Hallo allemaal!
Ik heb in Bangkok een visum voor India aangevraagd van 3 maanden (double entry). Ik ben reeds 1 maand in India geweest en ik zit nu weer in Bangkok. Ik vlieg over 10 dagen naar Sri Lanka, ik blijf daar 2 weken, en wil dan over land naar Nepal reizen. Nu verloopt mijn visum 19 april dus ik heb maar een paar dagen in India.
Is het mogelijk om een 3 maanden visum te verlengen in India zelf? In Delhi of Mumbai, net waar het mogelijk is. Van een 6 maanden visum weet ik dat het niet kan, maar over 3 maanden heb ik niks gevonden op internet.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!!!
Groetjes,
Emma-Sophie
zoals zovelen geef je nou net weer niet de juiste informatie in je vraag.
WAT verloopt er precies op 19/4? Als dat de laatste toegestane INReisdatum is kan je-mits je voor die datum daadwerkelijk ingereisd-nog je hele tijd waar je ‘‘recht op had’’ afmaken.
Omdat de zeer recente visa-wijzigingen nog amper bekend zijn en de toepassing etc ervan ook nog onduidelijk -blijft de rest speculeren. De NIEUWE regel is (en voor het geval dat je je hofie brak over waarom=dat is precies het spiegelbeeld van wat de EU/Schengen aan Indiase toeristen stelt) dat als je 3 mnd het ‘‘opgesoupeerd’’ dat je dan MINIMAAL 3 maanden UIT India moet wezen om er weer binnen te mogen komen. Dus ik zou maar niet op extension rekenen.
Dit kan je ook lekker opbreken als je in NPL bent uitgekeken-dan moet je dus over India heenvliegen (of in direct transit)
Zozo, dat verandert de zaak!
Ik ga maandag even langs de ambassade om navraag te doen, dan kunnen ze mij niks maken:)
Heel erg bedankt!!!
Groetjes,