Visum en geld Bali

Wie kan mij vertellen met welk geld je je visum kan betalen? Worden euro’s geaccepteerd op het vliegveld?

En wat is het handigst om mee te nemen? Euro’s of Dollars? Of gewoon geld pinnen?

Alvast bedankt!

Het visum kan betaald worden in euro’s, rupia’s en dollars. De officiele prijs is 25 US$, dus als je in een andere valuta betaalt, wordt er mogelijk een ongunstige wisselkoers berekend. Maar dat kan je bij een NL bank ook overkomen, zeker wanneer je commissie moet betalen.

Je kan pas pinnen NA de douane, zorg dus ervoor dat je altijd wat contant geld bij je hebt voor het visum.

Ter plekke haal ik gewoon geld bij de pinautomaat. Er zijn voldoende ATMs op Bali.

En neem , als het kan, twee bankpasjes mee: heel af en toe raakt er een pas beschadigd in de atm en dan zit je zonder…

En vergeet niet als je je atm kaart gebruikt eerst komt het geld eruit en daarna pas je pasje…
Elke keer als je een transactie maakt betaal je transactie kosten in dit geval kan je beter euro’s meenemen.
Alleen dan weer de kans dat u geld kan kwijt raken…

Hangt van je bank af en het soort rekening wat je hebt. Ik heb bv een totaalpakket van de postbank, en ik kan wereldwijd gratis pinnen. Wel zo handig als je regelmatig in het buitenland zit.

En travellercheques???

Visum is dus 25 dollar en op iedere vluchthaven te krijgen?
Heb rabobank en doen niet aan 2 bankpasjes… Of heeft iemand hier andere ervaringen mee?

VOA- Visum on Arrival krijg je bij aankomst.
Er is een lijst van de vliegvelden en havens.
Waar je waarschijnlijk binnenkomt (Jakarta en andere grote steden ) en Den Pasar kan je gewoon na aankomst in de rij staan .
Soms gaat het snel , mijn gezin hebben een paar keren tussen 10-30 minuten i.d rij moeten staan.

Ik neem nooit travellerscheque, je kan “overal” rupiahs pinnen , wel heb ik als reserve een creditcard.

Nou aangezien wij al 5 weken in thailand hebben gezeten, moet ik aan die 25 dollar komen. Vandaar het idee om de vaste noodzakelijke bedragen in travellercheques mee te nemen…

Aankomst is op den pasar.

Ik neem altijd (standaard) 300 eurie .Meestal gebruik ik het niet eens.
Je kan overal , vooral bij grote malls pinnen .
Wel handig als je de eerste 50 dollar of eurie in je zak hebt om de VOA te betalen.
En zodra je kan pinnen (vaak in het gebouw zelf) moet je wel rupiah pinnen voor de taxi en of kruier .

Precies… Meestal de dollars voor visums aanwezig de rest is gewoon zo snel mogelijk pinnen… Of al iets in et vorige land gewisseld hebben.

Euro’s meestal 50 gewoon voor in NL. En zouden we ze een keer moeten inwisselen!

Wij halen op Schiphol 25 US$ per persoon, want dit is goedkoper dan het betalen in Euries.