one way ticket Nepal

Beste reizigers, graag had ik jullie advies
In oktober gaan wij op wereldreis voor ongeveer 9 maanden,
we starten in Nepal.
Wij vliegen vanuit brussel (via moscou en delhi) naar Kathmandu, aangezien wij nog niet weten wanneer en vanuit welk land wij terug zullen vliegen, hebben wij een one way ticket geboekt, naar Nepal. Zo een enkel ticket heeft ons ook veel meer vrijheid!
Nu is mijn vraag of dit problemen kan geven (hetzij in brussel of Nepal).

Vanuit Nepal gaan wij dan verder naar noord-oost India, hier is mijn vraag of wij vooraf ons visum moeten regelen voor India of kan dit terplekke?

alvast bedankt voor alle tips!

groetjes karen

Nee, dat is geen enkel probleem. Veel mensen verlaten Nepal over land richting India (of Tibet) dus ze vragen nooit of je wel een retourticket hebt.

Een Indiaas visum kun je in Kathmandu halen maar het is een heel gedoe en kost veel tijd. Ze sturen een fax (of telex) naar het visumbureau in je eigen land en als ze dat terug krijgen kun je pas een visum krijgen. Soms duurt dat een week…
En dan is het altijd druk, lees dit blog maar…
How To Obtain An Indian Visa In Kathmandu - Go Backpacking

Ik zou het dus maar regelen voor je vertrekt en dan wel duidelijk aangeven wanneer je in India aankomt en hoe lang je dan wilt blijven. Visum is geldig vanaf de datum van uitgifte, niet vanaf de datum dat je in india arriveert.

Goeie reis verder, lekker 9 maanden op pad!

1 like