Enkele reis India - visum

Goede dag allemaal,

Ik ga over ruim 3 weken een wereldreis maken, te beginnen in India - New-Delhi. Daarna wil ik over land naar Nepal reizen en vervolgens (na een maand Nepal) weer over land terug naar India om vervolgens het zuiden van India te bezoeken. Daarna zal ik naar Cambodja, Vietnam en Maleisië ed. gaan.

Nu is het probleem dat ik niet alles wil vast leggen maar dat het er op lijkt dat ik dat WEL moet doen als ik visums verleent wil krijgen.

Gisteren wilde ik namelijk een visum voor India aanvragen omdat ik hoorde dat je dat niet in de luchthaven aldaar kan doen. (1. is dat zo?) maar voor het visum moet ik een ticket laten zien, die ik nog niet heb. (Ongeveer een week van te voren schijnen de tickets het goedkoopst te zijn.)

1. Stel, ik koop nu toch maar een ticket voor het visum, moet dat dan een retourtje zijn? Of kan ik de visum ook gewoon met een one-way ticket aanvragen?
  2. Als een one-way ticket niet genoeg is, wat kan ik dan doen te bewijzen dat ik wel india weer uit ga?
    (Ik wil een one-way ticket aanvragen omdat ik sowieso niet vanuit india weer terug ga.)

Heel wat vragen dus :slight_smile:

Ik hoop dat jullie wat antwoorden hebben; had namelijk niet verwacht dat het nog zoveel gedoe zou zijn.

Bedankt alvast!

Groeten Joep

Hallo Joep,

Hier de laatste ontwikkelingen:

[SIZE=2]Vanaf heden worden voor toeristische doeleinden alleen nog single (1x) - en double (2x) entrees afgegeven. De visa zijn geldig vanaf de dag van afgifte tot en met de dag van vertrek uit India, zoals staat aangegeven in de bijgevoegde boekingsbevestiging of (kopie) ticket(s). Visa zijn niet verlengbaar. [/SIZE]
Houdt u er rekening mee dat de geldigheidsduur van het visum ingaat op de dag van afgifte; de maximale verblijfsduur is beperkt tot de verloopdatum van het visum. Let op: doorgaans worden er geen visa afgegeven met een geldigheidsduur langer dan drie maanden.
Toeristenvisum - Benodigdheden

[ul]
[li]Origineel paspoort met minimum 6 maanden geldigheid [/li][li]2 pasfoto’s [/li][li]Volledig ingevuld visumaanvraagformulier[/li][li]boekingsbevestiging of (kopie) ticket[/li][li]indien dubbel (2x) entree nodig is > boekingsbevestiging of (kopie ticket(s) van BEIDE reizen of 1 boekingsbevestiging of (kopie) ticket(s) en routebeschrijving. Als voorbeeld - over land naar Nepal en weer terug India in. [/li][li]Kinderen onder de 18 jaar, die alleen of met 1 ouder naar India willen reizen moeten een schriftelijke toestemming bijvoegen (met kopie paspoort) van de niet meereizende ouder. Indien het kind alleen gaat reizen schriftelijke toestemming van beide ouders.[/li][li]Studenten en scholieren dienen een registratie van de IBG (Informatie Beheer Groep) en een recent bankafschrift mee te nemen. [/li][li]Mensen die niet werkzaam zijn moeten een recent bankafschrift tonen. [/li][li]Bij Nederlandse paspoorten, maar geboren in: Sri Lanka, Myanmar, China, Bhutan, Nepal, Bangladesh, Pakistan, Afghanistan, Irak vraagt de ambassade per telex toestemming aan bij het land van herkomst aanvrager. Deze reizigers moeten eerst ZELF naar de Ambassade gaan, pas na het gesprek op de Ambassade kan de aanvraag in behandeling worden genomen.[/li][/ul]
Soort van het Visum
**Consular fee **
service fee
Total
eenmalig entree (1x) visum toerist
€ 50.00
€ 15.00
€ 65.00
tweemalig entree (2x) visum toerist

€ 50.00
€ 15.00
€ 65.00
De geldigheid van het visum gaat in op de dag van afgifte Ambassade !