internet de formulieren in moet vullen.En als je ze uitgeprint hebt,na invullen,niet met een pen er nog iets bij kunt schrijven,er is kans dat ze dat weigeren.
Ik zou naar de India visum service bellen,hoe de gang van zaken zijn,hopelijk krijg je dan het goeie antwoord te horen.

Hey allemaal!
Ik heb gister vrij weten te krijgen van m’n werk en ben maar gewoon naar het visumburo in Amsterdam gegaan! Ik heb uiteindelijk nog alle papieren correct weten te krijgen! Double entry wordt misshien lastig, maar het is nu afwachten:)
Iedereen iig heel Erg bedankt voor de hulp!!
Trouwens, idd afwijkende pasfotos! 5x5 en witte achtergrond ja, grote kans dat ze andere weigeren!

Groetjes Tanja

Nog een vraag. Heb nu alles bij elkaar en ga maandag naar Den Haag om alles in te leveren. Ik heb alleen voor een double entry visum gekozen omdat we misschien nog naar nepal of iets dergelijks willen. Moet je van te voren al een bevestiging laten zien dat je het land uitgaan?? Als we toch uiteindelijk besluiten om 3,5 week in India te blijven maakt het dan iets uit? OF toch maar Single pakken??

Hey,

als je er geen vliegticket oid van hebt, moet je even een brief in het engels schrijven waarin je het uitlegt en een verzoek indient voor een double entry. Mij is wel vertelt dat ze er moeilijk over doen. Ik wacht nog steeds op mijn visum, dus weet ook niet of ik hem heb gekregen. Het lijkt mij dat het geen probleem is als je uiteindelijk er niet gebruik van hebt gemaakt. Heb het toen ook met iemand van het visumburo overlegt en die zeiden daar ook niks over.

Groetjes!

1 like

Als ik maandag hem in ga leveren haal ik het dan voor 25 juli (dan vertrekken we)??
Of moet ik er een spoedje van maken?

tomm88,

als je het maandag inlevert moet het toch wel voor 25 juli klaar zijn.
maar ik zou ook niet langer wachten,want de berichten zijn nu zo,dat het 10 tot 14 dagen kan duren en de eisen ook iedere dag veranderen.het moet chaotisch zijn op het visumburo,op het ogenblik.
als je er zelf heen gaat,probeer er s’morgens op tijd te zijn,misschien kun je het dezelfde dag nog meekrijgen,als je zegt dat je er op wacht,speciaal voor komt.

okee ik ga maandag meteen naar de ambassade. Bij het visumbureau moet je er nog allemaal bemiddelingskosten bij betalen etc. Dus dacht doe het gewoon zo.

Hopelijk halen we het!

over dat double entry-visum, er moeten toch twee maanden tussen de verschillende entries in zitten?

hallo machie01,

er moet 2 maanden tussen het aanvragen van een nieuw visum zitten.
vlg.mij heeft die 2 maanden niets met double entry te maken.

her en der las ik er wat over, maar lijkt geen probleem te zijn voor omliggende landen? Op zich geldt de regel volgens mij wel.
http://www.aroundtheglobe.nl/messageboard/maanden-regel-visum-india-t3914.html

http://goindia.about.com/b/2009/12/09/new-changes-to-indian-tourist-visa-rules.htm
Alarmingly, the new rule requires people with multiple entry tourist visas to wait for a period of two months before returning to India. Initially, it was deemed relevant only to those holding five and 10 year tourist visas. However, the consensus now seems to be that it affects all categories of tourist visas.

http://www.worldtravelwatch.com/11/01/india-multi-entry-visa-rules-require-2-month-gap-for-tourists-but-exempt-medical-tourists.html
New visa rules have clarified the requirement that tourists on multi-entry visas must remain out of the country for two months before returning. If your itinerary takes you from India to a neighboring country (Nepal, for instance) and has you returning to India before going home, the two-month requirement will be waived so long as you have tickets confirming your travels. Likewise, medical tourists are now exempt from the two-month requirement, but they need to obtain a medical visa rather than a standard tourist visa. If you fit neither of these categories and are traveling on a tourist visa, you will need to remain out of the country for at least two months between visits.

Other Requirements: Indian visas allow multiple entries into the country, however, there must be a gap of at least 2 months between two visits to the country on a Tourist Visa. No Permit is needed if the visa holder is traveling to multiple countries on the same itinerary and the trip follows the itinerary exactly. The visa holder must carry a copy of the itinerary to show the Immigration Officer. All other applicants seeking permission to enter India multiple times within two months must submit the following:

een multiple entry (of double) is nodig wanneer je binnen twee maanden terug komt, anders moet je na twee maanden een nieuw visum aanvragen

Groeten Dennis

Voor alle duidelijkheid :

Met een double of multiple visum kan je, éénmaal je India verlaten hebt, NIET terugkeren naar India binnen de twee maanden, tenzij een hiervoor een specifieke toelating bekomen hebt van de Indiase visadiensten.

Je kan pas een nieuw visum aanvragen als je vorige visum één maand vervallen is. Dit heeft niks te maken met de “two month rule”.

Hoi Allemaal,

Vorig jaar heb ik zelf ook een visum aangevraagd. Ik geloof dat ik dat bij de India Visa Service in Amsterdam heb gedaan. Ik heb toen een visum gekregen voor 6 maanden met double entry. Bij het visumburo waren ze daar verbaasd over omdat double entry niet zomaar gegeven wordt. Het is dus een beetje mazzel hebben denk ik.

Wat ik toen moest meenemen was:

  • Een brief waarin ik toestemming vroeg om India te bezoeken. Hierin heb ik toen uitgelegd waarom ik naar India wilde en welke plaatsen ik wilde bezoeken.

  • Ook heb ik een brief geschreven (declaration) waarin ik aangaf dat ik niet ging werken en of andere business activiteiten wilde uitvoeren.

  • Kopietje van de IB-groep omdat ik student was.

  • loonstrookje. Ik had er toen net iets meer dan 1000- er opstaan.

  • Visumaanvraagformulier ingevuld.

  • pasfoto´s

  • Volgens mij ook een loonstrookje.

De dame van het visumburo heeft alles aan elkaar geniet en naar Den Haag verzonden.

Mijn tip: wees zo specifiek mogelijk met welke plaatsen en hotels je wilt bezoeken. Dat geeft de Indiase Ambassade het gevoel dat je geen gekke dingen daar wilt doen en echt alleen het land wilt bezoeken.

Succes

die brief met uitleg over waarom ik een 6-maanden visum wilde had ik dus ook mee moeten nemen. Daar kwam ik gisteren achter! Maandag nog een keer proberen…

Zojuist mijn visum met double entry gekregen,
Binnen twee weken had ik het retour,
Ik heb wel een reisplan mee gestuurd maar daarin heb ik geen hotels aan gegeven aangezien ik gewoon wat rond trek

Schijnbaar was dit toch ook wel voldoende

Ik ga samen met mijn vriend 12 oktober naar India. We willen daar ongeveer 3 maanden rondreizen en vanaf daar waarschijnlijk door naar Maleisie. Nu heb ik bij het visumburo gevraagd maar het visum voor 3 maanden gaat in op de dag van afgifte. Het is te riskant om dit precies te gokken op de dag dat we weggaan. Nu werd mij gezegd dat we een 6 maanden visum moeten aanvragen. Maar ik lees overal dat dit niet verkrijgbaar is, of in ieder geval erg moeilijk. Heeft er iemand tips?