Visum - Ticket geldig?

Hey iedereen,

december gaan we naar Thailand, daarna reizen we door via Maleisië naar Singapore om van daaruit naar Sulawesi te vliegen. Uiteindelijk gaan we ook nog naar Australië, maar vliegen terug naar huis vanuit Bangkok.

We weten echter niet hoe lang we op Sulawesi gaan blijven, misschien langer dan 30 dagen, dus ik dacht eraan om hier (in België) alvast een visum aan te vragen voor 60 dagen.

Nu mijn vraag: is het dan ook nog nodig om een retrourticket te laten zien? We gaan na Sulawesi waarschijnlijk naar Bali om van daaruit naar Darwin te vliegen, maar dat ticket wou ik boeken, ergens onderweg in Sulawesi, of misschien zelfs op Bali. Kan dit dan niet?

Volstaat ons ticket uit Bangkok terug naar huis? Waarschijnlijk niet.

Kan iemand me aub tips geven omtrent deze situatie?

Alvast bedankt!

Zonder ticket krijg je in den Haag geen visum. Dus ja, je hebt een ticket nodig om te laten zien hoe je binnenkomt (bv Thailand - Indonesië) en hoe je het land verlaat (bv Indonesië - Australië).

Je kan ook een ticket op arrival krijgen bij aankomst, deze is te verlengen met een ander 30 dagen voor 30 dollar bij elk immigratie kantoor

… Maar om een visum in arrival te krijgen heb je OOK een ticket het land uit nodig.

Afhankelijk van de plaats waar je verblijft kan dat soms een paar dagen kosten… Het beste is in Den Haag een visum voor 60 dagen halen of een visumbureau dit laten doen (extra kosten).