india voor langere tijd ?

Hallo,

ik was van plan om een jaartje rond te reizen in India maar nu blijkt dat 90 dagen
de maximum periode is dat je er achtereen kan verblijven.
Toen ik 8 jaar geleden in India was kon men na een half jaar even de grens over
in bijv. Nepal en na enkele dagen weer terug maar dat blijkt nu niet meer mogelijk.
Weet iemand hoe het toch op te lossen valt om voor langere tijd in India te reizen
zonder 2 maanden in een ander land te moeten verblijven alvorens te mogen terugkeren ?

Alvast bedankt voor jullie creatieve antwoorden,

Klaus

Als je voldoende motivatie incl. reisschema inlevert schijnt een 6 maanden visum geen probleem te zijn. Meer dan 6 maanden per kalenderjaar zou ik geen oplossing voor weten, sorry.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

1 like

Dag Erik en Sandya,

Bedankt voor jullie antwoord !
Ondertussen heb ik een afspraak in het Indian Visa Application Center in Brussel.
Ze zijn inderdaad vooral bezorgd over waarom ik zoveel tijd in India wil doorbrengen.
Ik zie wel hoe het uitdraait. Ik volgde een opleiding ayurvedische geneeskunde en
heb algemeen interesse in de Indische cultuur. Misschien kan dit helpen alhoewel men
bij mijn vorige reis in India nogal schamper deed over de opleiding die ik volgde of over
westerse mensen die ayurvedische geneeskunde studeerden.
De manager van het IVAC wist me wel te vertellen dat visaverlengingen niet mogelijk
zijn via Nepal maar dat je er wel een nieuw visum kan krijgen…
En zo begint het avontuur al voor het vertrek.
Als jullie interesse hebben kan ik meer nieuws geven over hoe alles uitdraait.

Groetjes, Klaus

Hoi Klaus,

Goed te horen dat je het gaat proberen. Ik denk dat andere ww-lezertjes t.z.t. wat aan jullie ervaringen kunnen hebben, dus graag…

<Erik> & [Sandya]