Jaarticket!

Ik ga samen met mijn vriend in oktober volgend jaar voor een jaar naar Azie.
We willen beginnen in India en dan via Indonesie, de Filipijnen naar Thailand en vanaf daar een jaar later weer naar Nederland.
Nu kan ik bijna geen ticketprijzen vinden voor een ticket amsterdam - delhi - bangkok - amsterdam.
Iemand ideeen suggesties?

Losse tickets boeken… egyptair van amsterdam naar mumbai…india indo met air india?..airasia tussen indonesie-filipijnen-thailand…airberlin bangkok-dusseldorf. Ben je bij mekaar misschien 1000 euro kwijt de man. En je kan tussendoor die tickets boeken, je hoeft niet alles tegelijk te boeken. Geeft je iets meer flexibiliteit!

Bedankt voor de info. Maar het is toch zo dat je een retourticket moet laten zien in elk land wat je binnenkomt?

Het hoeft geen retourticket te zijn, maar een bewijsje dat je het land binnen jouw toeristenvisum verlaat. Als je er voor zorgt dat je altijd je volgende ticket geboekt hebt (of buskaartje/treinkaartje) is er geen probleem.

En als je zekerheid boven flexibiliteit verkiest, kun je nog goedkoper uit zijn. Door alle tickets vantevoren geboekt te hebben (vaak hoe eerder, hoe goedkoper). Vaak kun je niet verder dan een jaar vantevoren boeken, dus de laatste tickets kun je voor vlak vertrek pas boeken. Het heenticket zou nu al kunnen.

De meeste backpackers reizen op deze manier. Een around the world ticket is vaak honderden euro´s duurder en minder flexibel.

ik weet dit niet van al de genoemde landen maar in thailand moet het een vliegticket het land uit zijn, een buskaartje,treinkaartje of een kaartje voor een boot zijn hier niet voldoende

Bedankt! Heb nu een ticket via Egypt Air. Heen naar Bombay en retug vanaf Bangkok naar Amsterdam. Is het nu wel mogelijk om zonder problemen India in te komen aangezien ik geen ticket heb uit India?

Hoeveel was je kwijt als ik vragen mag?

Ik zou wel een ticket vanuit India boeken met airasia zodra het mogelijk is, zodat je kan aantonen dat je binnen je visum vertrekt. Ik zag dat je nu tot okt volgend jaar kan boeken en dat bijv New Delhi - Bali al vanaf 130 euro mogelijk is. Hoe eerder je boekt is vaak goedkoper.

Oh ja en je kan het natuurlijk altijd bij de ambassade navragen. Lijkt me ook wel lekker als je in India zelf kunt beslissen wanneer je precies weg gaat.

Ik was voor men ticket AMS - Bombay - BKK - AMS 580 euro kwijt inclusief annuleringsverzekering. Dus valt wel mee geloof ik.
Heb jij zelf wel eens met Egypt Air gevlogen? Lees namelijk voornamelijk negatieve recensies op internet!

Kan ik de ambassade gewoon mailen? Volgens mij gaat de visumaanvraag niet meer via de ambassade voor India maar via een visumdienst.

Een ticket vanaf 130 euro naar Indonesie vind ik nog best prijzig dan!