Visa on arrival

Ik ben nu Maleisie en wil over een paar dagen naar Indonesie. Visa on arrival, niks aan de hand… Dacht ik…

Tot ik dit las op internet:
Nederlanders en Belgen kunnen bij aankomst een visum voor Indonesië aanschaffen op een van de internationale luchthavens. De kosten bedragen 10 USD voor een visum van 7 dagen en 25 USD voor een visum tot 30 dagen. Je dient hier contact voor te betalen en kan in zowel dollars als euro’s. Dit visum kan lokaal niet worden verlengd of aangepast. Wanneer je een visum bij aankomst regelt, dien je het retourticket en een geldige creditcard (of 1000 euro contant) te laten zien.

Weet iemand of hierop streng gecontroleerd wordt? Ik heb geen creditcard die ik kan gebruiken en 1000 euro contant is ook niet handig…
Iemand een idee?

Alvast bedankt. Groeten Bart
www.bartnijhuis.waarbenjij.nu

Waar op internet? Een retourticket moet je kunnen tonen maar is mij nog nooit om een creditcard gevraagd.

Ik heb in Indonesie bij aankomst nog nooit een credfitcard hoeven laten zien. Een ticket ook niet overigens.

gr
Anne Mieke

je ticket zal met name gecontrolleerd worden op de luchthaven van vertrek, een luchtvaartmaatschappij kan je weigeren wanneer je geen ticket het land uit hebt. dit is in mijn geval vaker gecontrolleerd, zowel bij vliegen vanuit Nederland als uit Duitsland.

5 jaar geleden is mij voor het laatst om een creditkaart gevraagd, recentelijk niet meer. daar zou ik me dan ook niet druk om maken.

We (mijn vrouw en zoon) hebben nog nooit retourticket moeten overleggen , laatstaan creditcard , dat hebben ze niet eens.

In principe wordt je retourticket al gecontroleerd toen je ging inchecken op Schiphol of andere airport buiten Indonesia.

Waarom ga je dingen herhalen die anderen reeds bevestigd hebben?
Het gaat om een creditcard.
Surya heeft nooit een retourticket hoeven overleggen, want hij is een hoge ome.
Hij hoeft niets te laten zien.

Die berichten zoals “ik heb nog nooit een ticket hoeven laten zien” vallen bij mij in de catagorie “ik heb nog nooit iets in de Staatsloterij gewonnen” en zijn misleidend. Het bezitten van een ticket waarmee je het land uit kan is een wettelijke verplichting. Als er om gevraagd wordt en je hebt het niet wordt je in de gelegenheid gesteld een ticket te kopen, reken maar dat je de hoofdprijs betaald. Er is mij diverse malen om een ticket gevraagd, ik heb ook wel eens een heel duur ticket moeten kopen en ik had afgelopen juli meer dan 400 euro van de Staatsloterij.

Je bedoelt, surya heeft een miljoen in de staatsloterij gewonnen, maar hij hoeft zijn winnend lot niet te laten zien?

1.000.000 Rupiah :lol:

antwoord is gegeven, draadje kan dicht!

(en ik wil ook wel een winnend staatslot.)

Volgens mij gaat het om 2 zaken .

tetje 83 :Wanneer je een visum bij aankomst regelt, dien je het retourticket en een geldige creditcard (of 1000 euro contant) te laten zien.

*** Wij hebben reeds lang geleden Nederlands leren lezen beste SA: aap, noot, mies enzovoorts…***
We beginnen toch niet weer opnieuw?

SikAkek had another Senior moment :redface: