Retourticket Indonesie

Hoi,

Mijn vrouw en ik gaan voor een half jaar in Azie rondtrekken. We gaan dat uiteraard op de bonnefooi doen. Nu willen we op een gegeven moment van Ho Chi Minh City (Saigon, Vietnam) naar Jakarta, Indonesie vliegen. Vervolgens willen we over Java trekken om uiteindelijk in Bali uit te komen. Vanuit Bali willen we naar Australie vliegen.

Maar nu hebben we begrepen dat je voor Indonesie perse een retourticket moet hebben om binnen te komen en dus om een visum aan te vragen. Maar wij hebben dan helemaal geen retourticket… we zijn van plan om in Ho Chi Minh City twee enkeltjes Jakarta te regelen…

De vragen zijn:

Gaat deze constructie problemen opleveren bij binnenkomst Indonesie?
Zo ja: Hoe kan het anders? Tips?

Alvast bedankt!

Groeten,

Bas en Christel!

Wanneer je Indonesië binnenkomt krijg je een Visa On Arrival (VOA) en daar is een retourticket voor vereist. Echter, de laatste 2 keer dat wij geweest zijn hebben ze niet eens naar dat ticket gevraagd! Voor die tijd hadden we een retourticket van Amsterdam/Dusseldorf naar Bangkok/ Kuala Lumpur en dat bleek voldoende te zijn. Je kunt natuurlijk even voor de zekerheid de Indonesische ambassade mailen of bellen.

Bedankt voor je reactie ketut.

We wisten idd al dat een retourticket vereist is voor een VOA.

Zouden we het risico kunnen nemen? Of kunnen we een andere constructie bedenken om dit te omzeilen.

Ik kan maar geen goede site vinden die tciketprijzen weergeeft tussen HCMC en Jakarta. Als een retour maar een beetje duurder is dan een enkeltje dan is het overwegen waard om toch maar een retour te nemen, die je dan niet gebruikt… (kan dat trouwens? Zonder problemen?)

Hoi,

je kunt met airasia vliegen vanaf Hanoi naar Kuala Lumpur en vervolgens verder naar Jakarta, of je kunt vanaf Saigon vliegen met Jetstar via Singapore. Dit zijn low-cost maatschappijen en dus niet zo duur(let op bij Jetstar: de prijzen zijn in US$ en in SIN$). Volgens mij gaat er geen (betaalbare) rechtstreekse vlucht van Saigon naar Jakarta.

Op je vraag over de retourtickets:Ik zou toch echt even informeren bij de ambassade. Het gaat er om dat je ook weer op een bepaalde datum Indonesië verlaat. Wat je dus ook nog kan doen is een vlucht van Bali naar Australië boeken (kan bijv. ook met Jetstar)

Maar ja, zoals ik al schreef dat ze bij binnenkomst in Indonesië niet eens naar onze tickets vroegen, zou je het erop kunnen wagen, wanneer het antwoord van de ambassade niet toereikend is.

Succes ermee!

Een retour ticket is niet vereist, je hoeft alleen een ticket HET LAND UIT te hebben!

Mij hebben ze voor het 30 dagen VOA een paar weken terug ook niet naar een ticket het land uit gevraagd. Wanneer je echter langer dan 30 dagen wilt blijven en een visum bij de ambasade moet regelen, dan wordt je wel gecheckt.

Mij is ook wel eens bij het inchecken op Schiphol naar mijn ticket het land uit gevraagd. De luchtvaartmaatschappij die je het land in vervoert, moet je nl ook weer eruit halen wanneer je onverhoopt geen visum krijgt. Soms/vaak nemen ze het risico niet!

De goedkoopste manier om vanuti NL een een ticket het land uit te komen is via het boeken van een enkele reis bij Air Asia, http://www.airsia.com. Kost je een telefoontje om de vlucht te cancellen (wel zo beleedfd), je krijgt je geld niet terug maar je verspeelt slechts een paar euro.

In jou geval is een Jet Star ticket waarschijnlijk het beste alternatief.

Groet,

Jenny

Ook ons is niet naar een ticket gevraagd bij aankomst in Indonesie.

Regels en wetten in Indonesie…:lol:

Gaan we nu het omkopen promoten???

Nee, zeker niet!!!

Ik vind het alleen maar een beetje vreemd dat mij nog nooit naar een ticket gevraagd is, terwijl dit verplicht is. Hetzelfde verhaal wanneer wij een auto huren en het verhuurbedrijf niet naar mijn (internationaal) rijbewijs vraagt.

Mmmm, interessant.
Ik ga naar Indonesie emigreren en wil dus graag een enkeltje ipv retourtje kopen aangezien mijn man in Indonesie woont en ik niet binnen een jaar trug naar NL ga.Ik moet echter wel naar de ambassade (in nl en indonesie). Zou ik bijvoorbeeld een enkeltje Singapore kunnnen kopen?
Tips?

Met wat voor een visum wil je Indonesie in?

Wanneer je met een touristenvisum het land in wilt komen, volstaat elk willekeurig ticket het land uit. Over het algemeen is een enkeltje Medan-KL bij Air Asia het goedkoopst.

Maar wanneer je je vestigen wilt, zul je toch echt een KITAS moeten hebben. Regel je die niet in NL al? Dan gelden er uiteraard andere eisen…

Mij is wel gevraagd naar een visum danwel retourticket op schiphol, toen ik met een enkele reis op zak vertrekken wilde!

Ik ben inderdaad bezig met een Kitas. Als het goed is ligt de aanvraag vanuit de ambassade uit Indonesie nu in Den Haag.
Stomme vraag ws maar wat voor een eisen zijn er aan een Kitas gesteld? Mijn man heeft dit voor mij in Indonesie geregeld.
Moet ik al in het bezit zijn van een (retour) ticket als ik naar de ambassade in Den Haag ga? Krijg ik de Kitas in NL of in Indonesie bij aankomst? Hoe kan ik een multiple entry visum erbij regelen?
Moet ik in het bezit zijn van een retourticket als ik een Kitas krijg?

Het enige visum wat je aan de grens krijgt, is een VOA. Voor de rest moet je toch echt in den Haag zijn

Staat niet op de site van de ambassade welk ticket je moet hebben? http://visa4indonesia.nl/