Visum

Beste forumlezers

we vertrekken binnen een maand of twee naar Indonesië en vraag me af waar we nu best een visum aanvragen; in België kan ik niet onmiddellijk een adres van de ambassade vinden en ook niet wat het kost…
kon al lezen dat je er één kon krijgen " on arrival" maar wat kost het terplaatse en kunnen we in dollars betalen?
Wie weet raad?

Karine.

Hallo,

Als je voor minder dan 30 dagen gaat dan kun je een visum on arrival krijgen deze kost 25 USD per persoon. Dit kun je vaak wisselen daar of met creditcard betalen.

€20 kan ook…

Hallo,

Dat wist ik niet dat je ook in euro kan betalen. Wij gaan met creditcard betalen is gewoon het makkelijkst en de wisselkoers is daarvan gunstiger over het algemeen.

Bedankt!

Karine

blijf je wat langer-dan kan je-aan extra betalen-ter plekke nu die 30 dgn nog verlengen.
Wel kan je dan (mogelijk) problems met je airline krijgen als die heel strikt hun boarding regels toepassen.
EN je moet een pas hebben die nog MINIMAAL 6 mnd na VERTREKdatum geldig is! las net nog een post van iemand die het vliegtuig werd uitgezet omdat haar pas nog wat te kort tijd overhad…

Het simpelste en snelste is met euro betalen. Die heb je toch al dus geen wisselkoersen. Heb trouwens nog nooit iemand met een creditkaart een VOA zien betalen. Duurt allemaal veel te lang. Tegenwoordig moet je ook een pincode intoetsen.

Hallo,

Ik heb geen euro’s bij me ik ben op wereldreis al 2.5 jaar. Dat we een pincode moeten intoetsen wist ik al lang dat doen we ook al 2.5 jaar werkt perfekt. Ik ga misschien australische dollars meenemen ben er nog niet uit ben nu nog even in Australie voor een paar weken.

Goeie genade dat is lang…, geen wonder dat de euro’s op zijn. :paranoid:

Ik heb ze wel de euro’s dan maar dan op de bank lol. We zullen het wel zien we komen aan op Bali toch is het prettigs om met een creditcard te gaan betalen.

Laat het ons weten of je met een creditcard kon betalen. Bedankt vast.
Zijn er WWF leden die met een creditcard een VOA betalen?

Zal ik zeker doen!!

Karine

Ik las laatst dat als je met Garuda vliegt, dat je in het vliegtuig al je visum kunt regelen, scheelt weer wachten op het vliegveld.
We gaan het zien, wij vertrekken op 2 juli met Garuda van Amsterdam naar Jakarta, voor een maand Java en Bali.

Debby

Hallo,

Dat geld alleen voor bepaalde vluchten dus waarschijnlijk niet voor de lange vluchten volgens mij ik dacht van Hong Kong naar Bali en nog wat vluchten. Dit is waarschijnlijk wel te vinden op hun website.

De service wordt wel aangeboden op de vluchten AMS-JKT. Althans zo werd mij verzekerd door het reisbureau waar ik een vlucht ging boeken. Ik boekte overigens met een andere maatschappij. Garuda is, anders dan je zou verwachten van een maatschappij die opnieuw zich een plaats op de markt moet verwerven, niet goedkoop.

Heb het inderdaad gevonden is pas sinds kort dat het ook van ams naar jkt zal zijn. Ik ken Garuda heb met hun binnen Indonesie gevlogen. Ze stonden op de zwarte lijst maar nu niet meer ze mogen het weer proberen. Het is jammer dat je Garuda niet online kunt boeken voor domestic zeg maar zou een hoop schelen. Je kunt wel boeken als je een Indonesische creditcard heb zo irritant is dat.

Hoe zit het dan met vingerafdrukken en foto’s? Ik lees net elders dat deze maatregel is opgeschort. Gelukkig maar.