Visum; 4 maanden naar India totaal onmogelijk?

Hallo allemaal,

ik heb een vraag; een aantal maanden geleden heb ik een reis voor 4 maanden naar India geboekt…nu is e.e.a. veranderd als het gaat om visa. Ik belde net de india visa service en de medewerkster aan de telefoon gaf aan dat het inderdaad maar 3 maanden mogelijk is en dat ze het wel konden voorleggen aan de ambassade. Gaat een visa in op dag van afgifte? dan betekent dat dat ik 3 dagen voor mijn vertrek te horen zal krijgen dat ik een nieuwe retourvlucht moet boeken…dat is toch raar…

heb ik echt pech? Ik snap het niet, heb in het verleden zoveel mensen gekend die langer naar India gingen. Deze mevrouw kon me ook niets aangeven over de kansen dat ik wel 4 maanden kan blijven. Ze was niet echt ‘meedenkend’.

hebben julie een idee hoe groot de kans is dat de ambasade toch 4 maanden goedkeurt? Moet ik anders tussendoor een maand in Nepal zitten; ze gaf aan dat je wel vanuit een buurland weer opnieuw india in kan maar daar moet een maand tussen zitten…

Wie weet een oplossing?

alvast bedankt!
Katja

Ik denk niet dat je hier andere antwoorden krijgt dan op het startpagina prikbord :slight_smile: Afwachten of je een langer visum krijgt en anders inderdaad maar een maandje Nepal. Ze zijn voortdurend aan het goochelen met die visa, je wordt er soms gek van!

Erik

stalkert :wink: kidding…

ja je weet maar nooit he!

ben gewoon beetje desperate van de verschillende antwoorden die ik krijg van het visumkantoor. Wil gewoon duidelijkheid maar dat lukt dus niet…

dank!

Dat vind ik heel vreemd!
Ik ga in mei naar India, maar omdat ik eerst 3 maanden naar Sri Lanka ga heb ik mijn visum voor India alvast aangevraagd, heb ik die alvast maar binnen voor ik vertrek. Ik heb gewoon een visum voor een half jaar gekregen? Ik had hem binnen 2 dagen al binnen.
Heb hem aangevraagd via http://www.visumdienstindia.nl/, online formulieren ingevuld en uitgeprint, samen met 2 foto’s en paspoort aangetekend opgestuurd en 2 dagen later kreeg ik me paspoort inclusief visum aangetekend weer terug op de post. ’
Ik hoop dat je er wat mee kan!

Mieke

De regels die India publiceert en de uitwerking ervan schijnen niet bepaald overeen te komen. Ze veranderen de regels nu zo vaak (een dag geen visum-regelwijziging is een dag niet geleefd) dat niemand meer lijkt te weten hoe het zit. Of ze kunnen zelf niet uitleggen hoe het in elkaar steekt, dat kan ook nog. Aanvragen en dan maar zien wat je krijgt, dat lijkt het devies.