Visum op het vliegveld

Nog een maand of 6, dan kun je op het vliegveld in india je visum regelen. Scheelt een boel gedoe thuis.
India extends visa-on-arrival facility to 180 countries | India News - Times of India

1 like

Als je denkt dat je zoals in Thailand of Maleisie gewoon zal kunnen aanvliegen en kosteloos 30 of 90 dagen respectievelijk in je paspoort gestempeld krijgt, dan zal India je nog verbazen.

Ik ben zo’n 14 maanden van mijn leven in India geweest, keer of tien de grens overschreden. Nee, India gaat mij niet verbazen hoor :slight_smile: Gratis was ook geen sprake van verder, genoeg landen waar je gewoon moet betalen, maar wel aan de grens (Nepal, Turkije, fluitje van een cent).

Nee, gratis alleszins niet, maar eenvoudig zal het zeker ook niet worden. Waarschijnlijk zal er toch nog een systeem van voorafmelding ingevoerd worden

Ik las vandaag dit “hoopvolle” bericht van begin februari.
We zijn inmiddels 7 maanden verder en ik lees nog nergens dat er ook daadwerkelijk iets van terecht is gekomen.

Is er iemand die er meer van weet?

Ik lees tot nu toe dat de ellende om een visum ter verkrijgen, ten opzichte van 2 jaar geleden toen ik de laatste keer een visum aanvroeg voor India, alleen maar is toegenomen.
Verder begint het bedrag dat je ervoor kwijt bent langzaam in de richting te komen van de prijs van het vliegticket naar Delhi.

Via Wereldwijzer app

Ik hab vorige week mijn visum aangevraagd in Brussel…ik moest wel een ander type pasfoto’s hebben (kon je ter plaatse in het lokaal regelen via fotoautomaat,8euro) en in geen 15minuten was ik er weer buiten.Het visum kost 62euro.(3 maand)
Deze week mag ik het ophalen.Duur en vervelend dat je 2x naar Brussel moet maar ter plaatse vond ik het wel erg vlot gaan.

In Nederland schijnt het minder vlot te gaan :frowning:

Dank aan degenen die reageerden.
Ik zocht echter meer een antwoord op mijn vraag naar aanleiding van het bericht van Kingfishererik waarmee deze topic destijds werd gestart.

Via Wereldwijzer app

Vansgelijke; hoe zit het nu met die al lang beloofde Visa-on-Arrival voor 30 dagen ?

Ja je hoort en leest er verder niets meer over.

Wij hebben in ieder geval besloten begin 2015 niet naar India te gaan voor 2 weken omdat ik geen zin heb in het hele circus van visum aanvragen, verstrekken van biometrische gegevens en daar vervolgens een bak geld voor kwijt zijn.

Jammer voor de mensen die leven van het toerisme.
Jammer voor de fijne vrienden die we in India hebben gemaakt en die we zouden ontmoeten.

Toch is er verandering op komst.

Ja maar de komende jaren nog niet voor NL en BE, ze schalen langzaam op is de bedoeling en voegen meer en meer landen toe…

Tnx,

<Erik> & [Sandya]

Vanaf 15 juni 2015 zou het visum online aangevraagd te kunnen worden voor Nederlanders en Belgen, maar daar is bij de Indiase Immigratiedienst nog niets van bekend…

Dit weekend weten we meer

Hopen dat 't ze nu echt gaat lukken :was:…

Groeten,

<Erik> & [Sandya]

Ben benieuwd, ze hebben al eerder mededelingen gedaan…

En nu kan het, de site werkt. Alleen betalingen vallen nog wel eens tegen

Zijn er al Belgen erin gelukt deze E-visa te verkrijgen ?

ja dat kan ook