Uitreisticket

Ik vlieg vanuit nederland naar nepal en ga dan overland naar india. Ik heb gelezen dat ik een uitreisticket nodig heb. Hoe kan ik laten zien dat ik het land weer verlaat. Is een visum voor india voldoende??

Groetjes Danielle

Daar heeft mij nog nog nooit iemand om gevraagd, vooral omdat er best veel mensen overland weer vertrekken richting India of in Nepal pas een ticket naar bv Thailand kopen. Je hoeft je er niet druk om te maken.

uitreisticket ???
Nooit van gehoord.
trouwens als je Nepal verlaten hebt,wat heeft dat dan nog met hun administratie te maken ?
Zonder visum kom je India niet binnen !
VOA ( visa on arrival ) bestaat daar,in tegenstelling tot Nepal,niet !

Zo vreemd is het niet hoor. Er zijn landen genoeg die een uitreisticket willen zien (indonesie vroeger altijd, nu weet ik dat niet zeker). Soms willen ze gewoon weten dat je weer weg gaat en dat je niet blut bij ze gaat aankloppen voor een ticket, bv.
Zonder visum kom je India inderdaad niet binnen, maar je kunt wel een visum voor India in kathmandu aanvragen, dus ook dat laten zien maakt niets uit.

Met een beetje geluk bestaat VOA over een paar jaar wel in India, ze zijn er voor somige nationaliteiten al mee begonnen. (maar dat is weer een ander topic:))

Voor Indonesie is nog altijd een uitreisticket verplicht, en tegenwoordig ook voor Thailand. Of je moet vantevoren een visum aanvragen.