Visum vraag 3 maanden Azië

Beste forumleden,

Aanstaande december vertrek ik voor plus minus drie maanden naar Azië.
Ik ben van plan om ongeveer 2 maanden door Thailand te trekken waarna ik een maand zal doorbrengen op Bali.
Echter weet ik niet wanneer ik vanuit Thailand naar Bali vertrek, dit kan na een maand zijn maar ook pas na twee maanden.
Door deze onvoorspelbaarheid wil ik pas in Thailand een ticket boeken naar Bali, echter verwacht ik dat dan een probleem heb bij de visumaanvraag(60 dagen) voor Thailand.
Ik ben van plan om op Bangkok te vliegen en ook vanuit daar terug te vliegen middels een retour, doordat ik alleen dit ticket wil aanschaffen lijkt het er op dat ik gedurende mijn hele reis in Thailand zal verblijven.
Zouden jullie mij hiermee kunnen helpen?

Bij voorbaat dank,
Lard

Neem en een kijkje op het Thailandforum. Daar staat heel veel informatie over het visum voor Thailand.

Wil je in aanmerking komen voor een visumvrije entree voor Thailand (welke 30 dagen geldig is) dan moet je een onward ticket hebben. Dat moet overigens ook wanneer je op Bali een visum on arrival wilt kopen.

Je kan ook naar de Thaise ambassade gaan en proberen een visum voor 60 dagen aan te vragen. Vaak lukt dat zonder ticket het land uit.

Beste Jenny,
Bedankt voor je reactie, volgens mij is dit het Thailand forum?
Ik heb gezocht op visum informatie en het algemene visum topic doorgelezen.
Als ik op Bali arriveer heb ik mijn retour ticket naar Nederland toch als bewijs dat ik niet op Bali blijf?
Dus ik kan een 60 dagen visum aanvragen terwijl de tijd tussen mijn heen en terugvlucht tussen de 60 en 90 dagen bedraagt?
Aangezien ik vanuit bali naar Bangkok terugvlieg om vanuit daar na een paar dagen weer naar Nederland te vliegen, zou ik ook graag weten of ik hier twee entries voor nodig heb?

Je hebt gelijk, dit is inderdaad het Thailand-forum. Met hier het draadje met visuminfo: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=89381.

Als je op Bali arriveert met een ticket van Bangkok naar Nederland heb je géén bewijs dat je Indonesie verlaat. Dat ticket telt NIET als ticket het land uit! Je moet voor Indonesie echt een vliegticket kunnen laten zien van een Indonesische stad (bv. Denpasar) naar een stad buiten Indonesie (bv. Bangkok).

Tijdens je tweede bezoek aan Thailand mag je gewoon gebruik maken van een visumvrije entree.

Makkelijkste voor je is gewoon een visum voor Thailand vragen voor je eerste entree. Waarschijnlijk vragen ze daarbij naar een vliegticket, gewoon je plannen even kort omschrijven en je hebt geen probleem bij de aanvraag.

Veel plezier.

Jenny en Stevenl, bedankt voor jullie snelle reacties. Jullie expertise helpt mij een stuk verder!