Visum

Visum. moet je deze kopen op de luchthaven in Bali?
Betalen met rp, € of $?

>>>

Een Visa on Arrival kost $30 (amerikaanse dollars). Te betalen in Bali

Volgens de ambassade is het nog steeds €20 of $25…:chin:

En ook te betalen in Rupiahs als je die hebt.

Ik las ergens dat je dat toeristenvisum al in Nederland moest kopen via de ambassade, klopt dit? Want hieruit begrijp ik dat je je visum dus gewoon ter plekke kunt kopen.

Een VOA = Visum On Arrival koop je op de luchthaven voor 30 dagen.
Wil je langer naar Indonesie kan je even bij de Ambassade informeren en het evt laten regelen
kost iets meer.

Oke dankje, ik ga ongeveer 3 weken dus dat is dan niet nodig!

Geen dank, graag gedaan.

je kan het betalen in Euros Dollars of RS

je moet het kopen voordat je in de rij gaat staan voor de douane ( staat goed aangegeven maar afgelopen keer zag ik het bij meerdere fout gaan en dan sta je een half uur in de rij en moet je weer terug :slight_smile:

ik betaalde in september nog 25 dollar.

Misschien een stomme vraag, maar je moet nadat je het visum gekocht hebt, toch eerst je koffer van de bagageband halen en DAN pas in de rij voor de douane??
Of zie ik het verkeerd?

Ik lees veel over dat visum maar de volgorde is mij niet helemaal duidelijk.
Ik hoop dat iemand mij dat kan uitleggen.

Bedankt alvast.

Gr. Jolanda

ik zal de volgorde even goed uitleggen, ik heb meerdere mensen dit ook verkeerd zien doen bij aankomst en vervolgens weer terug moesten.

  1. je komt uit het vliegtuig
  2. je koopt een visum ( vaak minder druk meerdere loketten )
  3. je gaat naar de douane ( is in de zelfde ruimte, het is daar niet groot en de rij bij de douane is vaak lang, daar kan je het al aan zien )
  4. je haalt je koffers op direct na de douane zie je de lopende band.
  5. bagage controle

LET OP!
zorg dat er geen balinees met je koffer vandoor gaat zodra ze je zien gaan ze ervandoor met je koffers haha ( hier willen ze geld voor ) moet wel zeggen dat je dan sneller door de baggage controle heenkomt met die gasten erbij haha

belangrijkste is dus dat je niet in de vaak lange rij van de douane gaat staan voordat je een Visum hebt gekocht want dan sturen ze je terug en kan je weer achteraan aansluiten.

geen zorgen maken, alles is heel duidelijk aangegeven !

veel plezier alvast :slight_smile:

Bedankt voor je duidelijke uitleg.
Nu kan het niet meer fout gaan.
Volgende week rond deze tijd zitten wij in het vliegtuig.
We hebben er super veel zin in.

Mede namens alle tips en goede adviezen hier. :wink:

Gr. Jolanda

Laatst was het nog $25,- volgens de ambassade…, is dit verhoogd?