Ik zit met een vraag:
Ik kan niet helemaal goed wijs worden uit de informatie over visa voor India die op die op bijv. visumdienst.nl staat.
Maar misschien weten jullie raad met mijn vraag!
Ik ben vorig jaar ook al naar india geweest voor 1 maand.
Nu wil ik (als dat mogelijk is) zo’n 4 maanden naar india(/Nepal).
Bij de geldigheidsduur staat (bron: visumdienst.nl): max. 3 maanden.
Wat houdt dit precies in?
Moet ik binnen 3 maanden na uitgifte van het visum vertrekken naar india? Of mag ik tot max. 3 maanden na uitgifte India bezoeken? Want op het visum van vorig jaar staat: Date of Isue-1/10/2007 en Date of exp-29-03 2008 (dus 6 maanden)
Stel dat ik dus in juni mijn visum aanvraag, en een maand later vertrek ik naar India. Mag ik dan maar max. 2 maaden in India blijven of 5 maanden?
Deze nog onbeantwoorde vraag is nog een groot obstakel bij het plannen van mijn reis (vertrek denk ik juli 2008 al)
Ik hoor graag jullie reacties!:nod:
Heel erg bedankt alvast!
Groetjes Robin
Bedankt voor je reactie.
6 maanden geldig dus, okee. Maar wat houdt die 3 maanden dan in waar vaak over gesproken wordt. (zie bijv. Home)
En, vorig jaar tenminste wel, kreeg ik automatisch een Multiply Entry Visum, is dat nu niet meer automatisch dan?
Wel zo belangrijk omdat ik inderdaad (net als vorig jaar) een uitstapje naar Nepal wil maken.
Ik hoop weer een reactie te krijgen. Super bedankt voor de moeite!
Ik denk dat je vorig jaar multiple entry hebt gekregen omdat je ook naar Nepal ging… ik heb hetzelfde visum vorig jaar gehad ook 6 maanden van juni tot december. Dus als je weer naar nepal gaat gewoon multiple entry visa aanvragen… het 3 maanden visum ken ik niet want heb ik nooit gebruikt…
Heej!
Bedankt voor je reactie Globeskater
Toch vind ik het vreemd hoor:
Toen ik vorig jaar (1 oktober 2007) mijn India-visum heb aangevraagd, kreeg iedereen automatisch een Multiply Visum.
Weet ik helemaal zeker. Dat was nog bij de Indiase Ambassade in Den Haag (per november 2007 kan je het visum daar niet meer regelen).
Wie heeft er (recente) ervaringen met het aanvragen van een Indiaas visum?
Is het nog steeds standaard Multiply, of is dat veranderd in standaard Single?
Als ik het aanvraag en het blijkt een Single Entry Visum te zijn heb ik wel een probleem namelijk.
wat ik eruit begreep is dat je visum 3 maanden geldig is na aanvraag en dan 6 maanden ter plaatse… want wat als het visum aanvragen wat langer duurt dan verwacht, je moet t toch op tijd aanvragen, maar de tijd die je ervoor uitrekt vóór je geplande vlucht, gaat dus dan al af van je verblijf?! owww wacht, ik heb t nog eens nagekeken, het visum gaat inderdaad in op de dag van afgifte…
ik ging er eigenlijk ook vanuit dat je sowieso een multiple entry krijgt, hieronder wat info:
De geldigheid van het visum gaat in op de dag van afgifte Ambassade ! www.visumindia.nl
Visumaanvragen aan de balie in Den Haag of Amsterdam
Een toeristenvisum is altijd 6 maanden geldig, kost 65 Euro en is geldig vanaf de dag van afgifte.
Visumaanvragen ingediend aan de balie tussen 09.00-11.30 uur kunnen dezelfde dag worden opgehaald tussen 16.30-17.30 uur. Dit geldt alleen voor Nederlandse paspoorten - toeristen visa en zaken visa. Je kunt er ook voor kiezen om de visumaanvraag per (aangetekende) post te doen. Je voorkomt hier mee wachttijden en het gaat erg makkelijk en snel. De verwerkingstijd van het visum bedraagt 2-3 werkdagen.
Het adres en telefoonnummer van Indian Visa Services is: Laan van Meerdervoort 70 (deur 72), 2517 AN Den Haag, 070-3110910 en van de vestiging in Amsterdam is: Veemarkt 230, 1019 DG Amsterdam, 020 - 4657502 http://www.indiaonline.nl/visumgeldeninfo.htm
Hallo,
Ik reageer even op deze post omdat ik niet kan vinden wat ik zoek en het forum ook niet onnodig wil vervuilen
De afgelopen vier weken heb ik in India doorgebracht en dat was fantastisch. Nu had k al een vlucht geboekt naar Indonesie, waar ik nu zit. Nu vind ik het eigenlijk heel jammer dat ik niet meer terug kan naar India.
Ik had een single entry visum en ben het land dus inmiddels uit. Eigenlijk zou ik het liefst nogmaals terug willen. Weet iemand of het mogelijk is om mijn visum alsnog om te zetten naar een multiple entry visum en terug India in te gaan? Wellicht dat het vanuit Indonesie makkelijker te regelen is dan vanuit NL?