Ik heb een enkele reis delhi gekocht en ben van plan over land richting zuid oost azie, china etc. te reizen. Hoelang en waarheen precies verzin ik wel ter plekke. Nu heb ik al gelezen dat visa in zuid oost azie meestal wel redelijk makkelijk te regelen zijn bij lokale ambasades.
Ik weet echter niet hoe dit zit met het visum om in eerste instantie India binnen te mogen. Ik vraag me namelijk af je op een gegeven moment (ofwel bij aanvraag van visum, ofwel bij vertrek uit nl of aankomst in india) je retour ticket moet tonen (wat ik dus niet bezit). De website van de indiase ambasade zegt hier nl helemaal niets over.
kom ik dus ooit voor een probleem te staan zonder retour ticket?
Voor India moet je in principe een retour ticket hebben om een visum te krijgen. Mag wel vanuit een naburig land zijn. Meestal wordt echter niet naar gevraagd als er gevraagd wordt wanneer je het land verlaat aangeven wat je verwachte vertrekdatum is, anders roep je vragen op.
Voor andere landen in zuid-oost Azie geld voor wat betreft het ticket meestal hetzelfde, alleen Myanmar controleert strenger.
Ik heb zelf geen visa in deze landen aangevraagd weet echter dat voor naburige landen dit zeer makkelijk is. Voor China kun je in Macau een 3-maands visum op dezelfde dag krijgen (in Nederland onmogelijk om 3-maands visum te krijgen) en goedkoper.
Waarom heb je geen retour ticket is normaal goedkoper je kunt namelijk ook heen Dehli nemen en terug van Hong Kong voor een half jaar. Of ga je in ZO Azie een retour ticket Nederland nemen is goedkoper als je regelmatig in ZO Azie komt.
De reden dat ik geen retour ticket nam is omdat ik niet weet waneer en hoe ik terug kom. Ik wil alle opties open houden. Het kan best dat ik pas over meer dan een jaar terug kom of dat ik misschien nog op thee visite ga in nieuw zeeland, bij wijze van.
Als ik je goed begrijp kan het dus zo zijn dat zelfs al heb je een visum, ze toch nog moeilijk kunnen doen op het het vliegveld als ik vertrek vanwege een enkeltje? Los ik dit probleem dan op door bijvoorbeeld vlucht te boeken van delhi, bankok voor 6 maanden later zodat ik toch kan bewijzen dat ik india weer verlaat? Of gaan ze dan zeuren dat ik geen bewijs het dat ik thailand weer verlaat?
Je schrijft *Als ik je goed begrijp kan het dus zo zijn dat zelfs al heb je een visum, ze toch nog moeilijk kunnen doen op het het vliegveld als ik vertrek vanwege een enkeltje? *
Bij vertrek wordt niet gevraagd naar een retour ticket alleen bij visumaanvraag. Mocht je dan een retour ticket nodig hebben dan is de oplossing zoals je beschreef normaal voldoende het gaat er alleen om dat ze zeker weten dat je het land uitgaat.
MvG Tony
Volgens mij is een retourtje goedkoper als een enkele vlucht. Waarom koop je niet gewoon een retour ticket en gebruik je alleen de heenreis? Of je koopt een ticket waarvan de terugvlucht wijzigbaar is.
ik ga in oktober ongeveer dezelfde reis maken,
ik ben alleen van plan na india naar indonesie te reizen, ook ik wil alles nog openhouden,
betreft het enkeltje en het visum zat ik met dezelfde vraag,
ik heb de indiaase ambassade gebeld in Den Haag, men zei daar dat je gewoon met een enkeltje je visum krijgt en ook weg vanaf amsterdam en zonder problemen Delhi inkomt,
mijn tip is bel de ambassade in den haag en vraag,
post dan aub jouw uitkomst op het forum, het antwoord hoeft niet altijd het zelfde te zijn