Visum India aanvragen in Nepal

Hoi,

In oktober vertrek ik voor een stage naar Herbertpur (noord India).
Het makkelijkste is, naar ik mij heb laten vertellen, om een toeristenvisum voor een half jaar te regelen.

Aangezien ik zeer waarschijnlijk wel langer blijf, leek het mij handig om het daar te verlengen ipv in Nederland.

Klopt het dat het verlengen van een visum in Nepal vrij makkelijk in zijn werk gaat?

Een visum verlengen kan alleen in het land zelf, niet in een ander land. In de praktijk is dat in india erg lastig (lees, amper te doen). Alleen als je een dringende reden hebt om bv een week langer te blijven is er over te praten.
Naar Nepal gaan en dan een nieuw visum aanvragen, dat kan wel. Ik weet alleen niet zeker of je meteen een nieuw visum kunt krijgen als je net 6 maanden in India bent geweest, dat zou je na moeten kijken.

Als die stage werk is, dan kan je een bussiness visum overwegen, die kun je ook voor een jaar aanvragen maar je moet er een boel extra’s voor regelen.
http://www.indianembassy.nl/page181000.htm

Als je een normaal toeristenvisum voor zes maanden hebt gehad, kun je niet gelijk weer zoals bij Indonesie een nieuw visum voor zes mnd krijgen.HIER MOET DRIE MAANDEN TUSSEN ZITTEN.Vraag verder naar bij INDIAN VISA SERVICES in DEN HAAG tel 070-3659230
grjes Kees Maas

he bedankt,

ik heb ook nagedacht over een businessvisum. Maar dat is, dacht ik, duurder. Daarnaast raadde de organisatie waar ik naar toe ga het ook af, bij een toeristenvisum schijnt het makkelijker te gaan. En verder is het ook echt zo dat ik vrijwilligers werk ga doen, omdat het onbetaald is kan ik ook geen businesvisum doen.

Klopt dat?

“U mag India pas weer in reizen wanneer u 6 maanden in Nederland bent verbleven na uw laatste vakantie India. Dus vanaf uw laatste bezoek moet u zes maanden wachten voordat u weer opnieuw kunt aanvragen.”

ACTUELE INFO VAN INDIAN VISA, Den Haag - 8 Juni 2009 !!!