Hallo allemaal,
Eind februari vertrek ik naar indonesie waar ik mijn rondreis door Azie ga beginnen. Ik ben van plan om ongeveer een jaar weg te blijven.
Nu ben ik op zoek naar een open ticket/jaarticket. Maar ik weet niet goed waar ik zo’n ticket kan boeken en waar ik op moet letten.
Het probleem is dat ik wel weet wanneer ik vertrek maar niet weet wanneer ik van plan ben terug te komen.
Op elke site waar ik op gekeken heb moet ik namelijk een retour datum opgeven.
Heeft iemand ervaring met het boeken van deze tickets of suggesties van sites waar ik kan boeken. Dat zou me enorm helpen.
alvast bedankt
groetjes Menno
Voor het boeken van een open ticket kun je meestal het best contact opnemen met een reisbureau als vliegwinkel, kill roy of tuna fish. Meestal krijg je dan een retourticket met een datum erop, maar kun je voor een kleine bijdrage (of gratis, afhankelijk van het ticket) die datum wijzigen.
Dit gaat dus louter om de datum van terugkeer, niet de plaats!
Wanneer je helemaal geen idee hebt vanaf welk land je terug wilt vliegen, zou je twee enkele reizen kunnen overwegen. Let er dan wel op dat je voor sommige landen (m.n. Indonesie!!!) een ticket het land UIT moet hebben voor het verkrijgen van een visum.
Succes
Welnu, Indonesie is niet het enige land in Azie dat bij binnenkomst van je verlangt dat je een ticket op zak heb om het land uit te reizen. Filippijnen eisen dit ook, het gekke is je kan wel het land binnenkomen zonder visum, en je krijgt dan bij binnenkomst op de luchthaven een gratis visum van 21 dagen, dat je indien nodig nog kan laten verlengen, dit allemaal mits je een terugvlucht op zak heb. Met cedu-pacificairlines kun je het land goedkoop binnenkomen www.cebupacificair.com Tickets kosten meest maar paar tientjes (euro) en mocht je het retourgedeelte van je ticket niet gebruiken krijg je gewoon refund.