Een vriend van mij wil enkele maanden naar Azië. Hij wil eerst enkele maanden rondreizen in Indonesië en daarna naar andere Aziatische landen. Heeft hij voor een visum voor Indonesië een retour ticket nodig? Kan hij bijvoorbeeld ook een ticket Parijs-Kuala Lumpur/ Kuala Lumpur-Paijs kopen en dan bijvoorbeeld in Medan zijn visum voor Indonesie kopen?
Sylvie
Voor zover ik weet,maar ik kan het helemaal mis hebben natuurlijk,dien je bij binnenkomst in Indonesie in het bezit te zijn van een retourticket. Heb hier eigenlijk nooit bij stil gestaan omdat ik mijn visum altijd hier in Nederland haal en daar dan altijd een kopie van het vluchtschema moet bijsluiten.
Wellicht zijn er andere mogelijkheden, dus misschien weet een ander hier wat meer over…
Je hoeft niet per se een retourticket hebben, maar wel een ticket het land UIT (wanneer je bij de ambassade in NL je visum haalt.) Het schijnt dat je ambassade in KL het nog een stapje ingewikkelder maakt: zij willen tegenwoordig ook een ticket het land IN zien.
Dit lijkt hetzelfde als een retourticket, maar is het uiteraard niet. Plek van binnenkomst en vertrek mogen verschillen.
Maar wat ik aanraad is gewoon proberen in NL een visum te krijgen met alleen een ticket het land uit, wat bv te boeken is via http://www.airasia.com
Dank jullie wel voor jullie reactie!