Visum on Arrival, wel of niet

Binnenkort ga ik weer voor een maand naar Indonesië, het is mij nog niet duidelijk of ik een Visum on Arrival moet kopen bij aankomst. Ik heb gelezen dat het visum on arrival is afgeschaft, maar op heel veel websites lees ik dat ik toch een visum moet aanschaffen.Heeft iemand onlangs Indonesië bezocht, laat mij dan even iets weten.
Hans

Visa voor verblijf minder dan 30 dagen, zijn alleen aan de grens verkrijgbaar
Blijf je langer dan 30 dagen moet je vooraf aanvragen

Dus nog steeds een visum kopen bij aankomst, Dankjewel voor je snelle informatie

In maart kwam in het nieuws dat het VOA vanaf april gratis zou zijn, maar dit wetsvoorstel is ingetrokken. Je moet gewoon betalen.

Dankjewel Jenny, nu is het gewoon duidelijk voor mij

Ik ben eind april 2015 naar Bali geweest en moest gewoon een VOA kopen

http://www.indonesienu.nl/nu-actueel/jokowi-keurt-visumvrijstelling-nederlandse-toeristen-goed

Super! Alhoewel ik toch ben van eerst zien, dan geloven…

Ik ben benieuwd!

Voor de zekerheid kun je wat cash bij je steken voor het geval je toch moet betalen.

Dat is inderdaad mijn plan Jenny. Beter mee verlegen dan om verlegen.

Ben benieuwd! Ik ga pas eind juli, dus hoor graag of je nog moet betalen!

Hallo.

Op het forum Indonesia lees ik net (op de blog van onze vriend Amed East Bali) een bericht van gebruiker Malam,dat president Jokowi afgelopen dinsdag de wet heeft ondertekend dat het kopen van een VOA, voor max. 30 dagen, voor een bepaald aantal landen niet meer nodig is.

Kan iemand dat voor 100% bevestigen? Ben erg benieuwd, omdat ik binnenkort afreis naar Bali!

groet

Dat merk je wel bij aankomst!

https://www.lonelyplanet.com/t(…)a-for-french-citizen

Idd dat merk je wel bij aankomst…gewoon euro’s meenemen mocht je nog wel een VOA moeten kopen… en anders heb je geluk en heb je nog wat extra vakantiegeld…

Euro’s zijn niet handig. Wisselkoers is lachwekkend en je moet eerst wisselen. Als je dollars hebt gaat het veel soepeler.

Je visum kon je altijd in euro’s afrekenen. Misschien is de wisselkoers niet al te goed, maar we hebben het over een bedrag van US$35. Als ik 10 cent verlies maak vanwege de slechte koers dan valt dat in het niet bij de andere uitgaven op reis.

Aangezien het visum nu (waarschijnlijk) gratis is zou ik zeker geen dollars halen NL.

Als het visum gratis is geen dollars meenemen inderdaad. Mijn ervaring is dat je zonder dollars drie keer zo lang in de rij staat. Daarom neem ik liever dollars mee.

Waarom moeilijk doen en eerst euro’s omwisselen naar dollars om mee te nemen? Daar zit ook weer verlies op…
Ik heb gewoon met euro’s betaald en was met 2 min klaar bij de visa balie.

Wij gaan 40 dagen dus moeten nog naar den haag ! Weet iemand als je de tijd overschrijd van 30 dagen wat je per dag boete betaald??